Yapay zekadan Muharrem İnce’ye “ince ayar” | Son 24 saatin gündemi
YouTube kanalı BaBala TV’de yer alan Mevzular Açık Mikrofon programının 10. bölüm konuğu Memleket Partisi Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’ydi. Birçok yönüyle çok konuşulan bölümde yer alan hedefli reklamlar da oldukça ses getirdi.
Yapay zeka tarafından oluşturulan ve yine yapay zeka modeli tarafından sunulan reklamlarda geçen ifadelerse şöyle; “Lütfen televizyonunuzun ayarlarıyla oynamayın, şu an oy bölmek için ince ayar yapılıyor” ve “Sosyal medya fenomeni mi Cumhurbaşkanı mı arıyoruz? Tekrar düşün.”
Reklamları fark eden Twitter kullanıcıları paylaştıkça konu kısa sürede trend topic oldu. Elbette Muharrem İnce’den de yorum gecikmedi. Yayında araya giren reklamların videosunu çeken İnce, “ince ayar” tanımlamasını sahiplenerek şöyle dedi; “Gençler, seçenekleri yok edip seçim kazanmaya çalışanların ayarlarıyla oynamaya devam edeceğiz. 14 Mayıs’ta Türkiye’yi yeniden rayına oturtmak için hepinizi sandıklarda #İnceAyar vermeye davet ediyorum.”
Reklamı kimin verdiği bilinmiyor, ancak gerçek şu ki bu kadar dikkat çekmesinin sebebi siyasi iklim değil, reklamın hedefleme başarısı…
Rekabet Kurumu, dijital dönüşümü rekabet hukuku açısından inceledi
Rekabet Kurumu, dijital pazarları rekabet hukuku açısından incelediği “Dijital Dönüşümün Rekabet Hukukuna Yansımaları” isimli çalışma metnini yayımladı.
Dijital pazarlara ilişkin olarak tüketicilerden büyük teknoloji şirketlerine kadar birçok paydaşı ilgilendiren ve geleceğe dönük bir yol haritası oluşturmayı hedeflediği belirtilen çalışma, elde edilecek geri bildirimlerden faydalanabilmek adına kamuoyuyla paylaşıldı.
Artan internet kullanımı ve teknolojik gelişmelerin iş yapma modellerine etkisine değinen çalışma, bu gelişmelerin rekabet otoritelerinin merceğine girdiği ve sıklıkla incelemelere konu olduğunun altını çiziyor. Ayrıca çalışmada yalnızca Türkiye’de değil, küresel ölçekte de dijital pazarların yapısına ve işleyişine uygun rekabetçi müdahalelerin neler olabileceği, yakın gelecekte rekabet hukuku ve politikasının nasıl şekillenebileceği sorularına yanıt aranıyor.
Resmi Gazete’de yayınlandı… “Yenilenmiş ürün” pazarı büyüyor!
Refurbished (yenilenmiş) teknoloji ürünleri uzun zamandır Avrupa ve ABD pazarında kendisine yer buluyor. Türkiye’de ise 2020’de yayımlanan karara göre sadece akıllı telefonlar ve tabletler “yenilenmiş ürün” kapsamında satışa çıkabiliyordu. Resmi Gazete’de yayınlanan kararın ardından bu durum değişti.
Artık akıllı saatler, dizüstü veya masaüstü bilgisayarlar, oyun konsolları ve modemler de yenilenmiş ürün kapsamına alındı. Bu da önümüzdeki süreçte bu ürünleri de bakanlık onaylı şekilde parçaları onarılmış, 2. el olmasına rağmen garantili şekilde satın alabileceğimiz anlamına geliyor.
Yayınlanan yeni yönetmelikte kapasitesi yüzde 85 ve altında olan tüm yenilenmiş akıllı telefonların bataryaları değişmek zorunda olduğu maddeler arasında yer alıyor. Yönetmelik’te yer alan dikkat çekici kararlardan bir tanesi de cihazların yenilenme sayısına ilişkin. Karara göre yenileme kapsamına alınan herhangi bir ürün, birden çok kez yenilenebilecek. Ancak bir ürünün kaç yenilenmiş olduğuna dair tüketicinin nasıl bilgilendirileceğine dair yönetmelikte bir madde bulunmuyor…
“Yenilenmiş ürünlerin satışı hakkında yönetmelikte değişiklik yapılmasına dair yönetmelik”i incelemek için TIKLAYIN!
B2B Marketing & Management Summit’in programı belli oldu…
B2B sektörünün Türkiye’deki en büyük zirvesi “B2B Marketing & Management Summit” için geri sayım başladı… Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan zirve, bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla VakıfBank iş birliğiyle gerçekleştirilecek. 25 Mayıs Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de B2B dünyasının en iyilerini bir araya getirecek olan B2B Marketing & Management Summit’te sekiz ana başlıkta B2B sektöründeki son trendler ayrıntılarıyla paylaşılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan “B2B Excellence Awards”ta ise “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak.
2023’ün ilk çeyreğinde en çok hangi sektörlerde iş arandı?
2023’ün ilk 3 ayında istihdam piyasasında hareketlilik hakim oldu. Kariyer.net’in açıkladığı istihdam verilerine göre bu yılın ilk 3 ayında en fazla iş ilanı yayınlayan sektörlerin başında sırasıyla Yapı, Üretim ve Bilişim geldi. Yanı sıra geçen yılın aynı dönemine göre yeni ilan sayılarında en fazla artış yaşanan sektörler sırasıyla; çevre, havacılık ve perakende oldu. Gelin öne çıkan diğer verilere birlikte bakalım… Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.