Telegram’ın CEO’su Apple’ı topa tuttu: “Devrim niteliğindeki güncellememizi geciktiriyor” | Son 24 saatin gündemi
Temmuz ayının en çok indirilen oyunları belli oldu: Listede geçmişten gelen isim dikkat çekti!
Sensor Tower, Temmuz ayının en çok indirilen mobil oyunlar listesini paylaştı. Raporda Stumble Guys, Apex Legends Mobile ve Garena Free Fire gibi eğlenceli yapımlar öne çıkarken, bir döneme damga vuran Subway Surfers’ın da listede yer alması dikkat çekti.
Küresel mobil oyun sektörü, Haziran 2022’de App Store ve Google Play Store’da 4,8 milyar indirme sayılarına ulaştı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 1,5 oranında artış yaşadı. Haziran ayında mobil oyunlara en çok ilgi gösteren ülke ise 784 milyon indirme ile toplam yüklemelerin yüzde 16,2’sini oluşturan Hindistan oldu. ABD, yüzde 8,6 ile ikinci ve Brezilya ise yüzde 8,5 ile üçüncü sıradan kendine yer buldu.
Rapora göre geçtiğimiz ayın birincisi Kitka Games tarafından geliştirilen Stumble Guys oldu. Listenin ikinci sırasında Kiloo ve SYBO Games tarafından geliştirilen ve bir döneme damga vuran Subway Surfers yer alıyor.
AstraZeneca’da işe girmek isteyen yüzlerce aday, kişisel verilerinden oldu
Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK), 12 Ağustos’ta yayınladığı bildiriye göre AstraZenaca’da işe girmek için başvuruda bulunan yüzlerce adayın kişisel verileri ihlal edildi. Pandemi döneminde aşı üreterek umut ışığı olan ilaç şirketi AstraZenaca, yeterince koruyucu olmadığı ve yan etki yarattığı gerekçesiyle milyonlarca aşısının çöpe gitmesiyle tartışmalara konu olmuştu. Şirket şimdi ise, çalışan adaylarının kişisel verilerini ihlal ettiği gerekçesiyle gündeme geldi. İhlalin, adayların, AstraZeneca’daki açık pozisyonlara başvurabilmelerini sağlayan, veri işleyen (Workday Limited) sisteminde 13-14 ve 20 Temmuz’da gerçekleştiği ve tahmini 981 kişiyi etkilediği belirtildi.
KVKK’nın yayınladığı veri ihlal bildiriminde özetle;
• Çalışan adaylarının, “AstraZeneca”daki açık pozisyonlara başvurabilmelerini sağlayan, veri işleyen (Workday Limited) sisteminde ihlal gerçekleştiği,
• Bir adayın kendi hesabına giriş yapmadan iş başvurusu gönderebilmesi için Workday’in, kullanıcı oturumuna ilişkin verileri izlemek adına bir JavaScript değişkeni kullandığı, bu değişkenin HTML kaynağına dahil edildiği, değişkenin değerinin, harici kariyer sitesi için HTML kaynağını inceleyen, örneğin tarayıcının “Kaynağı Görüntüle” özelliğini kullanan kullanıcılar tarafından görülebilir hale geldiği,
• Bahse konu durumdan dolayı, 13 Temmuz 2022 saat 23:53 (İstanbul saati) ila 14 Temmuz 2022 saat 05:32 arasında ve/veya 20 Temmuz 2022 saat 22:06 ila 1 Ağustos 2022 saat 23:15 arasında iş başvurusu yapan çalışan adaylarının kişisel verilerinin kısa süreliğine erişilebilir hale geldiği,
• İhlalin 31 Temmuz 2022 tarihinde tespit edildiği,
• İhlalden etkilenen kişi grubunun çalışan adayları olduğu,
• İhlalden tahmini 981 kişinin etkilendiği,
• İhlalden etkilenen kişisel verilerin; ülke, isim, e-posta, telefon numarası, maaş beklentisi, mevcut maaş bilgisi, var ise “AstraZeneca” ile önceki iş ilişkisi bilgisi, vize durumu, mevcut veya önceki işveren ile ilgili kısıtlayıcı maddelerin ayrıntıları olduğunun tahmin edildiği, buna ek olarak, çalışan adaylarının veri işleyen sistemi üzerinden gönüllü olarak da kişisel URL, iş deneyimi, eğitim, dil, yetenekler ve özgeçmiş verilerini sağlayabildiği bilgilerine yer verildi.
