Dünyanın en yaşanabilir ve yaşanamaz şehirleri açıklandı | Son 24 saatin gündemi
Economist Intelligence Unit’in 173 şehri istikrar, sağlık, kültür ve çevre, eğitim ve altyapı gibi faktörlere göre derecelendirdiği yıllık Küresel Yaşanabilirlik Endeksi’ne göre, genel yaşanabilirlik puanı son 15 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.
Listedeki ilk 10 şehir şöyle;
- Viyana, Avusturya
- Kopenhag, Danimarka
- Melbourne, Avustralya
- Sidney, Avustralya
- Vancouver, Kanada
- Zürih, İsviçre
- Calgary, Kanada / Cenevre, İsviçre
- Toronto, Kanada
- Osaka, Japonya / Auckland, Yeni Zelanda
Avusturya’nın başkenti Viyana, son 10 aylık anketin sekizinde birinci olarak zirveyi bir kez daha sahiplendi. Raporda tüm başlıklarda tam puan alan Viyana’nın tek kusuru ise büyük spor etkinliklerinin olmaması olarak kayıtlara geçti.
Listedeki son 10 şehir ise şöyle;
- Douala, Kamerun
- Kiev, Ukrayna
- Harare, Zimbabve
- Dakka, Bangladeş
- Port Moresby, Papua Yeni Gine
- Karaçi, Pakistan
- Lagos, Nijerya
- Cezayir, Cezayir
- Trablus, Libya
- Şam, Suriye
Kiev, 2022’de Rusya’nın Ukrayna’yı işgali nedeniyle listeden çıkarılmıştı. Şehir bu yıl tekrar endekse dahil edildi. Ancak, savaşın istikrar, altyapı ve genel yaşanabilirlik üzerindeki olumsuz etkisi nedeniyle şehrin puanı yüzde 5,9 düştü.
Suriye’de Şam, Libya’da ise Trablus, toplumsal huzursuzluk, terör ve çatışma nedeniyle listenin sonunda yer aldı. Ancak en yaşanmaz 10 şehir için de puanlar, pandeminin etkilerinin azalmasıyla birlikte iyileşme gösterdi.
Apple’ın üçüncü çeyrek raporu alarm veriyor ama…
Apple, 2023 için üçüncü çeyrek kazancını açıkladı. Rapora göre iPhone, iPad, Mac satışları düşerken, donanım gelirleri de Apple’ın yüzünü güldürmedi.
Apple’ın yayınladığı rapora göre iPhone geliri yüzde 2 düşüşle 39,67 milyar dolar oldu. Mac geliri yüzde 7 düşüşle 6.84 milyar dolara geriledi. Ayrıca iPad yüzdesel olarak en fazla gerileyen ürün oldu, satışları yüzde 20 gerileyerek 5.79 milyar dolara düştü.
Büyüyen tek donanım kategorisi, Apple’ın “Diğer Ürünler” olarak adlandırdığı ve esas olarak Apple Watch ve AirPods gibi giyilebilir ürünleri içeren kategorisi oldu.
Genel olarak şirketin donanım satışları için zorlu bir dönem olsa da, kazanç raporundaki parlak nokta, Apple Music, Apple TV+, AppleCare, Fitness+ vb gibi uygulamaların performansı.
Vinçle kargo teslim dönemi başladı
HepsiJET XL, beyaz eşya ya da mobilya gibi büyük hacimli siparişlerin lojistik teslimatlarında en büyük problemlerin yüksek kat, dar apartman boşlukları ya da kapı girişleri gibi fiziksel koşullar olduğunu gözlemlemiş. Bunun üzerine de fiziksel engeller nedeniyle teslimatı zor siparişleri XL asansörü ya da vinç ile hasarsız ve zamanında teslim ettiği yeni hizmetini hayata geçirmiş.
Yeni hizmeti kapsamında HepsiJET XL ekibi, teslimat öncesinde müşterilerle görüşerek teslimat için gerekli fiziksel koşulları öğreniyor, fiziksel imkansızlıkların tespit edildiği teslimat adresine gerekli ayarlamaları gerçekleştiriyor ve HepsiJET XL’a özel XL asansörü ya da vinç tahsis ediliyor.
Uzman ekipler tarafından verilen hizmetle siparişler müşterilerin evinde uygun gördüğü alana kadar teslim edilerek güvenli teslimat garantisi de sunuluyor.
TÜİK, Temmuz ayı enflasyon oranlarını açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Temmuz ayı enflasyonunu açıkladı. TÜİK’in verilerine göre yıllık enflasyonun tüketici fiyatlarına yansıması yüzde 47,83’lük bir artış yaşanırken, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 44,50’lik bir artış kaydedildi. Enflasyondaki artışı en çok tetikleyen gıda, ulaşım ve enerji fiyatlarındaki artış olurken en düşük enflasyon artışının konut grubunda olduğu dikkat çekti. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Sosyal medyada zirve el değiştirdi!
Sosyal medya markalar için sunduğu benzersiz fırsatların yanında yoğun rekabet ortamını da beraberinde getiriyor. Markaların sosyal medyanın sunduğu imkanlardan en iyi şekilde faydalanmak ve rakipleri arasından sıyrılmak için yoğun emek harcaması gerekiyor. Etkileyici bir varlık sergileyerek tüketicinin ilgisini çeken ve etkileşimli bir topluluk oluşturan markalar başarılarıyla öne çıkıyor. Her ay yayınladığı performans sıralamasıyla, sosyal medyada öne çıkan markalara ışık tutan SocialBrands’in Ağustos ayı raporu işte bu zorlu rekabette öne çıkanları gözler önüne seriyor… Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.