9 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Günseli Özen yazdı: "Beyaz yakalı ayak sürüyor, onu, şunu, bunu yapmazsanız işe gelmem diyor!"
Haberler

Günseli Özen yazdı: “Beyaz yakalı ayak sürüyor, onu, şunu, bunu yapmazsanız işe gelmem diyor!”

Günseli ÖZEN
15 Mayıs 2020
2 dk okuma

EurAsia Proptech Initiative Nisan ayının son haftasında Assembly Buildings’in de katkılarıyla “COVID-19 Ofis Anketi: Ofiste çalışmaya tekrar geri dönmek için aşağıdaki tedbirlerden hangileri sizi güvende hissettirir?” başlıklı bir anket çalışması yapmış.

Yeni normalin neye benzeyebileceği ve pandeminin yaşamlarımıza ne gibi kalıcı değişiklikler getireceği gizemini korurken, hem işverenlerin hem de ofis sağlayıcılarının bu belirsizliği en iyi nasıl yönetebileceği hakkında bir fikir edinmek için en önemli kaynağa, “son kullanıcıya” sormuşlar.

Sonuçlarını ileride karşılaştırmak için dünyadaki diğer ülke/bölge proptech oluşumlarında yapılan çalışmalara paralel olarak düzenlenen ankete yoğun bir katılım olmuş. 25 sorudan oluşan ankette katılımcılara yakın gelecekte uygulanması olası farklı uygulamaları “çok az güvende hissettirir” ile “çok fazla güvende hissettirir” arasında 3’lü bir skalada değerlendirme yapmaları istenmiş. Ayrıca gelecekte ofisin ne şekilde değişeceğini yönelik düşüncelerini ve şirketlerinin kısmi çalışma politikası uygulamaya koyması durumunda en çok hangi hizmet(ler)in uzaktan verilmesine ihtiyaç duyacaklarını da açık uçlu sorularla sormuşlar.

Elbette, ankete katılanların kaç kişilik ofislerde çalıştığının önemi var. Sayıda çokların beklentileriyle, daha küçüklerin beklentileri farklı olabiliyormuş ancak sorun ortak olunca talepler de benzer olmuş.

Yönetimsel konular başka fiziki ortam başka!

Sorular ofis ve bina şirketlerinin yapabilecekleri ve şirketlerin çalışanlarına yapabilecekleri eylemler olarak ayırmış.

Bu bağlamda; Ofis/Bina Yönetimlerinin alması beklenen tedbirler aşağıda şöyle sıralanmış:

  • Binaya giren herkese Coronavirus testi (10 dakika sonuç veren),
  • Her masanın diğerinden 2m uzakta olacak şekilde daha geniş çalışma düzeni,
  • Antimicrobial hava filtresi (Electrostatic / UV-C),
  • Detaylı temizlik protokollerinin takip edilmesi,
  • Asansörlerde kapasitenin sınırlandırılması tedbirleri çalışanları göreceli olarak çok daha güvenilir hissettirirken,
  • Girişte Zorunlu Ateş Ölçümü,
  • Zorunlu El Yıkama ve Belli günlerde belli şirketlerin dönüşümlü olarak ofisi kullanması,
  • Kısa süreli görüşmeler için bina giriş katında toplantı odası,
  • Ofis mutfak ve kafeterya yerine otomatlar konulması tedbirleri eşit dağılımlı sonuçlar vermiş.

Çalışanların kendi şirketlerinin yapabileceği tedbirler arasında olan;

  • Resmi Uzaktan Çalışma,
  • Rotasyonlu şekilde uzaktan çalışma,
  • Trafikten kaçmak için farklı başlangıç/bitiş saatleri,
  • Tamamen yenilenmiş şirket hastalık izin politikası,
  • Toplantılarda minimum sosyal mesafe kuralı,
  • Zorunlu maske takma,
  • Ulaşım için toplu taşıma yerine binaya özel servisler ise özellikle güvende hissettireceğini söylüyor.

Belli ki iş yerlerinde pek çok şey pandemi öncesinden farklı olacak ya da farklı olması istenecek. Araştırmanın şirket yönetimlerine yol gösterici olması dileğindeyim. Aksine bir durumda şirkete geri döndüklerinde hijyen beklentileri karşılanmayan çalışanlardan verim almak pek de kolay olmayacak! Benden söylemesi…

Günseli Özen yazdı: "Beyaz yakalı ayak sürüyor, onu, şunu, bunu yapmazsanız işe gelmem diyor!" Günseli Özen yazdı: "Beyaz yakalı ayak sürüyor, onu, şunu, bunu yapmazsanız işe gelmem diyor!"

 

beyaz yaka Koronavirüs
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 "Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
4 Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
5 American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (2-8 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (2-8 Ağustos)
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz...
Haberler
Ekolojik borç 22 yıla dayandı! 1,8 dünya varmış gibi tüketiyoruz…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Haberler
Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Sena Tufan
3 hafta önce
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
20 Haziran 2025
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sena Tufan
16 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.