Instagram, mesajlara çıplaklık koruması getiriyor | Son 24 saatin gündemi
Instagram, mesajlara çıplaklık koruması getiriyor
Instagram, DM’den müstehcen fotoğraf göndererek yapılan siber zorbalığın önüne geçebilmek için yeni bir özellik üzerinde çalışıyor. Geliştirme aşamasında olan özellik isteğe bağlı kullanıcı kontrollerinin, insanların çıplak fotoğraflardan ve diğer istenmeyen mesajlardan korunmalarına yardımcı olacak. Kullanıcılar, belirli kelimeleri içeren mesaj isteklerini otomatik olarak filtreleyerek kontrolü sağlayabilecek.
Yazılım geliştirici Alessandro Paluzzi’nin Twitter üzerinden ekran görüntüsü paylaşarak duyurduğu özellik, Meta tarafından doğrulandı. Meta sözcüsü Liz Fernandez, “Bu yeni özelliklerin insanların gizliliğini korurken, aldıkları mesajlar üzerinde kontrol sahibi olmalarını sağlamak için uzmanlarla yakın bir şekilde çalışıyoruz” dedi.
Getty Images’tan yapay zekaya geçit yok!
Yapay zeka desteğiyle bir sanat eseri üretmek artık sıra dışı değil. Öyle ki henüz daha geçtiğimiz haftalarda Midjourney tarafından oluşturulan bir görsel, ABD’de düzenlenen bir yarışmada birincilik elde etmişti. Tüm bu gelişmeler elbette sanat dünyasında da tartışmaları birbiri ardına getirdi. Halihazırda Newgrounds, PurplePort ve FurAffinity yapay zekanın ürettiği görsellere platformunda yer vermeyeceğini açıklamıştı. Son olarak bu kervana stok görsel sitesi Getty Images da katıldı…
Getty Images CEO’su Craig Peters, yaptığı açıklamada yapay zeka ile üretilen eserleri yasaklamalarının nedenlerini açıkladı. Yapay zekaların var olan görseller üzerinden yaratılmış olmasının ileride telif konusunda sorunlar yaratabilecek bir durum olduğunu belirten Peters; “Örneğin bir sanatçı çıkıp ‘yapay zeka burada benim özgün çalışmamı tekrarlamış, telif istiyorum’ diyebilir. Bu durumun önüne geçebilmek için biz de platformumuzda yapay zekanın ürettiği eserlere yer vermeyeceğiz” diyor…
Konuya ilişkin etik tartışmalar tüm dünyada sürüyor olsa da, yakın gelecekte yapay zekanın sanat eserlerinde etkin bir rol oynayacağını söylemek mümkün…
YouTube “Shorts” paylaşarak para kazanmanın yolunu açıkladı
YouTube İş Ortağı Programının bir parçası olarak, “Shorts” içerik üreticilerinin reklamdan yüzde 45 pay almasını ve telifli müzik kullanmasını destekleyecek. Eğer kullanılan müzik için içerik üreticisi tarafından daha önce bir telif ödenmemişse kazancından kesilecek.
Böylece telif ücretleri içerik üreticilerinin önünde engel teşkil etmeyecek. 2023 yılında çıkış yapacağı açıklanan programın şartları arasında bin aboneye sahip olmak ve son 3 ay içerisinde 10 milyon izlemeye erişmiş olmak var…
Haftalık çalışma süresini 4 güne indirmeye hazırlanan şirket sayısı artıyor
Ücret kaybı olmaksızın haftalık çalışma süresinin 5 günden 4 güne düşürülmesi, dünya gündeminde bir süredir yer alıyor. İş verimliğinin düşmesi ve şirketlere kesilen faturaların kabarması ihtimalleri tartışılmaya devam ederken İngiltere’de bazı şirketler, aylar önce denemeye başladıkları 4 günlük çalışma sistemini kalıcı hale getirmeye hazırlanıyor.
Geçtiğimiz Haziran ayında İngiltere’de farklı sektörlerden 73 şirket, 6 ay boyunca haftada 4 gün çalışma pilot uygulamasını hayata geçirdi. Buna göre mesai saatleri yüzde 20 azalıyor ancak çalışanlar ödenen ücrette herhangi bir değişiklik yapılmıyor. Şirketlerin birçoğu, uygulamayı kalıcı hale getirmeyi düşünüyor.
Özellikle denemeye katılanlar köklü şirketler, 4 günlük çalışma sistemine adapte olmanın zor olacağını düşünmüştü. Ancak 73 şirketten 41’nin katıldığı anket verileri 6 aylık denemenin ilk yarısında üretkenliğin korunduğuna hatta iyileştiğine işaret ediyor. Ayrıca haftalık çalışma süresi azalınca çalışanların ulaşım, çocuk bakım gibi kalemlerde maliyeti de düşüyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 86’sı, deneme sona erdikten sonra dört günlük çalışma haftası politikasını sürdüreceklerini söylerken yüzde 95’i iş verimliliğinde azalma olmadığını dile getiriyor.
Programı çeşitli ülkelerde yürüten 4 Week Global CEO’su Joe O’Connor: “Birçok şirket için 4 günlük çalışma sistemi yumuşak bir geçiş ve bazıları için anlaşılabilir engeller var. Özellikle kökleri geçtiğimiz yüzyıla kadar uzanan şirketler için sabit bir sistemin yerini esnek uygulamalara bırakmak kolay değil” diyor.
E-ticaret devi, e-mail marketing’i yeniden keşfediyor
Amazon platformuna güvenen birçok satıcı için bu hareket, müşterileriyle daha doğrudan bir ilişki kurma ve potansiyel olarak onları tekrar tekrar alışveriş yapmaya ikna etme imkanı sunuyor. Amazon ayrıca, dünya çapında 1,9 milyondan fazla satış ortağına ve 300 milyondan fazla aktif müşteri hesabına sahip olduğunu da paylaştı.
Amazon Kuzey Amerika Satış Ortağı Hizmetleri Başkan Yardımcısı Benjamin Hartman yaptığı açıklamada, “Markalar Amazon mağazasında hızla yeni müşteriler kazanabiliyor, ancak müşteri yaşam boyu değerini artırmak için geliştirilmiş araçlara ihtiyaç duyduklarını dile getirdiler” dedi.
Bu talebe karşılık Amazon, Tailored Audiences adlı programı test etmeye başladı. E-ticaret devi, yeni programı 2023’ün başlarında tüm ABD’li satıcılara sunmayı planladığını söyledi. Aracın satıcılara ücretsiz olarak sunulacağı, yeni şablonlarla ve e-mail tasarımlarıyla düzenli olarak geliştirileceği duyuruldu.
Öte yandan müşteriler, isterlerse Amazon ve markalardan gelen pazarlama e-maillerini devre dışı bırakabilecekler.
Amazon Sözcüsü Patrick Graham CNN Business’a yaptığı açıklamada, “Müşteriler her zaman ne tür tanıtım ve pazarlama e-postaları alabileceklerini kontrol edebilirler ve her zaman vazgeçme hakları var” dedi.
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Hakan Özoğuz |
2 | Deniz Uğur |
3 | KOMEK kayıt |
4 | Başak Özel |
5 | Ben Bu Cihana Sığmazam |
6 | Oyuncu Başak Özel hayatını kaybetti |
7 | Ziraat |
8 | Meksika deprem |
9 | Milli maç ne zaman |
10 | Miss Turkey 2022 |