5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Golden Drum yenilendi!
Haberler

Golden Drum yenilendi!

Marketing Türkiye
24 Ocak 2021
5 dk okuma

2020 yılı hayatlarımızda büyük bir iz bıraktı. Pek çok zorluğun üstesinden geldik ve her zaman olduğu gibi yeni düşünme ve hareket etme biçimlerine adapte olduk. 2020’de festivali iptal etmek zorunda kalan Golden Drum ekibi şimdi start düğmesine basıyor ve uluslararası uzmanların da yardımıyla rekabette köklü değişiklikler yapmayı hedefliyor. Her zamankinden daha çarpıcı olması beklenen Golden Drum 2021; yeni bölümler, gruplar ve ödüllerle birlikte ödül puan sistemini de yeniliyor.

Golden Drum Festivali bu yıl inovatif dijital projeleri merkezine alarak rekabet koşullarında kapsamlı değişiklikler yaptı. Bu kapsamda önceki yıllarda olan “What” ve “Why” bölümleri, dört yepyeni bölümle değiştirildi: Creative Business Excellence Drum, Craft Drum, One-Channel Drum, and Omni-Channel Drum.

Yerel ruha, sosyal faydaya ve pandemiye odaklanan yeni grupların yer aldığı, özel “Tüm Jüriler” bölümü artık farklı açılardan değerlendirilecek ve ayrıca bir jürisi olmayacak. Bu bölümde sunulan çalışmalar dört jüri başkanı tarafından ödüllendirilecek.

Creative Business Excellence Drum

“Creative Business Excellence Drum” bölümü, markalar, projeler veya müşteri deneyimleri üzerinde etki yaratan yaratıcı iş çözümlerini ödüllendiriyor. Yani bu grup, iş mükemmelliğini yaratıcı bir şekilde gösteren ve iş sektörünü yeniden şekillendiren olağanüstü çözümler sergileyen çalışmaları belirlemek üzere kuruldu.

Creative Business Excellence Drum bölümü aşağıdaki grupları içeriyor:

Brand Building:

Brand Building grubu, daha önce “Brand Introduction, Brand Reinvention, Brand Vitality” kategorileriyle birlikte “What” bölümünün bir parçasıydı. Bu yıl, belirli marka sorunlarına ve zorluklarına getirilen stratejik yenilikçi çözümleri sergilemek için “Brand Strategy and Experience” kategorisi eklendi.

Creative Effectiveness:

“Cerative Effectiveness” grubu, yaratıcılığın gerçek etkisini ölçümlemek için eklendi. Bu gruptaki projelerin, markaların çalışmalarının nasıl somut ticari sonuçlar sağladığını ve markanın genel amacına ulaşmak için ne kadar önemli olduğunu göstermesi bekleniyor. Jüri, çalışmaları yaratıcı fikir, strateji, sonuçlar ve etki kriterlerine göre değerlendirecek. Bu grupta sunulan kampanyalar arasında daha önce Golden Drum’a başvurulmamış olması kaydıyla 2017 yılından bu yana aktif gelmiş olanlar da bulunabilecek. Bu gruptaki kategorilerse; Single-country/region PROFIT, Single-country/region NON-PROFIT, Multi-country/region PROFIT, and Multi-country/region NON-PROFIT olacak.

e/mCommerce, Community & Use of Experience:

Bu, e/m-ticaret, topluluk ve/veya deneyimden en iyi şekilde yararlanarak marka kullanıcılarıyla daha iyi bir iş ilişkisi kurmayı hedefleyen projeler için tasarlanan, “Creative Effectiveness” bölümünün içindeki spesifik bir grup. Bu grup daha önce “What” bölümünde “Digital & Mobile” grubunun bir parçasıydı. Grup şu kategorilere sahip: eCommerce&mCommerce, Community Management, and Use of Experience (UX / UI).

