Sağlık Bakanlığı kozmetik ürünlerini denetledi: 371 üründen 302’si sınıfta kaldı! | Son 24 saatin gündemi
Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu (TİTCK) Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarına ilişkin kozmetik ürün denetimlerinin sonuçlarını paylaştı.
Denetim sonucunda 371 kozmetik üründen 295’inin teknik düzenlemeye aykırı, 7 ürünün de güvensiz olduğu belirlendi. Bu ürünleri piyasaya sürenlere 813 bin 584 lira para cezası uygulandı.
Ayrıca mahkemeler, savcılıklar, emniyet, kolluk kuvvetleriyle diğer kamu kurum ve kuruluşlarının incelemeleri sonucu tespit edilen, üreticisi belirsiz, sahte, kaçak ya da taklit olduğu saptanan 6 bin 937 şişe parfüm ve deodorant, 5324 sayılı Kozmetik Kanunu kapsamında güvensiz ürün kapsamına alınarak imha edildi.
Bakanlığın isimlerini açıkladığı güvensiz ürünlerin listesi:
- Bağdatlı İthalat İhracat Pazarlama A.Ş. / Peri Poll Professional New Generation Kil Maskesi Argan Özlü
- Mutak Kozmetik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi / Native Base Keratin Treatment
- TN Farma Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi / “DLA lion age hair care set” içerisinde yer alan “DLA Derm Intensive Care Detox Action Shampoo Lion Age 250 ml”
- Sinada Endüstriyel Hijyen Sanayi Anonim Şirketi / Lotus Hand Turkuaz 5 kg
- Sinada Endüstriyel Hijyen Sanayi Anonim Şirketi / Lotus Hand Turkuaz 20 kg
- Sinada Endüstriyel Hijyen Sanayi Anonim Şirketi / Lotus Hand Turkuaz 30 kg
- Hayat Laboratuvarı Kozmetik Sanayi Ltd. Şti. / Tıpış Bebek Talk Pudrası Baby Talc Powder 65 g
Samsung ve TikTok birlikte keşif yolculuğuna çıkıyor
Teknoloji devi Samsung ve sosyal medya devi TikTok, güçlerini birleştirerek “StemDrop” adlı bir platform kuruyor. TikTok’a entegre edilecek platform, şarkılar üzerinde düzenleme yapmaya imkan sağlayacak. Böylece içerik üreticileri, var olan müzikler üzerinden yaratıcılıklarını gösterebilecekler.
“StemDrop” keşif platformu olmanın ötesinde dünyaca ünlü şarkı yazarlarıyla iş birliği yapma fırsatı da sunuyor. Ünlü parçaların, gitar, bas gitar, bateri, vokal ve diğer tüm ögeleri üzerinde detaylı düzenlemeler yapılabilecek. 26 Ekim’den itibaren TikTok üzerinden kullanıma girecek platformun ilk parçası The Weeknd, Taylor Swirft ve Katy Perry gibi isimlerle çalışan Max Martin’in yeni şarkısının 60 saniyelik bir bölümü olacak.
Elon Musk Apple’a meydan okuyor
Bugün Tesla’nın üçüncü çeyrek sonuçları açıklandı. 21,5 milyar dolarlık gelir elde eden marka, 22,1 milyar dolar olan piyasa beklentisinin gerisinde kaldı. Ancak Tesla’nın sahibi Elon Musk sonuçlardan mutlu.
Sonuçların açıklanmasının ardından hissedarlar toplantısında açıklama yapan Musk; “Bir süre önce Tesla’nın söz konusu zamanda 700 milyar dolar değerinde olan Apple’dan daha değerli olmasının mümkün olduğunu söylemiştim” dedi.
Musk ayrıca dördüncü çeyrek beklentilerini şöyle özetledi: “Destansı bir yılsonu geçireceğiz gibi görünüyor…”
Netflix, kaybettiklerini kazanmaya başladı
Dizi ve film denince ilk akla gelen platformlardan Netflix, yılın başından beri abone kaybetmesiyle gündeme geliyordu. Yılın ilk iki çeyreğinde abonelerden yana aldığı hasarla kan kaybeden platform, yaralarını sarmaya başlamış gibi görünüyor.
Her yıl dört kez toplam kullanıcı sayısını ve diğer istatistikleri paylaşan Netflix, üçüncü çeyrek verilerini açıkladı. Data analiz şirketi Refinitive, 2022 yılının ilk 6 ayında yaklaşık 1,2 abone kaybeden Netflix’in abone sayısının, üçüncü çeyrekte 1,07 milyon kişi atmasını ön görüyordu. Ancak platform yeni aboneleriyle bu tahminin nerdeyse iki katı yeni üyeye ulaşmayı başardı. Bu yılın Temmuz-Ağustos bilançosuna göre platform, yeniden atağa geçti ve abone sayısı 2,41 milyon kişi arttı. Şirketin yılın üçüncü çeyreğinde elde ettiği gelir ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla yaklaşık yüzde 6 artarak 7,93 milyar dolara çıktı. Diğer taraftan şirketin net karı üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 4 azalışla 1,39 milyar dolara geriledi.
Reklamın en iyileri ödüllerine kavuştu
Reklamcılar Derneği tarafında 34. kez düzenlenen Kristal Elma Yarışması Ödül Töreni 18 Ekim’de Hasköy Yün İplik Fabrikası’nda gerçekleşti. Reklam sektörünün yaratıcılığı ödüllendirdiği yarışmada TV- Sinema, Online Film, Entegre Kampanyalar, Basın, Açıkhava, Radyo, Dijital, Medya, Tasarım, Yapım Yönetim, Müzik ve Bölge kategorilerinde kazananlar ödüllerine kavuştu. Ödüllere ek olarak 5 marka “Yaratıcılığa Cesaret Veren Markalar” olarak ödüllendirildi.