18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Beyaz yakalıların güne başlama alışkanlığı filtre kahvenin aylık maliyeti 701 TL
Haberler

Güne kahveyle başlamanın maliyeti ağır

Gizem Yıldız
11 Ocak 2023
2 dk okuma

“Güne kahve içmeden başlayamam” sözü artık beyaz yakalıların diline pelesenk oldu. Buradan hareketle Avansas’ın filtre kahve tüketim alışkanlıklarına dair yaptığı araştırmaya göre, çalışanlar günde en az 1 fincan filtre kahve tüketirken, en çok Brezilya menşeili kahveler tercih edildi. Ayda en az bir kez filtre kahve alımı yapılırken, alışveriş bütçesi için ayrılan ortalama tutar 51 TL’den başlayarak 701 TL ve üzerine kadar çıkıyor.

Yapılan araştırmaya göre Avansas müşterilerinin yüzde 80’den fazlası günde en az 1 adet filtre kahve içmeyi tercih ediyor. Bireysel müşterilerin yüzde 81’i, küçük işletmelerde çalışanların yüzde 87’si, orta büyüklükteki işletmelerde çalışanların da yüzde 81’i günde en az 1 adet filtre kahve tüketiyor. Bununla birlikte “Filtre kahve içmiyorum” yanıtını verenlerin oranı küçük işletmelerde yüzde 1 iken orta büyüklükteki işletmelerde ise yüzde 3 olarak belirlendi. 

Avansas müşterilerinin çoğu ayda bir kez filtre kahve alışverişi yaptığını belirtiyor. Bireysel tüketicilerin yüzde 32’si, küçük işletmelerin yüzde 42’si, orta büyüklükteki işletmelerin ise yüzde 45’i ayda bir kez filtre kahve alışverişi yapıyor.

Filtre kahvede tercih “Brezilya”dan yana…

Filtre kahve kullanımı arttıkça kahvenin tadı ve menşei de göz önünde bulunduruluyor. “Eviniz/iş yeriniz için genellikle hangi tür kahveleri tercih ettiğinizi belirtir misiniz?” sorusunu bireysel müşteriler ve küçük işletmeler Brezilya olarak yanıtlarken orta büyüklükteki işetmelerin ilk tercihi ise Kolombiya oluyor. Müşterilerin 10’da 1’i ise filtre kahvenin türüne önem vermediğini belirtiyor.

Bununla birlikte araştırmaya katılanların oransal olarak çoğunluğu orta yumuşaklıktaki kahveleri tercih ettiğini dile getiriyor. Avansas müşterilerinin yüzde 80’den fazlası filtre kahveyi çekilmiş olarak satın alıyor. 

Tek seferlik filtre kahve alışverişinde harcanan ortalama tutar ise bireysel tüketiciler ve küçük işletmelerde “51-100 TL” arasında yoğunlaşırken; orta büyüklükteki işletmelerde “501-600 TL” ve “701 TL” ve üzerinde olarak belirlendi.

Filtre kahve satın alırken hangi kriterlere önem verildiği sorulduğunda ise “Aroma”, “Kahve çekirdeğinin kalitesi” ve “Kokusunun güzel olması” ilk üç seçenek olarak öne çıktı.

Kahvede 4. dalga heyecanı başladı

2000’li yılların başında tüketicinin hayatında bir devrim yaratan 3. dalga kahve büyük bir heyecanla karşılanmıştı. Çünkü yeni doğan her kahve akımı gibi 3. dalga da bir önceki akıma eleştiri olarak geldi ve pek çok şeyi değiştirdi. Kimi uzmanlar kahve sektöründe devrim yaratan 3. dalganın henüz tamamlanmadığını söylese de 4. dalga çoktan kapıyı çalmaya başladı bile… Ve sektörün önde gelenlerine göre 4. dalga, kahveye dair yeni bir dünya vadediyor… Peki, bu yeni dünyada nasıl bir kahve deneyimi bekliyor tüketicileri? 4. dalga neleri değiştirecek?
featured
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Haberler
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Nafizcan Önder
15 Ekim 2025
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Haberler
L’Oréal Türkiye cesur bilim kadınlarını gelecek nesillerle buluşturuyor
Marketing Türkiye
16 Ekim 2025
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.