Sustainable Business Solutions:

Sürdürülebilir çözümler ve girişimlerin gelişimini ve gezegen üzerindeki olumlu etkilerini desteklemek için bu yıl festival tarafından “Sustainable Business Solutions” grubu eklendi. Bu grup, çevrenin, sosyal grupların, işletmelerin, ortakların sürdürülebilirliğine odaklanan markalar ve işletmeler tarafından yaratılan çözümleri ödüllendirecek. Projeler şu kategorilerde sunulabilir: Corporate sustainability (Veri, Sosyal, Çevresel…), Product & Services ve diğerleri.

Activation:

Katılımcılar bu gruba önceki “Why” bölümünden aşinalar, ancak bu yıl aktivasyonu farklı platformlara ayrılan yeni kategoriler eklendi: Technology-led Activation, Social Media Engagement, Mobile Activation, Website Activation ve Cross-Platform Activation.

Content:

“What” bölümünün bir başka eski özelliği “Content” de, festival kategorilerini daha net ve spesifik hale getirmek için yeni kategorilerle zenginleştirildi:  Targeted Storytelling & Experience, Cross-Platform Storytelling, Real-Time Action Conten ve User Generated Content.

Innovation:

Bu grup daha önce hiçbir kategori içermeyen “What” bölümünün bir parçasıydı. Grup bu yıl yeni kategorileri tanıtıyor:  Communication and Media Innovation, Product or Service Innovation ve Use of Technology.

Craft Drum

Craft bölümü, reklamcılık ve iletişim üretim sürecinin belirli temel bölümlerinde yaratıcı mükemmelliği ve uygulamada mükemmelliği değerlendirip ödüllendirdi. Bu gruptaki ödüller, reklam endüstrisinin çıtasını yükseltmeye yardımcı olan en iyi uygulamaları teşvik ediyor. Craft önceden “What” bölümünün bir parçasıydı. Craft’a olan ilginin büyümesiyle, festival bu konuyu yükselterek genişletilmiş gruplar ve kategorilere ayırdı.

Industry Craft:

Marka iletişimi ve tasarımı, açık hava reklamcılığı, baskı, yayıncılık ve ambalaj tasarımı alanlarındaki olağanüstü uygulamalar “Industry Craft” grubunda ödüllendiriyor. Projeler, Art Direction, Illustration, Photography, Typography ve Copywriting kategorilerinde sunulabilecek.

Motion Craft:

“Motion Craft” grubu şu kategorilere ayrılıyor: Direction, Casting, Cinematography, Production, Design/Art Direction, Original Music, Sound, Design & Adapted Music, Editing, Animation ve Special / Visual Effects.

Digital Craft:

Bu grup, tüm dijital ortamlar için yaratılmış olağanüstü tasarım, yürütme ve kullanıcı deneyimini tanımlıyor. Başvurular şu kategorilerde sunulabilir: Digital Illustration & Design, Motion Graphics Design & Animation, Music / Sound Design, Storytelling, Use of Technology, Use of Creative Data & AI, Use of Experience (UX / UI), and Use of AR / VR.

Innovation Craft:

Innovation Craft grubu fikirleriyle çığır açan projeleri ödüllendirmek için kuruldu ve alt kategorisi bulunmuyor.

One-Channel Drum

One-Channel bölümü, mesajı pazara iletmek için tek bir kanal kullanan bireysel çalışmalara odaklanıyor. Bu bölüme başvuran projelerin, tek kanallı iletişimin yaratıcı kullanımını, faydalarını ve verimliliğini göstermesi bekleniyor. Omni-Channel Drum tek bir iletişim kanalı üzerinden iletilen bireysel çalışmaları tanıyor.

