Türkiye’de en ucuz sıfır otomobilin fiyatı 400 bin TL’ye dayandı | Son 24 saatin gündemi
Yeni yılın ilk haftası zamlarla başladı. Renault, Volkswagen, Hyundai, Citroen dahil olmak üzere pek çok otomobil firması, fiyat listesini güncelledi. Yayınlanan güncel listelere göre Türkiye’de en ucuz sıfır otomobilin fiyatı 400 bin TL’ye dayandı.
Pek çok otomotiv devi, haftasonu web sitesinden fiyat listesini kaldırdı. Listelere ulaşmak isteyen müşteriler, siteye girdiklerinde “Fiyatlarımız güncellenmektedir” yazısıyla karşılaştı. Birçok firmanın zam oranlarını bugün öğlene kadar açıklaması bekleniyor. Otomotiv veri analiz şirketi Cardata’nın Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın ise hafta sonu ekip olarak markalarla yaptıkları görüşmeler ve analizler sonucunda bu hafta yapılacak zam oranının ortalama yüzde 4 olmasını beklediklerini belirtiyor.
Kaynak: Ekonomim
Telegram yeni yıla hızla başladı
Telegram, yeni yılla birlikte birçok yeni özelliği platformunda aktive ettiğini blog hesabından yayınlayarak duyurdu. Yeni özellikler büyük oranda gizlilik ve depolamayla ilgili oldu.
Anlık haberleşme uygulamasının getirdiği yeni Gizli Medya özelliği sayesinde gönderilen fotoğraf ve videolar alıcı taraf indirene kadar simli bir katmanla örtünecek. Yeni “Gizli Medya” özelliğini kullanmak için fotoğraf gönderirken sağ üst köşede yer alan üç nokta ve daha sonra da “Spoiler ile Gizle” seçeneğine tıklamak yeterli olacak.
Telegram, yalnızca belirli kişilerin belirli profil fotoğrafını görmesi için de yeni bir özellik sundu. Bu özellik sayesinde Telegram kullanıcıları, herkesin görebileceği profil fotoğrafının yanı sıra belirli kişilerin görebileceği ikincil bir profil fotoğrafı da seçebilecek.
Twitter San Francisco ofisinin kirasını ödemiyor
Elon Musk’ın Twitter macerasında sular durulmuyor. Twitter ofislerini adeta bir yatakhaneye çeviren Musk, ofisteki eşyalar için müzayede açmıştı.
Ayrıca bu süreçte dünyanın en zengin insanı unvanını da kaybetmişti. Şimdi ise kirasını ödemediği için davalık oluyor.
Bloomberg’e göre Musk’ın toplamda 136.250 dolar kira borcu var. Twitter genel merkezinin bulunduğu binanın sahibi California Property Trust’ın açtığı dava sonucunda Twitter yüksek bir tazminat ödemek durumunda kalabilir.
Dijital basında yılın en çok konuşulan haber konuları
Online Basın Bülteni ve PR Servisi B2Press, dijital basının 2022’deki enlerini açıkladı. Toplam 30 bin haber sitesinden 68,3 milyon haberin analiz edildiği araştırmaya göre, bu yıl dijital basında en çok konuşulan konuların başında yine COVID-19 pandemisi yer aldı. Kendisi hakkında en çok haber yapılan siyasi liderlerin başında Recep Tayyip Erdoğan gelirken, sıralamayı Kemal Kılıçdaroğlu ve Süleyman Soylu takip etti.
Ekonomiden politikaya, sağlıktan eğitime kadar birçok konuda suların durulmadığı 2022 yılı geride kalırken, küresel çapta ses getiren birçok olay ve kişi de dijital basının gündemine taşındı. Bunların bazıları çok hızlı unutulurken bazıları ise gündem konusu olmaya devam etti. B2Press tarafından hazırlanan “Dijital Basın Raporu 2022” hakkında en çok haber yapılan olay, durum ve siyasi kişileri ortaya koyuyor… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Oyun başladı: Markalar hala deneme sürümünde…
Son yıllarda video oyun endüstrisinin hem global pazarda hem de Türkiye’de yakaladığı ivme tüm markaların bu alanı yakından takip etmesine neden oldu. Akıllı telefon kullanımının ve internete erişim oranlarının yıllar içerisinde artması video oyun pazarının büyümesine de zemin hazırladı. Fakat pandeminin video oyun sektörüne etkisi teknolojik gelişmelerin etkisinden çok daha güçlü oldu.
Video oyun endüstrisi, 2021 yılında Türkiye’de bir önceki yıla göre 20 kat değerlenerek en fazla yatırım alan (266 milyon dolar) sektör oldu. 2022 yılının henüz ilk yarısında ise 333 milyon dolar yatırım alarak geçtiğimiz yılın rakamlarını şimdiden geride bıraktı. Bu rakam, Türkiye’de yılın ilk yarısında tüm sektörlere yapılan toplam yatırımın dörtte birine denk geliyor. Bu durum sadece oyun oynama noktasında değil sektörel üretim konusunda da Türkiye’nin potansiyelini gösteriyor.
Markalar da son dönemlerde iletişimlerinde sıklıkla gamer’lara yer veriyor. Peki, zaman zaman iletişimlerde gamer’ları fazlasıyla stereotipleştiren markalar onları gerçekten ne kadar anlıyor? Yanıt araştırmaya katılan oyun severlerden geliyor. Gençlerin yüzde 43’ü hiçbir markanın gamer’ları tam olarak anlamadığını düşünüyor. Gamer’ları anlayan markalar olduğunu düşünenlerin aklına ise genellikle oyun bilgisayarı markaları geliyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.