“Türkiye Tek Yürek Kampanyası”nda son durumu Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay açıkladı | Son 24 saatin gündemi
Geçtiğimiz ay TV kanallarının ortak yayında düzenlediği Türkiye Tek Yürek Kampanyası’nda Birçok ünlü ismin katılımıyla 115 milyar TL’yi aşkın para toplanmıştı. Gerçekleştirilen kampanya gecesinin ardından söz verilen paraların yatırılmadığına ilişkin çıkan iddialara Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’dan yanıt geldi.
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay’ın söylediğine göre şimdiye kadar yatırılan toplam miktar 84 milyar 400 milyon TL. Bununla birlikte Oktay, depremden etkilenen 1 milyon 682 bin 309 kişiye 10 bin lira Hane Başı Destek ödemesi yapıldığını sözlerine ekledi. Yine depremzede vatandaşlardan 207 bin kişiye 15 bin liralık taşınma yardımı yapıldığını da yeniden hatırlattı.
Türkiye Tek Yürek Kampanyası’nın üzerinden 1 ay geçmiş olmasına rağmen taahhüt edilen tutarın tamamlanmasına halen 31 milyar TL eksik bulunuyor…
WhatsApp’ta gizlilik artıyor
Son zamanlarda gizlilikle ilgili güncellemeleri önceliklendiren WhatsApp, sohbet kilitleme yeteneğini test etmeye başladı.
Söz konusu özellikle birlikte kullanıcılar şifre ya da parmak izi ile seçtiği sohbetleri kilitleyebilecek. “Kilitli sohbetler” başlığı altına eklenen sohbetler yalnızca bu ekranda görüntülenebilecek.
Çok uzun bir süredir kullanıcılar zaten WhatsApp’larını kilitleyebiliyor. Bu şekilde Face ID, parmak izi ya da şifre aracılığıyla WhatsApp sohbetlerinin tümü korunsa da bazı hassas sohbetler için ekstra güvenlik katmanına ihtiyaç duyan kullanıcılar var.
Bu ihtiyacı karşılamak için geliştirilen özellik aynı zamanda medya paylaşımlarının gizli tutulmasını sağlayacak. Zira şifrelenen sohbetteki paylaşımların galeriye otomatik olarak kaydedilmesi de engellenecek.
Kaynak: WABETAINFO
Sosyal medya şirketleri artık temsilci bulundurmak zorunda
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal medya şirketlerinin Türkiye’de en az bir temsilci belirlemesini zorunlu kılma kararı aldı. Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre temsilci belirlemeyen şirketlere idari para cezası kesilecek.
BTK, Temsilci belirlemeyen sosyal ağlara bildirimde bulunacak. Bildirimden itibaren 30 gün içinde yine temsilci belirlemeyen şirkete 10 milyon TL, Takip eden tekrar 30 günlük süre sonunda ise 30 milyon TL ceza kesilecek. İkinci kez verilen cezadan sonra yine 30 gün içinde temsilci belirlenmezse Türkiye özelinde reklam yasağı uygulanacak. Reklam yasağından sonra 90 gün içinde yine temsilci belirlenmezse sosyal ağın internet bant genişliği yüzde 50 daraltılacak. Bu cezadan sonra da temsilci belirlenmezse bant genişliği yüzde 90 daraltılacak.
Belirlenen temsilci, BTK Erişim Sağlayıcıları Birliği, adli makamlarınca gönderilecek tebligat ve talepler doğrultusunda doğan sorumluluk ve yükümlülükleri yerine getirmesi gerekecek. Ayrıca yetkili temsilcisi teknik, idari, hukuki ve mali tam yetkili olacak.
“Zümrüdümarka”ları ve gündem yaratacak araştırmalarıyla Marketing Türkiye Nisan sayısı yayında…
Tüketici beklentilerini doğru okuyarak inovatif aksiyonlar alan markalar rakiplerinden ayrışarak hem gönüllerde hem de zihinlerde güçlü bir yer ediniyor. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin bu yıl altıncısını gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması tam da bu noktadan referansla 12 farklı kategoride yenilikleriyle fark yaratanları gün yüzüne çıkarırken “Zümrüdümarka”lar da Marketing Türkiye Nisan sayısının kapağına taşındı… Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Fatih Portakal: “Seçimin sonucunu Z kuşağı ve kadınlar belirleyecek”
Türkiye, Cumhuriyetin yeni yüzyılına da bu yüzyılın başlangıcına liderlik edecek ideolojinin belirleneceği seçimlere de gün sayıyor. Herkesin merakla beklediği seçim için Fatih Portakal “hamleler ve stratejiler savaşı” derken seçimin sonucuna da direkt etki edeceğini düşündüğü üç temel stratejiyi bizlerle paylaşıyor. Türkiye’nin en dezavantajlı iki grubu olarak gençler ve kadınları işaret eden Portakal, geleceğinden endişe eden ve yarınını göremeyenlere gerçekçi bir umut veren liderin ve ittifakın yarışı önde bitireceğini söylerken liderlere de “Bize deprem bölgesinde ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmayı nasıl sağlayacağınızı anlatın” diyor… İşte, Fatih Portakal ile siyasi iletişimin ve siyasi stratejilerin satır aralarını okuduğumuz söyleşinin öne çıkan satırbaşları…