21 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Google, Black Friday'in formülünü çözdü
Haberler

Google, Black Friday’in formülünü çözdü

Nafizcan Önder
12 Kasım 2020
3 dk okuma

Bundan yıllar öncesinde Black Friday literatüre tek bir gün olarak girmiş olsa da bugün tablo geçmişten daha farklı. Artık alışveriş dönemi bir günden ibaret değil; bir çeyreğe yayılmış, daha kapsayıcı bir dönemden bahsediyoruz. Alışveriş sezonu bu günlerin çok öncesinde başlıyor ve sonrasında da devam ediyor. Kategori ve marka aramaları sonbaharla birlikte artmaya başlarken, Black Friday döneminde bu ilgi maksimuma çıkıyor. Ardından bu alışveriş günlerine bir de Yılbaşı alışverişleri eklenince “alışveriş günleri” tabiri caizse alışveriş sezonuna dönüyor. Think With Google bu dönemi üç aşamada inceliyor: “İlginin artışı”, “rağbet” ve “son çağrı” dönemi.

Black Friday bir günden daha fazlası

Google, Black Friday'in formülünü çözdü

Bu dönemde tabii ki online satışın yükselişte olacağı bir gerçek ama bu mecraya gelen yoğun talep kimi zorlukları da beraberinde getiriyor. Müşterilerinizin şikayetleri, soruları ve geri dönüşleri her zaman iç açıcı olmayabilir. Örneğin online’da yüksek sipariş talebini karşılarken tedarik problemleri yaşanabilir ve ürünler tüketicilere hemen veya söz verilen tarihlerde teslim edilemeyebilir.

Bu gibi aksaklıklar müşteri deneyimini negatif etkilerken bir yandan da online satın almaya aşırı talep offline’daki envanterinizin de elinizde kalmasına sebep olabilir. Dolayısıyla burada kanallar arası envanter yönetimi kritik bir rol oynuyor. Böyle sıkıntıların önüne geçmek için gelen talebi satış kanalları arasında hem tüketici hem tedarikçi olarak sizler adına en optimum şekilde yönetmek bu alışveriş döneminden maksimum fayda sağlamanıza yarayacaktır. Gelin, bu dönemi üç aşamada inceleyelim ve hangi aşamada hangi yaklaşımların size fayda sağlayabileceğini konuşalım.

3 aşamada tüketicileri kazanın

Google, Black Friday'in formülünü çözdü

İlginin Artışı

Black Friday ile ilgili merakın arttığı bu dönemde tüketiciler karşılarına çıkan tüm seçeneklere açık bir halde değerlendirmeye ve incelemeye başlıyor. Bu dönemi izlenmelerin artışa geçtiği YouTube’da başlatabilirsiniz. Araştırma dönemi ve karar aşamasının yavaş yavaş şekillendiği tüketiciye erişmek ve aksiyona yönlendirmek için TrueView for Action modelini radarınıza alabilir ve bu yaklaşımı üç dönem için de sürdürebilirsiniz.

Çok kanallı ölçümlemeyi tüm süreçlere dahil edin

Tabii ki bütün kampanya ve platform performanslarınızı çok kanallı ve çok yönlü olacak şekilde ölçümlediğinizden emin olmanız çok kritik. Doğru bir ölçümleme altyapısı olamadan mağazada yarattığımız değeri bilmek mümkün değil. Dolayısıyla öncelikle Google reklamlarıyla etkileşimin ne kadarının mağaza trafiği ve mağaza içi satışa dönüştüğünü takip etmek altyapıya dair en öncelikli perakendeci ihtiyacı.

Neden mağazada alışveriş?

Kişilerin satın alma kanalını belirleyen en büyük faktör, elverişlilik. Elverişlilik kriteri COVID-19 dolayısıyla offline satış kanalını zedelemiş olmakla beraber, mağaza içi fiyatların daha düşük olması veya ihtiyaç duyulan ürünlerin sadece mağazada bulunuyor olması offline satış kanalını pandemi döneminde bile hareketlendiren bir unsur oldu. Offline’da satın almayı tetikleyen diğer unsurlar arasında karar verme mekanizmasının kolaylığı, kişilerin hayat tarzına uygunluğu, daha eğlenceli olması ve ürünleri görüp hissetme ihtiyacı var.

