5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
3 Ocak 2022
4 dk okuma

Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi

  • Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi

Oyun bağımlılığını azaltmak için sert kararlar uygulayan Çin yeni oyunlara lisans vermeme kararını devam ettiriyor. 2021’in ortalarında alınan bu karar, Çin gibi büyük pazarlar sayesinde hayatta kalan 140 binden fazla stüdyonun kapanmasına yol açtı. Artık herkes bu kararın bitmesi için beklerken appleinsider’ın paylaştığına göre, lisans verme konusundaki kısıtlamalar 2022’de de devam edecekmiş.
Apple, 2020’den bu yana Çin’in yerel yasalarına uymak adına lisansı bulunmayan uygulamaları Çin Apple Store’unda yayınlamıyor. Bunun bir sonucu olarak 2020 yılında da 180 bin oyun stüdyosu zaten kepenklerini indirmişti. Şimdi ise lisans alınamaması bu stüdyolara yenilerini ekliyor. Bu da oyun stüdyolarının, pek çok sektör gibi, Çin pazarına ne kadar ihtiyacı olduğunu gösteriyor.
Ayrıca, söylenenlere göre pazardaki daha büyük oyuncular da durumdan etkilendi. Baidu and Tanwan Games ve TikTok’un sahibi ByteDance de bu durumun karşısında oyun bölümünde çalışanlarını işten çıkarırken Tencent yurt dışı pazarlara yatırım yapmaya başladı.

TÜİK: Yıllık enflasyon yüzde 36,08’i buldu

  • Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi

TÜİK Aralık ayı enflasyon verilerini açıkladı. Bununla birlikte 2021 yılının enflasyon oranları da belli oldu. Açıklanan rakamlara göre son 19 yılın en yüksek enflasyonu gerçekleşti.

Aralık ayı verilerinin açıklanmasıyla birlikte yıllık enflasyon oranı 36,08’i buldu. Aylık enflasyon ise 13,58 olarak tespit edildi. Endekste kapsanan 415 maddenin 364’ünün fiyatında yükseliş kaydedildi.

Üretici fiyat endeksi Aralık ayında yıllık yüzde 79,89 artarken, aylık bazda ise yüzde 19,08 oldu. Yıllık çekirdek enflasyon ise yüzde 31,88 olarak açıklandı.

Özlem Türeci ve Uğur Şahin’in fotoğraflarının Euro banknotlarına basılması önerildi

  • Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi

Avrupa Merkez Bankası, Euro banknotlarını yeniden tasarlama sürecini başlattı. Avrupa Parlamentosu milletvekili Moritz Körner, banknotlardan birinde Özlem Türeci ve Uğur Şahin’in resimlerinin yer almasını önerdi.

Avrupa Merkez Bankası Aralık başında yaptığı açıklamada, 500 euro dışındaki Banknotların görsellerinin 2024’te değiştirileceğini duyurmuştu. Bu doğrultuda yeni banknotların nasıl görüneceği de merak konusu elbette. Alman Welt am Sonntag gazetesine röportaj veren Körner, biontech aşısını geliştiren Türeci ve Şahin’in çalışmalarının milyonlarca hayat kurtardığını söyleyerek “Özlem Türeci ve Uğur Şahin ile onlar gibi önemli Avrupalıların banknotların üzerine basılmasını” önerdi.

Bu süre içinde çeşitli kesimlerden görüş ve yorumlar alınacak. 2024 yılında ise yeni banknotlar için karar verilecek.

