Kasım indirimlerinin gözdesi çamaşır deterjanı oldu | Son 24 saatin gündemi
5 büyük ilin dördünde kira artışları durağan birindeyse tam gaz devam ediyor
Emlak platformu hepsiemlak’ın verilerine göre Ekim ayında kiralık konutlarda 4 büyük ilde durgunluk yaşanırken Antalya’da yüzde 33 oranla artışlar devam etti.
5 büyük il içerisinde aylık kira artışının en çok yaşandığı şehir yüzde 33’lük artışıyla Antalya olurken, İzmir’de aylık kira artışları yüzde 6 ve İstanbul’da yüzde 2 olarak verilere yansıdı. Bursa ve Ankara’da ise kira artışı gözlemlenmedi.
Rapora ilişkin olarak platform tarafından yapılan açıklamada; “Enflasyon, yoğun talep ve arzın daralması gibi sebeplerle uzun süredir hızla artış gösteren konut kiralarının son aylarda artış hızının yavaşladığını, yer yer durağanlaştığını söylemek mümkün. Rusya ve Ukrayna arasında yaşanan savaş sebebiyle Güney illerdeki hareketlilik devam edecek gibi görünüyor. TÜİK verilerine baktığımızda; yılın ilk 9 ayında Rus ve Ukraynalılara satılan konut sayısının 10 bini aştığını görüyoruz. Hem satın alım hem kiralama yapan yabancı vatandaşların bu bölgelerdeki konut fiyatlarına doğrudan etki ettiğini söyleyebiliriz” ifadelerine yer verildi…
Instagram yaş kontrolü için sıkı önlemler alıyor
Instagram, yeni yaş doğrulama özelliklerini ilk olarak İngiltere’de devreye alacak. Daha öncesinde yaş sınırını kimlikle doğrulayan sosyal medya devi, bu yöntemin başarısız olması sebebiyle ek önlemler almaya başladı.
Buna göre kullanıcıların 2 farklı yaş doğrulama seçeneği daha olacak; takipçi referansı ve video çekmek.
Çekilen videolar dijital kimlik girişimi Yoti’nin AI tabanlı yaş doğrulama teknolojisiyle kontrol edilecek. Kontrol işleminin ardından bu videolar silinecek.
Özelliğin ne zaman yaygınlaşacağına dair henüz net bir bilgi yok.
Kaynak: Tech Monitor
Kasım indirimlerinin gözdesi çamaşır deterjanı oldu
Kasım ayına özel indirim dönemi 6 gün önce başlayan Hepsiburada, ilk haftanın satış performansıyla birlikte en çok satılan ürünleri açıkladı. Verilen toplam sipariş sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2,5 kat artarken 7,5 milyonun üzerinde ürün satıldı.
İstanbul, Ankara, İzmir’in ardından Efsane Kasım’a yoğun ilgi gösteren şehirler Bursa, Kocaeli, Antalya ve Konya oldu ve Hepsiburada müşterileri alışveriş için en çok akşam 20 ile 23 saatleri arasını tercih etti. Müşteriler en çok temel tüketim, gıda, giyim, elektrikli ev aletleri, züccaciye ve sağlık-güzellik kategorilerine ilgi gösterdi. En çok sipariş verilen ürünler ise çamaşır deterjanı, bulaşık deterjanı tableti, tuvalet kâğıdı, ev giyim/iç çamaşırı, kakaolu fındık kreması, nano jel yastık ve bebek bezi olarak öne çıkarken son dönemde mutfaktaki gözde ürünlerden Airfryer, elektrikli ev aletleri kategorisinin en çok satılanı oldu.
Black Friday sepeti hazır, peki ya indirimler?
Bir süredir Black Friday indirimleri tüm aya yayılmış durumda. Ay içerisinde her marka farklı isim ve fırsatlarla çeliyor tüketicinin aklını. Kimi Siber Pazartesi’ye odaklanıyor kimi 11.11 Bekarlar Günü ya da Efsane Cuma’ya… Böylece birçok farklı başlık altında tam bir alışveriş festivaline dönüşüyor kasım ayı… RTB House’un geçen yıl elde ettiği rakamlara göre, dünya çapında satın alma eğilimi 19 Kasım’da artmaya başlarken satışlar Kara Cuma’da yüzde 444, Siber Pazartesi’de ise yüzde 127 yükseldi. Günlük ortalama sipariş Kara Cuma’dan 2 hafta önce artmaya başladı, günlük ortalama bir kullanıcı 5.49 kampanya sayfası görüntüledi. RTB House’un 2021 yılı Kasım ayı verilerine göre, CPM (Bin gösterim başına maliyet) 11-14 Kasım, 19 -22 Kasım ve 26-29 Kasım tarihlerinde zirveye çıktı.
Tüketicilerin ürünleri sepete atma oranları 7 Kasım’dan itibaren artmaya başlıyor. Siber Pazartesi’nde ise ürünü sepete atanların oranı yüzde 181 artıyor. Kara Cuma’da bu rakam yüzde 155’te kalıyor. Bu da tüketicilerin satın alma için en doğru zamanı beklediğini gösteriyor. Kasım ayı içerisinde ilk siparişlerini veren kullanıcı sayısı 4,5 kat, 30 gün içerisinde siteye tekrar gelmemiş, kampanya döneminde yeniden sipariş veren kullanıcıların sayısı 3,7 kat artıyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Modern dünyanın “tutunamayanları”: Prekarya sınıfı…
Eğitimli ancak hayatını idame ettirebilmek için geçici işlerde kalıcı olmaya çabalayan güvencesiz toplumsal sınıfa işaret ediyor “prekarya” kavramı… Aslında Fransız sosyologların 1980’li yıllarda mevsimlik tarım işçilerini tanımlamak için ortaya attığı bu kavramanın kapsamı, aradan geçen onlarca yıl içerisinde değişti ancak baki kalan “geçicilik” ve belirsizlik” oldu. Bugün sosyal hakları güvence altına alınmayan stajyerler, mülteciler, içerik üreticileri ya da yaratıcı işlerde çalışanlar başta olmak üzere oldukça kalabalık bir kesimi içine alan prekarya sınıfının nüfusu giderek artıyor.
Prekarya etimolojik olarak Latince kökenli “precarious” (istikrarsız, güvenilmez) ile Marksizm’de işçi sınıfını tanımlayan “proletariat” (proletarya) kelimelerinin birleştirilmesiyle oluşturulan bir terim. Precarious kelimesinin; tehlikeli, güvenilmez, tutarsız, şüpheli, istikrarsız, riskli, belirsiz gibi pek çok anlamı var. Bu nedenle istikrasız işlerde geçici olarak çalışan bu sınıf, sosyal haklardan mahrum ve örgütlü değil ancak “tehlikeli” olarak nitelendiriliyor. Modern dünyanın “tutunamayanları” olarak da adlandırılan bu sınıf, Türkiye nüfusunun da giderek daha büyük bir kesimi haline geliyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.