YouTube deneyi bıraktı, zam yapıyor | Son 24 saatin gündemi
Instagram, gönderileri zamanlamama özelliği üzerinde çalışıyor!
Instagram’ın içerik üreticilerinin ve sosyal medya yöneticilerinin işini kolaylaştıracak bir özellik üzerinde çalıştığı ortaya çıktı. Şirket, gönderiler ve reels videoların paylaşımı için uygulama içinden zaman ayarı yapmaya olanak tanıyan yeni bir özelliği test etmeye başladı.
Kullanıcılar, normalde Instagram’daki gönderileri planlamak için uzun süredir üçüncü taraf araçları kullanıyordu. Platform yeni özelliğiyle üçüncü taraf araçların kullanımını da sonlandırmayı hedefliyor. Twitter’da teknoloji yazarı olan WFBrother da özelliğin test edildiği kullanıcılar arasında. WFBrother paylaştığı ekran görüntüleriyle test aşamasındaki özelliğin nasıl çalıştığını takipçilerine aktardı.
Paylaşılan ekran görüntülerinde zamanlayıcının bir gönderi paylaşırken kullanılabildiği görülüyor. Buna göre kullanıcıların, bir gönderi paylaşırken ekranın en alt kısmında çıkan “Gelişmiş Ayarlar” seçeneğine basması gerekiyor. Bunun ardından ise en üst kısımda içeriği zamanlayabileceğinizi gösteren seçeneğe tıklanması ve gönderinin yayınlanacağı tarih ve saatin seçilmesi gerekiyor.
Platform, yaptığı açıklamalarda özelliği denediğini doğruladı. Bir Meta sözcüsü verdiği demeçte, küresel kullanıcıların bir kısmında içerik planlama özelliğini test ettiklerini ifade etti.
Yurtdışından getirilen telefonlar takip edilecek
Ticaret Bakanlığı, yurt dışından telefon getirme şartlarıyla ilgi yeni düzenlemeyi duyurdu. 1 Kasım’dan itibaren yürürlüğe girecek yeni düzenlemeye göre yurt dışından Türkiye’ye gelen yolcuların getirebileceği telefon sayısı sınırlandırılacak ve takibe alınacak.
Bakanlar Kurulu kararına göre kişisel eşya muafiyeti kapsamında, 3 yılda bir adet cep telefonunu gümrük vergilerinden muaf olarak getirebilecek. Konuya ilişkin 30 Mayıs 2019 tarihli bir önceki düzenlemeye göre bu süre 2 yıldı. Ayrıca yeni düzenleme, yurtdışından getirilen telefonlar için yolcunun kimlik numarasına kayıtlı hatlarla kullanılma şartı da koyuyor.
YouTube deneyi bıraktı zam yapıyor
Son zamanlarda Premium üye sayısını artırmak için yaptığı deneylerle konuşulan YouTube zam yaptığını açıkladı. Yeni fiyatlarda öğrenci abonelik ücretinin yüzde 100, Bireysel Premium abonelik ücretinin yüzde 76, Aile Premium abonelik ücretinin ise yüzde 130 arttığı görülüyor.
Güncel fiyatlar şöyle;
- Öğrenci 19,49 TL
- Bireysel Premium 29,99 TL
- Aile Premium 59,99 TL
YouTube, Premium abonelere gönderdiği e-postada yeni fiyatların 21 Kasım 2022 tarihinden itibaren geçerli olacağını kaydetti.
Coca-Cola kapaklarını bluetooth’la kilitledi…
Hindistan’ın en büyük ve en ışıklı festivaline sayılı günler kaldı. İyiliğin kötülüğe üstünlüğünü kanıtlamak adına yanan kandillerle birlikte Diwali Festivali bu yıl 22-26 Ekim arasında gerçekleşecek… Yerel kampanyalarıyla fark yaratan Coca-Cola bu yıl Diwali Festivali için de yepyeni bir proje hayata geçirdi. Standart Coca-Cola şişelerinin aksine, sınırlı sayıda üretilen içecekler bu kez bluetooth şifreleriyle kilitlenmiş. Üzerinde ise “Bu kilitli kola sadece sevdiklerinizle açılacak” yazıyor…
Coca-Cola inovatif projesiyle bu kez kola şişelerini bir davetiyeye dönüştürüyor. Zira bluetooth’lu kapaklar yalnızca gönderen kişinin yanına gittiğinizde açılıyor. Coca-Cola’yı davetiye olarak kullanma fikriyse reklam ajansı Ogilvy India imzası taşıyor. Sosyal medya ve televizyon üzerinden yayınlanan kampanya yerel influencer’lar tarafından da destekleniyor.
Markanın uzun süredir kullandığı “Gerçek Mucize” sloganı ise kampanyanın finalinde yine izleyenleri karşılıyor…
Çalışanlar ofise döndü: Peki patronlar nerede?
Dünyayı tesiri altına alan pandeminin başlarında herkesin virüs karşısında çaresiz kalması, “Hepimiz aynı gemideyiz” söylemine de popülerlik kazandırmıştı. Aradan geçen iki yılı aşkın zaman zarfında bu düşünce tam anlamıyla çürüdü. Zira çalışan ve yönetici arasında eşitlik farkı uzaktan çalışmayla birlikte giderek bir uçuruma dönüştü. Bugün, çalışanların ofise dönmesi için yaptırım uygulayan yöneticilerin önemli bir kısmı evden çalışmaya devam ediyor…
Headhunter şirketi Cowen Partner’a göre yöneticilerin yüzde 80’i uzaktan erişilebilir durumda. Bu oran pandeminin başında yüzde 25 civarındaydı. Orta düzeyden üst düzeye kadar birçok yönetici uzaktan çalışmaya devam ediyor ancak aynı zamanda çalışanlarını ofise geri çağırıyorlar. Bu durum karşısında öfkelenen çalışanlar ise tepkilerini ofise gelmeyerek ya da iş arayarak gösteriyor. Çok sayıda farklı araştırma, ofise dönüş yaptırımlarının altında yöneticilerin çalışanlarını kontrol etme dürtüsü yattığını gösteriyor. Yöneticilerin kendilerinin daha fazla esnekliğe sahip olması gerektiğini düşünmesi, çalışan ve yönetici arasındaki gerilimi de artırıyor.