Telegram’ın CEO’su Apple’ı topa tuttu: “Devrim niteliğindeki güncellememizi geciktiriyor”
Telegram CEO’su ve kurucusu Pavel Durov’un yayınladığı bir Telegram gönderisine göre, yeni güncellemeleri Apple’ın herhangi bir açıklama yapılmaksızın iki hafta boyunca uygulama incelemesi için bekletildi.
Güncellemenin insanların kendini mesajla ifade etme biçiminde bir devrim olduğunu ancak yayına alamadıklarını belirtiyor Durov.
Durov ayrıca, Telegram’ın, “teknoloji tekelleri tarafından tüm mobil uygulamalara uygulanan” “belirsiz” uygulama inceleme süreci tarafından cesaretinin kırıldığını söylüyor ve ekliyor; “Dünyanın en popüler 10 uygulamasından biri olan Telegram bile bu bu muameleyi görüyorsa, daha küçük uygulama geliştiricilerinin yaşadığı zorlukları ancak hayal edebilirsiniz” diyerek devam ediyor.
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
Ankara’da faaliyet gösteren “Deterjan Pazarı” adlı firma müşterilerine internet sitesi aracılığıyla ulaşıyordu. Sisteminin işleyişi ise kolay yoldan para kazanmak isteyenlere adeta bir fırsat sunuyor. Firma, sisteme giren kullanıcılara belirli bir ücret karşılığında deterjan hammaddesi veriyor, bunu top haline getirip kuruttuktan sonra da 3 katı fiyatla geri almayı taahhüt ediyordu. Basit bir örnekle; sisteme 10 bin lira ödeyerek giren bir kişi, ürünleri teslim ettiğinde 30 bin lira alabiliyor ve kısa süre içerisinde ana parasını 3 katına çıkartmış oluyordu…
Posta Gazetesi’nin haberine göre, şirket başlangıçta vaatlerini yerine getirdi ve kullanıcılarına taahhüt ettiği parayı 30 günde geri ödüyordu. Ancak bir süre sonra vadeler 60 ardından da 95 güne çıktı. Kurban Bayramı öncesi ödemeler aksamaya başlayınca çok sayıda vatandaş şikayet sitelerine durumu anlatan notlar yazmaya başladı. Kısa süre içinde de şirketin iletişim kanalları kullanıcılarını yanıtsız bırakmaya başladı, telefonlar ve WhatsApp hattı ulaşılamaz hale geldi.
Şirket dolandırıcılık iddialarının asılsız olduğuna ilişkin açıklamalar yapmış olsa da paydaşlarının büyük bir kısmını ikna edemedi. Mağdurlar sosyal medyada oluşturduğu gruplarda Kocabaş’ın kaçmış olabileceğini belirtiyorlar ve kamuoyunda da benzer bir algı şekilleniyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Meta ve Datça Belediyesi dijital medya okuryazarlığı için güçlerini birleştirdi
Birleşik Krallık’tan sonra ilk kez Türkiye’de gerçekleştirilecek proje kapsamında 18-25 Ağustos tarihleri arasında Datça Limanı’nda kurulacak Meta Kafe’de yaşça büyük sosyal medya kullanıcılarına görevli eğitmenler tarafından asılsız bilgi ve asılsız bilgiyi yaymanın tehlikeleri ile şüpheli bilgiyle karşılaşıldığında yapılabilecekler üzerine ücretsiz eğitimler verilecek. Yaşça büyük sosyal medya kullanıcıları bu kafede ücretsiz çay/kahve içerken, görevli eğitmenler tarafından dijital medya okuryazarlığı konusunda bilgilendirilecek.
Meta ve Datça Belediyesi iş birliği ile gerçekleştirilecek olan Meta Kafe projesi Meta’nın MediaWise ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi ile hayata geçirdiği çevrim içi dijital medya okuryazarlığı programının bir parçası olma niteliği taşıyor. Doğrulama platformları Teyit ve Doğruluk Payı’nın da katkı sunduğu programda katılımcılara çevrimiçi içerikleri bilinçli bir şekilde değerlendirme ve tüketme, asılsız bilgi yayılımının oluşturacağı tehditler, doğrulama teknikleri ve algoritmalar üzerine çeşitli eğitimler veriliyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | #iyikivarsınEren |
2 | Muharrem İnce |
3 | Beyaz TV |
4 | Belotti |
5 | #ErdenTimuruYedirmeyiz |
6 | İYİ Parti’den |
7 | #zeytinlirockfestivali |
8 | #SinavlaDegilKidemle |
9 | Trabzon’un Maçka |
10 | Ertem |