Google’ın araştırmalarına göre, koronavirüs döneminde online’da alışveriş yapan kişiler belli kategoriler özelinde sıkıntılar yaşadılar. Bu zorluklar genel olarak websitelerine üyelik girişi yapma zorunluluğu, müşteri desteğinin limitli veya yavaş olması, ürünleri bulma güçlüğü veya sağlanan bilgilerin eksikliği, ödeme metodunun tercihlerine uygun olmaması, fiyatlamadan memnun olmama veya kargo lojistik problemlerinden kaynaklanıyor.

Rağbet

İlginin en üst seviyeye çıktığı ve beklenen en büyük kampanyaların gerçekleştiği Black Friday haftasında, ilk dönemde başlattığınız girişimleri devam ettirmeniz kadar bu döneme hizmet edecek diğer çözümleri sürece katmanız da önemli.

Bu noktada ilk çözüm, omni-channel teklif verme olacak. Pandemi döneminde çok kanallı satın alma kasları gelişen, hem online hem offline kanallardan alışveriş yapan ve sepet tutarı olarak her zaman daha değerli olan omni-tüketicileri yakalamak ve daha kârlı olduğu durumlarda mağazaya çekmek için Arama kampanyalarına omni-channel teklif verme stratejisini ekleyebilirsiniz. Mağazadan alışveriş yapan kitleler, Google’da arama yapmanın artık bir nevi vitrin alışverişi olduğunu belirtip, yüzde 67’lik bir kitle de mağaza ziyareti öncesi mutlaka online’dan stok bilgisine baktığını söylüyor.

Türkiye’de Google Maps platformunda Eylül 2020 dönemi boyunca, önceki seneye kıyasla, telekomünikasyon ile ilgili aramaların yüzde 115, süpermarket alışverişleri ile ilgili aramaların yüzde 143 ve finansal hizmetlerle ilgili aramaların yüzde 229 arttığı gözlemleniyor. Bu da demek oluyor ki, tüketiciler için bu servis gruplarından sağlanacak ürün veya hizmetin bulunduğu lokasyon veya yakınlık da özelikle pandemi döneminde önemli bir hale geldi.

Son Çağrı

İlginin yavaş yavaş azalmaya başladığı bu dönemde ise yoğunluktan sıyrılan tüketiciler, takip ettikleri marka ve kampanyaları son kez değerlendiriyor ya da yılbaşı alışverişine doğru yönelerek halen devam eden kampanyaları inceliyorlar.

İlk günden bu yana uyguladığınız çözümleri bu dönemde de devam ettirmek önemli. Örneğin Yerel Kampanyalar ile hem marka algınızın yüksek olduğu hem ürün arayan kitleleri mağazanıza çekmeye devam edebilirsiniz. Mağaza içi sunduğunuz ödeme kolaylıklarını ve teslimat opsiyonlarını, sadece mağaza icinde bulunan ürünlerinizi veya mağaza içi fiyat avantajlarını yıl sonuna kadar görünür kılabilirsiniz. Yine uygun gördüğünüz, mağaza kârlılığı yüksek kategorilerde, Arama kampanyalarınızda omni-channel teklif stratejilerine devam ederek iki satış kanalında da dengeli bir performans hedefleyebilirsiniz. Tüm süreçlerde kampanyalarınıza omni-hedefler koyduğunuzdan ve kampanyalarınızı iki satış kanalını da kapsayacak şekilde bütçelendirdiğinizden emin olun.

Kaynak: Think With Google

alışveriş sezonu Black Friday omni-channel Think With Google
1 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
2 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
3 IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
4 ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
5 Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Güncel Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Türkiye'de bir ilk: Birleşmiş Milletler'den Dilara Koçak'a "Gıda Şampiyonluğu" ödülü
Türkiye’de bir ilk: Birleşmiş Milletler’den Dilara Koçak’a “Gıda Şampiyonluğu” ödülü
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Ticaret Bakanlığı’ndan çocuklara yönelik zararlı reklamlara sıfır tolerans
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
2 hafta önce
Türkiye’de 5G için geri sayım başladı: Frekans ihalesi 16 Ekim’de
Haberler
Türkiye’de 5G için geri sayım başladı: Frekans ihalesi 16 Ekim’de
Sena Tufan
1 Eylül 2025
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: "Deneyim Pazarlaması"
Haberler
Perakendenin geleceğini yeniden tasarlayan güç: “Deneyim Pazarlaması”
Nafizcan Önder
16 Ağustos 2025
Pembe Top bu yıl Birce Akalay'ın elinden havalanacak
Haberler
Pembe Top bu yıl Birce Akalay’ın elinden havalanacak
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.