2022’de serveti en çok eriyen CEO’lar belli oldu | Son 24 saatin gündemi
Etkisini yeni yılın ilk günlerinde dahi açıkça belli eden küresel enflasyon, geride bıraktığımız 2022’de büyük şirketler için de çeşitli sarsıntılara sebep oldu. Sıkı para politikaları kapsamında yeni planları devreye sokan CEO’lar, servetlerini korumakta zorlandı.
2022’de serveti en çok eriyen isim133,3 milyar dolarlık düşüşle Tesla CEO’su Elon Musk oldu. Listenin devamında sırasıyla 85,4 milyar dolarlık kayıpla Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, 83,3 milyar dolar kaybeden Binance’in CEO’su Changpeng Zhao, 79,9 dolar kaybeden Facebook, WhatsApp ve Instagram’ın çatı şirketi Meta CEO’su Mark Zuckerberg ve 45,5 milyar dolar kayıpla Alphabet’in CEO’su Larry Page yer aldı.
Kaynak: Bloomberg HT
Fortnite Apple’a geri dönüyor
Apple ve Epic Games’in dünyaca ünlü fenomen oyunu Fortnite arasındaki gerilim nihayet son bulacak gibi görünüyor. İlk olarak 2020 yılında Apple, Fortnite’ı, kendi ödeme sistemini kullanıp Apple’ın standart olarak belirlediği yüzde 30’luk komisyonunu almasına engel olduğu için App Store’dan çıkarmıştı. O günden bu yana bir taraftan hukuki arenada bir taraftan da iletişim evreninde iki marka arasındaki mücadele sürmeye devam ediyordu…
Epic Games CEO’su Tim Sweeney, Twitter üzerinden paylaştığı bir gönderide Fortnite’ın 2023 yılında iOS‘a dönüşünün müjdesini verdi. 31 Aralık’ta yaptığı paylaşımla yeni yılı kutlamanın yanı sıra “Önümüzdeki yıl iOS’ta” ifadelerini paylaşan Sweeney, oyun severleri heyecanlandırdı.
Avrupa Birliği Dijital Pazar Piyasalar Yasası’nın üçüncü taraf uygulamalar konusunda Apple’ı zorlaması da göz önüne alındığında bu yıl Fortnite’ı yeniden Apple ürünlerinde görme ihtimali daha da güçleniyor…
Yollardaki Tesla sayısında rekor artış
Tesla bu zamana kadarki en yüksek satış rekorunu açıkladı. Ancak her ne kadar rekor açıklamış olsa da bu yılı karlı kapatacağını düşünmeden önce geçtiğimiz hafta hisselerinin büyük bir darbe aldığını hatırlamakta fayda var.
Elektrikli otomobil üreticisi sonuçlarla ilgili yaptığı açıklamada, “2022’de araç teslimatları (yıllık bazda) yüzde 40 artarak 1,31 milyona, üretim ise yüzde 47 artarak 1,37 milyona ulaştı. Dördüncü çeyrekte 439 binin üzerinde araç ürettik ve 405 binin üzerinde araç teslim ettik” dedi.
“Kitap kurdu” şehirler belli oldu
Hepsiburada’nın 2022 yılı kitap satış istatistikleri açıklandı. 290 binden fazla farklı kitabın toplam satış sayısı 10 milyonu aşarken en çok “Çocuk”, “Edebiyat”, “Eğitim”, “Kişisel Gelişim” ve “Araştırma-İnceleme” kitapları ilgi gördü. 2022 yılı verilerine bakıldığında en çok kitap satın alan iller de belli oldu. Geçtiğimiz yıl en çok kitap satın alan ilk 10 ile bakıldığında, ilk sırada İstanbul yer aldı. Bunu sırasıyla, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Antalya Konya, Adana, Balıkesir ve Tekirdağ takip etti. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Z kuşağının arama motoru Instagram mı?
Arama motorları arasında en çok kullanılma yarışını uzun zamandır Google kazanıyor. Dolayısıyla pek çok kullanıcının internet yolculuğu Google kullanmakla başlıyor. Ancak yapılan bir araştırmaya göre Z kuşağı, Google aracılığıyla yapabileceği aramalar için Instagram’ı kullanıyor.
Araştırma şirketi GWI‘nin 2023 Küresel Raporu’na göre Z kuşağının bilgiye erişmek için Google’da harcadığı dakikalarda 2018’den bu yana yüzde 14’lük bir düşüş görüldü. Yanı sıra Z’lerin Google yerine Instagram’ı kullanma sebeplerinin başında sırasıyla işle ilgili ağ bulmak (yüzde 23), işle ilgili araştırma (yüzde 16), haberleri /olayları takip etmek (yüzde 15), seyahat edilecek rotalar aramak (yüzde 12), ürün ve marka aramak (yüzde 11), fikir paylaşmak (yüzde 11) geldi. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.