![Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2021/12/Persembe-3.jpg)
Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi
![Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/08/WhatsApp-Image-2023-08-10-at-10.46.44.jpeg)
Orijinal Disney+ içeriği olan Atatürk dizisinin platformda yayınlanmama kararıyla birlikte Disney+, Türkiye’de gündemden düşmüyor. Türkiye pazarında ciddi bir krizin ortasında yer alan streaming platformunun küreselde de büyük bir krizin eşiğinde olduğunu söylemek mümkün. Zira platform abonelerini elde tutmakta hayli zorlanıyor.
Forbes’da yer alan habere göre, yılın ikinci çeyreğinde dünya çapında 157,8 milyon abonesi olan Disney+, üçüncü çeyrek raporunda abone sayısını 146,1 milyon olarak açıkladı.
İkinci çeyrek raporunda abone kaybettiğini açıklamış olan platform, üçüncü çeyrekte de 11,7 milyon abonesine elveda dedi.
Kaynak: Forbes
Türkiye’de en yüksek pazar payına sahip olan akıllı telefon markası “tanımlanamıyor”
Statcounter, Ağustos 2023 itibarıyla akıllı telefon sektöründeki pazar paylarını açıkladı. Küresel verilerde zirvenin sahibi Apple olurken onu Samsung ve ardından Xiaomi takip ediyor.
Statcounter‘ın verilerine göre şu anda en çok satan akıllı telefon markası olan Apple, yüzde 28,44 pazar payına sahip. Onu takip eden Samsung‘un payı ise yüzde 24 seviyesinde. Geride bıraktığımız Mart ayında Samsung’un pazar payının yüzde 27,1 seviyesinde olduğunu göz önüne aldığımızda markanın ciddi bir düşüş yaşadığını söylemek mümkün.
Dünya genelinde en çok satan akıllı telefon markaları
Marka | Temmuz 2023 (Pazar Payı) | Ağustos 2023 (Pazar Payı) | |
---|---|---|---|
1 | Apple | Yüzde 28,39 | Yüzde 28,44 |
2 | Samsung | Yüzde 24,22 | Yüzde 24 |
3 | Xiaomi | Yüzde 11,21 | Yüzde 11,12 |
4 | Tanımlanamayan* | Yüzde 7,35 | Yüzde 7,78 |
5 | Oppo | Yüzde 6,06 | Yüzde 5,88 |
6 | Vivo | Yüzde 5,53 | Yüzde 5,46 |
7 | Huawei | Yüzde 4 | Yüzde 3,94 |
8 | Realme | Yüzde 3,87 | Yüzde 3,88 |
9 | Motorola | Yüzde 2,11 | Yüzde 2,11 |
10 | OnePlus | Yüzde 1,27 | Yüzde 1,31 |
Diğer | Yüzde 5,98 | Yüzde 6,07 |
Statcounter‘ın Türkiye için paylaştığı verilerde ise dikkat çekici bir tablo çıkıyor ortaya. Zira Türkiye’de pazar payı en yüksek olan akıllı telefon markası “tanımlanamayan” olarak ifade ediliyor. Bu da akıllara kaçak telefon ihtimalini getiriyor…
Küreselde kan kaybeden Samsung, Türkiye pazarında yüzde 22,21’le en yüksek pazar payına sahip tanımlanabilen marka olurken onu yüzde 18,62 ile Apple ve yüzde 12,96 ile Xiaomi takip ediyor.
Türkiye’de en çok satan akıllı telefon markaları
Marka | Ağustos 2023 (Pazar Payı) | |
---|---|---|
1 | Tanımlanamayan* | Yüzde 32,59 |
2 | Samsung | Yüzde 22,21 |
3 | Apple | Yüzde 18,62 |
4 | Xiaomi | Yüzde 12,96 |
5 | Huawei | Yüzde 5,95 |
6 | Oppo | Yüzde 2,71 |
7 | Realme | Yüzde 0,78 |
8 | General Mobile | Yüzde 0,61 |
9 | Vivo | Yüzde 0,53 |
10 | Tecno | Yüzde 0,41 |
Diğer | Yüzde 2,62 |
Threads yeni özelliklerini duyurdu
![Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/08/threads-yeni-ozellikler.jpg)
X’in (Twitter) art arda kötü kararlar alarak kullanıcı kaybettiği günlerde Threads çok konuşulan bir çıkış yapmıştı. Hatta öyle ki en hızlı büyüyen uygulama olarak ChatGPT’nin rekorunu kırmış ve ilk 5 günde 100 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. O büyük ilgi bir kısa zamanda dağıldı ancak Meta mücadeleyi bırakmadı ve yeni özelliklerini açıkladı.
Geçtiğimiz hafta sonu, uygulamayı güncelleyen kullanıcılar artık diğer kişilerin beğendiği gönderileri görebilecekler. Bu, bağlantılarının neleri beğendiğini takip etmeyi ve onlarla daha fazla bağ kurmayı kolaylaştıracak.
Yenilikler arasında Threads’e daha yüksek kaliteli fotoğraf ve video yüklemeyi sağlayan bir güncelleme de var. Bu seçenek, hesap bölümünde bulunan “Medya Kalitesi” sekmesi üzerinden değiştirilebiliyor.
Yapay zeka çalışma saatlerini 3’te 1 oranında azaltacak
![Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi Yapay zeka ile çalışma saati 3'te 1 azalacak](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/08/calisma-saati.jpg)
McKinsey Küresel Enstitüsü‘nün yayınladığı rapora göre yapay zeka teknolojileri sayesinde 2030 yılına kadar ABD’deki toplam çalışma saatlerinin yüzde 30’u otomasyona aktarılacak. Rapora göre değişim en çok kadın istihdamının yoğun olduğu sektörlerde olacak. Raporda düşük ücretli işlerde çalışan kadınların önümüzdeki 7 yılda mevcut işlerini değiştirmek zorunda kalma olasılığının erkek çalışanlardan 1,5 kat daha fazla olduğu belirtiliyor.
Google, Türkiye’de doğru bilgiye erişimi nasıl etkiliyor?
![Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi Disney+’da tersine göç başladı | Son 24 saatin gündemi](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2023/08/google-1.jpg)
“İfade Özgürlüğü ve Doğru Bilgiye Erişim Bağlamında Google’ın Dezenformasyon ve Medya Politikaları” başlıklı raporda Google’ın arama sonuçları, haber dağıtımı ve reklam politikalarının dezenformasyonun yayılmasına nasıl katkı sağlayabileceği derinlemesine incelendi.
Google’ın arama sonuçlarının yerleşik inançları güçlendirebildiği, alternatif bakış açılarına erişimi sınırlayabildiği ve bunların “yankı fanusu” etkisi yarattığı pek çok uzman tarafından uzun süredir tartışma konusu. Google reklamları, dezenformasyonu dolaylı olarak desteklediği, zararlı içeriği finanse ettiği ve yasadışı faaliyetlerden para kazanılmasına yol açtığı için de eleştiriliyor.
Raporda Google’ın Türkiye’de doğru bilgiye erişme hakkı konusunda yol açtığı sorunlar ve doğru bilgiye erişme hakkı konusunda dünyada atıp Türkiye’de atmadığı adımlar da yer alıyor. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.