27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Güneş enerjisine ilgi yüzde 140 arttı
Haberler

Güneş enerjisine ilgi yüzde 140 arttı

Marketing Türkiye
18 Haziran 2019
2 dk okuma

Online dijital pazarlama platformu SEMrush’ın internet aramalarını baz alan araştırmasına göre “elektrik” ve “doğalgaz” Türkiye’nin en çok aranan enerji terimleri olurken, güneş enerjisi aramaları ise geçtiğimiz iki yılda yüzdee 40 arttı.

Fosil kaynakların sınırlı rezervleri, fiyatlardaki dalgalanmalar ve çevreye verdiği zararlar, bir çok ülkenin birincil enerji kaynaklarına alternatifler aramasına neden oluyor. Dünya genelinde yenilenebilir, temiz enerjilere ilgi giderek artarken Türkiye’de de sürdürülebilir enerji her geçen gün daha fazla gündeme geliyor. SEMrush’ın internette yapılan enerji terimleri aramalarını mercek altına alan araştırmasının sonuçlarına göre güneş enerjisine gösterilen ilgi son iki yılda yüzde 140 artış gösterdi. Öte yandan elektrik, doğalgaz ve benzin aylık aramalarda başı çekti. Araştırmaya göre elektik kelimesi ayda ortalama 59 bin aranırken, doğalgaz 37 bin ve benzin 20 bin olarak yer aldı.

Karbon ayak izi azalacak

Türkiye, özellikle Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde sahip olduğu enerji potansiyeliyle 2018 yılında elektriğinin yüzde 2,5’unu güneş enerjisiyle üretti.

Güneş enerjisi potansiyeli artıyor

Enerji Bakanlığı’nın yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırımları teşvik etmek amacıyla geliştirdiği programlarıyla 2020’de Güneş enerjisi tesislerinin potansiyelini 3 kat daha artırması hedefleniyor. Türkiye’de yıllık toplam güneşli saat miktarı ise 2.640 saat olarak tanımlanıyor.

Dünyadaki diğer pazarlara bakıldığında, ABD ve İngiltere’de en çok aranan enerji terimi; dizel ve elektrikken,  Almanya’da dizel ve doğal gaz, Avustralya ve Güney Afrika’da elektrik ve dizel, Hindistan’da elektrik ve doğal gaz, İsveç’te ise güneş ve dizel öne çıkıyor.

Nisan 2017- Mart 2019 Arama artış rakamları

Solar  %140

Benzin   %107

Gazyağı  %41

Dizel   %26

Doğalgaz  %23

Etanol  %19

Kömür   %11

Elektrik %10

Güneş enerjisine ilgi yüzde 140 arttı

Güneş enerjisine ilgi yüzde 140 arttı

SEMrush
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pegasus, Chelsea’nin resmi havayolu sponsoru oldu
Haberler
Pegasus, Chelsea’nin resmi havayolu sponsoru oldu
Sena Tufan
22 saat önce
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Haberler
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Haberler
Ekranlar artık hiç kapanmıyor: Süre 6 saati aştı!
Sena Tufan
19 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.