19 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google’ın, iklim krizi dezenformasyonundan para kazandığı ortaya çıktı
Haberler

Google’ın, iklim krizi dezenformasyonundan para kazandığı ortaya çıktı

Seda Başpınar
5 Mayıs 2023
1 dk okuma

Google’ın iklim kriziyle ilgili dezenformasyona yol açan YouTube videolarından para kazandığı tespit edildi. Dezenformasyona Karşı İklim Eylemi (Climate Action Against Disinformation/CAAD) koalisyonunun yayımladığı rapora göre teknoloji devi, öne sürdüğü iklim krizi politikalarının aleyhinde içeriklerden kar elde etmeye devam ediyor.

Google, Ekim 2021’de politikalarını güncelleyerek iklim krizine ilişkin yerleşmiş bilimsel uzlaşıyla çelişen içeriklerin reklamlarını ve bunlardan para kazanmayı yasaklayacağını belirtmişti. CAAD raporunda ise Google’ın reklam verdiği, iklim krizi ve nedenleri konusundaki bilimsel fikir birliğiyle çelişen bilgiler içeren 100 videoya dikkat çekiliyor. Söz konusu videolar iklim krizinin fosil yakıtların yakılmasıyla atmosfere salınan sera gazı emisyonlarından kaynaklandığını, konu hakkındaki bilimsel kanıtlara rağmen reddediyor.

Videoları milyonlar izledi

Araştırmada analiz edilen ve Nike, Hyundai, Tommy Hilfiger, Costco gibi markaların reklamını yayımlayan 200 YouTube videosu 17 Nisan 2023 itibarıyla 73,8 milyon kez görüntülendi. Araştırmacılar çalışmayı, YouTube’da “iklim aldatmacası” ve “iklim yalanı” gibi anahtar terimleri aratarak yürüttü. Ardından en az iki ayrı araştırmacı videoları Google ve CAAD’nin iklimle ilgili yanlış bilgilendirme tanımlarına göre değerlendirdi.

Google’dan yanıt geldi…

Google, veri kümesindeki video listesini incelediğini ve iklim değişikliği politikasını ihlal eden videoların reklamlarını kaldırdığını iddia ediyor. İklim krizine karşı dezenformasyon politikalarının titizlikle uyguladığını belirten Google yetkilileri, The Verge’e yaptığı açıklamada uygulamasının her zaman mükemmel olmadığını kabul etti. Diğer taraftan şirket, politikayı ihlal eden içerikleri daha iyi saptama ve kaldırma amacıyla sistemlerini geliştirmek için sürekli çalıştıklarını dile getirdi.

Kaynak: Independent UK

featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
3 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
4 sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
5 Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Güncel Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: "İletişim yeni dili: Kültür ve sanat"
Derya Açar Ergüç yazdı: “İletişim yeni dili: Kültür ve sanat”
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
Yayıncılar Z kuşağına ulaşmakta zorlanıyor
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
WFEB Başkanı Dr. Sanjay Pradhan: “Güçlü etik uygulamaları olan şirketler, diğerlerinden yüzde 40 daha iyi performans gösteriyor”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
Haberler
Vestel ve VIDAA’dan akıllı TV pazarında stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Haberler
Sanipak’ın yeni CMO’su Mine Mavi Arıkan oldu
Nafizcan Önder
16 Haziran 2025
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Haberler
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Haberler
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
İrem Alimoğlu
4 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.