17 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google’ın, iklim krizi dezenformasyonundan para kazandığı ortaya çıktı
Haberler

Google’ın, iklim krizi dezenformasyonundan para kazandığı ortaya çıktı

Seda Başpınar
5 Mayıs 2023
1 dk okuma

Google’ın iklim kriziyle ilgili dezenformasyona yol açan YouTube videolarından para kazandığı tespit edildi. Dezenformasyona Karşı İklim Eylemi (Climate Action Against Disinformation/CAAD) koalisyonunun yayımladığı rapora göre teknoloji devi, öne sürdüğü iklim krizi politikalarının aleyhinde içeriklerden kar elde etmeye devam ediyor.

Google, Ekim 2021’de politikalarını güncelleyerek iklim krizine ilişkin yerleşmiş bilimsel uzlaşıyla çelişen içeriklerin reklamlarını ve bunlardan para kazanmayı yasaklayacağını belirtmişti. CAAD raporunda ise Google’ın reklam verdiği, iklim krizi ve nedenleri konusundaki bilimsel fikir birliğiyle çelişen bilgiler içeren 100 videoya dikkat çekiliyor. Söz konusu videolar iklim krizinin fosil yakıtların yakılmasıyla atmosfere salınan sera gazı emisyonlarından kaynaklandığını, konu hakkındaki bilimsel kanıtlara rağmen reddediyor.

Videoları milyonlar izledi

Araştırmada analiz edilen ve Nike, Hyundai, Tommy Hilfiger, Costco gibi markaların reklamını yayımlayan 200 YouTube videosu 17 Nisan 2023 itibarıyla 73,8 milyon kez görüntülendi. Araştırmacılar çalışmayı, YouTube’da “iklim aldatmacası” ve “iklim yalanı” gibi anahtar terimleri aratarak yürüttü. Ardından en az iki ayrı araştırmacı videoları Google ve CAAD’nin iklimle ilgili yanlış bilgilendirme tanımlarına göre değerlendirdi.

Google’dan yanıt geldi…

Google, veri kümesindeki video listesini incelediğini ve iklim değişikliği politikasını ihlal eden videoların reklamlarını kaldırdığını iddia ediyor. İklim krizine karşı dezenformasyon politikalarının titizlikle uyguladığını belirten Google yetkilileri, The Verge’e yaptığı açıklamada uygulamasının her zaman mükemmel olmadığını kabul etti. Diğer taraftan şirket, politikayı ihlal eden içerikleri daha iyi saptama ve kaldırma amacıyla sistemlerini geliştirmek için sürekli çalıştıklarını dile getirdi.

Kaynak: Independent UK

featured
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Güncel Haberler
Warner Bros'un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Warner Bros’un kime satılacağını siyaset mi, ticaret mi belirleyecek?
Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk'ın serveti 600 milyar doları geçti
SpaceX etkisiyle tarihi sıçrama: Elon Musk’ın serveti 600 milyar doları geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
Haberler
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (26 Eylül-2 Ekim)
Sena Tufan
2 Ekim 2025
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
Haberler
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
İrem Alimoğlu
4 Kasım 2025
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Haberler
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.