31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oxford yılın kelimesi için oylama başlattı: Sizce ne olmalı? | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Oxford yılın kelimesi için oylama başlattı: Sizce ne olmalı? | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
23 Kasım 2022
4 dk okuma

For the first time in its history, we're opening up Oxford Word of the Year to you.

Are you ready to choose the word you feel reflects 2022 best?

Take a look at the #OxfordWOTY finalists and vote below ⤵️

— Oxford University Press (@OxUniPress) November 22, 2022

Her yıl yılın kelimesini belirleyen Oxford, bu yıl bir değişiklik yaparak üç kelimeyi finalist olarak belirledi ve demokratik bir seçim süreci için Twitter’da bir anket başlattı.

Bir numaralı kelime 2022 yılında dilimizden düşmeyen metaverse olurken, iki numarada herhangi bir konunun desteklendiğini belirtmek için kullanılan #IStandWith kelimesi yer alıyor.

Son sırada da toplumsal beklentileri reddetmek için kullanılan güçlü bir kelime var; “Goblin Mode”.

Şu anda toplamda 1.065 kişinin oy kullandığı ve Goblin Mode’un yüzde 59,9 ile zirveye yürüdüğü görülüyor. Metaverse yüzde 25,6 ile ikinci sırada yer alırken #IStandWith yüzde 14,5 ile son sırada yer alıyor. Ancak her şey değişebilir, zira oylamanın bitmesine 6 gün daha var. Bu süreçte oy kullanarak gidişata yön verebilirsiniz…

FIFA 2022 “Yasak” Kupası

Oxford yılın kelimesi için oylama başlattı: Sizce ne olmalı? | Son 24 saatin gündemi

Pek çok açıdan ilklerin turnuvası olan FIFA 2022 Dünya Kupası, şüphesiz yasaklarıyla da tarihe geçecek… Katar’ın alkol yasağına destek veren ve gökkuşağı renkli pazubandına yasak koyan FIFA, bu kez de Belçika Milli Takımı’nın “Love” yazılı formayla sahaya çıkmasını yasakladı.

Belçika Milli Takımı’ndan bir kaynak, FIFA’nın kendilerine gökkuşağı şeritli ve arkasında “LOVE” yazan beyaz formayı Dünya Kupası’nda kullanamayacaklarını ilettiğini söyledi. Milli takım sözcüsü Stefan Van Loock, Katar’daki Dünya Kupası’nın grup aşamalarını geçmeleri halinde konunun tekrar ele alınacağını ifade ediyor…

Avrupa’dan 7 ülkenin federasyonu, LGBTQ+ bireylere destek vermek için gökkuşağı renkli “OneLove” bandı takmak istemişti. Ancak FIFA, bu pazubandı takan futbolcuların maç başlamadan sarı kart göreceğini iletince ülkeler bandı takmaktan vazgeçmişti.

FIFA Başkanı Gianni Infantino, stadyum çevresinde uygulanacak alkol yasağı için de “Üç saat bira içmeden de yaşayabilirsiniz” demişti…

iCloud, Windows’a adapte olmakta zorluk çekiyor

Oxford yılın kelimesi için oylama başlattı: Sizce ne olmalı? | Son 24 saatin gündemi

Microsoft, geçtiğimiz günlerde Windows 11 sürümüne sahip bilgisayara Apple’ın bulut depolama servisi iCloud’u entegre etmeye başlamıştı. Görünen o ki entegrasyon çok da başarılı değil çünkü bazı kullanıcılar, iCloud’un Windows uygulamasıyla ilgili sıkıntılar yaşadığını dile getiriyor.

Senkronize ettikleri fotoğrafları görüntüleyemeyen kullanıcılar, kendi iCloud hesaplarında başkalarına ait fotoğraf ve videolar görmeye başladılar. Bu durum aynı zamanda kişisel verilerin güvenliğini tehlikeye atıyor. Forumlarda yer alan şikâyetler üzerine ortaya çıkan hatanın nedeni ise henüz bilinmiyor.

Kaynak: Mac Rumors

Black Friday Challenge başlıyor: En çok indirim hangi pazaryerinde?

Black Friday challenge day 1

Marketing Türkiye olarak geçtiğimiz 2 yılda da Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla e-ticaret platformlarının Black Friday döneminde yaptığı indirimleri günlük analizlerle okurlarımıza ulaştırmış, bu dönemde yapılan indirimleri verilerle gözler önüne sermiştik. Geçtiğimiz bir yılda enflasyon etkisini iyice artırdı ve bugün tüketici için indirim dönemlerinin önemi çok daha büyük.

Akademetre, Marketing Türkiye için 21.11.2022 tarihinde online pazar yerlerinde gerçekleştirilen Black Friday indirimlerini analiz etti. Bu kapsamda 3 devin (Amazon, Hepsiburada, n11) hangi kategorilerde daha çok indirim yaptığı da kaydedildi. Trendyol indirimlerini henüz bugün başlattığı için analize dahil edilmedi.

Black Friday Challenge’ın ilk gününde en fazla kampanyayı Hepsiburada’nın (84.084) gerçekleştirmesi dikkat çekiyor. Öyle ki aradaki farka bakıldığında Hepsiburada adeta orantısız güç uyguluyor. Zira zirvedeki pazaryerinin en yakın takipçisi sadece 2.652 kampanyayla n11 oluyor. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

Pazarlamanın liderleri C Level Club ile Mardin’de buluştu

C Level Club Mardin buluşması

Marketing Türkiye tarafından üst düzey yöneticiler için bir networking ve bilgilendirme platformu olarak tasarlanan C Level Club, bu defa addressable TV sektörünün lider kurumu TV Ekstra iş birliğinde, Türkiye’nin önde gelen CMO’larını medeniyetler şehri Mardin’de buluşturdu…

İçinden geçtiğimiz dönüşüm süreci bilinen tüm ezberleri bozarken tüm yetkinlikleri de yeniden tanımlıyor. Bu yeni dönemi ve dönüşümü okumaksa üst yönetimler için giderek daha büyük önem kazanıyor. Marketing Türkiye tarafından C suite yöneticileri bilgilendirme ve networking platformu olarak tasarlanan C Level Club bitimsiz dönüşüm sürecinde üst düzey yöneticiler için de bir paylaşım platformu olma özelliği taşıyor… Yıl içinde farklı konu ve konuşmacılarla pazarlama liderlerini bir araya getiren C Level Club’ın son buluşması 18-20 Kasım tarihleri arasında, pek çok farklı kültürün, dinin ve milletin eşsiz bir ahenkle yaşadığı Mardin’de gerçekleşti.

Addressable TV sektörünün lider kurumu TV Ekstra iş birliğinde gerçekleştirilen buluşmaya 40’a yakın CMO katıldı. Katılımcılar üç gün boyunca Mardin’in kültürel ve tarihi güzelliklerini deneyimleme şansı yakaladı.

featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
4 hafta önce
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Haberler
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Sena Tufan
18 Ağustos 2025
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Haberler
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
İrem Alimoğlu
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.