“Kalite”nin tanımı yeniden yazılıyor

  • Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi

Tüketicinin dilinden düşürmediği bir kavram “kalite…” Özellikle son dönemde hangi tüketici araştırmasına bakarsanız bakın karşınıza çıkan ilk iki satın alama kriterinden biri kalite oluyor mutlaka… Ekonomik koşullar ağırlaşırken tüketici uygun fiyatlı ürünlere yöneliyor yönelmesine ancak kaliteden de taviz vermek istemiyor. İyi güzel ama tüketici “kalite” derken gerçekte ne anlatmak istiyor markalara? Hangi sektör ve ürün gurubunda kalite ne anlama geliyor? Tüketicinin kalite tanımıyla markaların tanımı ne kadar örtüşüyor? Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdiği Kalite Algısı Araştırması işte bu soruların yanıtlarını sektör bazlı olarak gözler önüne seriyor…

Dilerseniz önce tüketicilerin yaklaşımıyla kalite tanımına bir göz atalım. Araştırmaya göre her 4 kişiden 1’i kaliteyi; “beklentinin ötesine geçen ürün/hizmet” olarak tanımlıyor. Bu tanımın dışında en öne plana çıkan diğer yanıtlar ise “diğerleriyle kıyaslandığında en iyisi” ve “nitelikli ürün” oluyor.

Katılımcıların büyük çoğunluğu bir markayı kaliteli olarak değerlendirirken “dayanıklı” olmasını bekliyor. Dayanıklılığın dışında, kaliteli markanın güvenilir marka olması ve garanti süresi önemli görünüyor. Araştırmayla ilgili diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.

Rekabet akaryakıtın ötesinde…

  • Gözlerinin yaşına bakmıyor: Çin yüz binlerce oyun stüdyosunu iflas ettirdi | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye için Areda Piar’ın gerçekleştirdiği “Kuşakların Marka Tercihleri” araştırma serisinin odağında bu defa akaryakıt sektörü var. “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” çalışmasına göre sektörde seçimi etkileyen ilk unsur “temiz tuvaletler…” Baby Boomers, Y ve Z kuşaklarının ilk tercihi Opet olurken X kuşağı Shell’den şaşmıyor…

Kuşkusuz çetin bir rekabetin hüküm sürdüğü akaryakıt sektöründe ilk akla gelen marka olmak büyük bir avantaj. Bu sebeple “Kuşakların Akaryakıt İstasyonu Tercihleri” araştırmasının da ilk sorusu “Aklınıza gelen ilk akaryakıt istasyonu/şirketi hangisi?” oldu. Yanıtlar Opet’in tüm kuşaklarda rakiplerine fark attığını ve akla gelen ilk marka olduğunu gösteriyor. Opet reklamlarında Cem Yılmaz’ın yer almasının da bu duruma etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Araştırmayla ilgili diğer verilere göz atmak için TIKLAYIN.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1TCDD
2ALTI OKTU ŞİMDİ KOKTU
3Ukome
4Marmaray
5Cem Yılmaz
6#MaskeKimsinSen
7İstiklal
8Uğur Şahin
9Erman Toroğlu
10#iyikivarsınEren

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1İlber Ortaylı
2Real Madrid
3Chelsea
4Liverpool
5AUZEF
6Barış Manço
7Burcu Özberk
8Mallorca Barcelona
9Yuri Gagarin
10Barcelona

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

1Maske Kimsin Sen? 1. Bölüm
2SURVİVOR ALL STAR 2022 GÖNÜLLÜLER TAKIMI
3SURVİVOR ALL STAR 2022 ÜNLÜLER TAKIMI
4Uğur Aslan – YEKTE YAVRUM & HASTAYIM BEN ÖLÜREM & ATEM TUTEM
5İbo Show 2022 Yılbaşı Özel
6Zeynep Bastık, @Sertab Erener, @Edis, @Oğuzhan Koç – YILBAŞI ÖZEL 🥳🎄
7Maske Kimsin Sen? 2. Bölüm Fragmanı
8Maskesini çıkartan ünlü kim oldu? – Maske Kimsin Sen? 1. Bölüm
9YENİ YIL GALASI 2022 l PUBG MOBILE❄️
10SATO KESERE PUSU (KÖĞEĞİNİ BARINAĞA BIRAKTIMM !) @Sefa Kındır @Murat Sungurtekin @Sato Keser
featured
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
Haberler
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Sena Tufan
31 Mayıs 2025
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Haberler
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Campaign Global Agency of the Year Awards 2024’te Türkiye rüzgarı
Haberler
Campaign Global Agency of the Year Awards 2024’te Türkiye rüzgarı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.