Bu bölümde, her biri birden çok kategoriye sahip altı grup bulunuyor:
1. Film
2. Print
3. Out of home
4. Audio
5. Digital, Mobile & Technology
6. Design

Bu yıl “One-Channel Drum” bölümündeki en büyük değişiklik,  “Digital, Mobile & Technology” kategorisinin detaylandırılması oldu. The Social Good grubu, bu kategorilerin her birinden, sosyal açıdan yararlı eylemleri sunan projeleri seçerek kendi grubuna taşıyabilecek.

Omni-Channel Drum

Omni-Channel bölümü, birden çok iletişim kanalı aracılığıyla sunulan kampanyaları kapsıyor. Projeler, çoklu kanalların yaratıcı kullanımının, entegrasyonlarının ve iletişim çözümlerinin etkin bir şekilde uygulandığını göstermeli.

One-Channel Drum’ın aksine bu bölüm birden çok iletişim kanalı aracılığıyla sunulan kampanyalara odaklanıyor. İlk üç grup daha önce “What” bölümünün bir parçasıydı ve şimdi daha fazla kategori ve üç ek grupla genişletildi.

Bu bölüm aşağıdaki grupları içerecek:

Integrated:

Integrated, en karmaşık ve kapsamlı iletişim kampanyalarının, hedef kitleye ulaşmak için en geniş araç ve mekanlarla tescil edilmesi için tasarlandı. Son yılların aksine, grup kategorilere ayrıldı: Food & Drinks, Home & Electronics, Health, Beauty & Wellness, Sport & Fashion, Transport, Travel & Tourism, Media, Culture & Entertainment, Retail & Public Services, Business & Finance, Corporate Advertising ve Social Networking Solutions & Community Sites.

Content:

“Content” ürünlerin, hizmetlerin veya markaların tanıtımı için mevcut orijinal içeriğe doğal olarak entegre olan kampanyaları veya iletişim dürtülerini içeriyor. Katılımcılar şu kategorilerden birini seçebilir: Long Films, Short Films, Online & Mobile, Live Experience, Native Advertising, Brand Integration, Sponsorships & Co-Promotions, Games, Influencer Marketing ve PR.

Engagement:

Engagement, müşterilere daha iyi bir deneyim sunmak ve ölçülebilir iş sonuçları elde etmek için bir kampanyanın yaratıcı veri veya teknoloji kullanımıyla nasıl yönlendirildiğini gösteren çalışmalar için uygundur. Grup kategorilerinin ayrımında ise: Direct, Creative use of Data, Public & Community Relations, Creative use of Media ve Real-time Engagement bulunuyor.

Digital, Mobile & Technology:

“Digital Mobile & Technology”, bir markayı, ürünü veya hizmeti zenginleştirmek ve kullanıcı deneyimini geliştirmek için dijital teknolojinin yaratıcı uygulamasını içeren yeni bir grup ve  AR / VR / Voice-activation, Connected Devices, Data / Insight; and Digital & Mobile Creativity olmak üzere iki kategoriye ayrılıyor.

Health & Wellness

Bu, reçetesiz sağlık ürünlerini ve hizmetlerini teşvik eden, halkı kendi kendine teşhis konusunda eğiten veya proaktif kişisel bakımı kolaylaştıran işleri istisnai bir şekilde dahil etmeyi amaçlayan yeni bir grup. Katılımcılar şu kategoriler arasından seçim yapabilir: Consumer Products, Branded & Unbranded Health Awareness, Non-profit Health Awareness, Health Services ve Health & Wellness Tech.

Sports, Pop Culture & Art 

Spor, influencerlar, ünlüler ve sanat, markaları tanıtmak, hayranlarla bağlantı kurmak ve topluluklar oluşturmak için reklamcılıkta daha sık yer alıyor. Bu grup, bahsedilen unsurların iletişimsel ve yaratıcı / orijinal kullanımını değerlendirmek için eklendi. Grup dört kategoriye ayrılıyor: Sport, Influencers, Entertainment ve Art.

Additional Section: ALL JURIES

Bu ek bölüm, yerel ruhu, sosyal fayda nedenlerini ve koronavirüs pandemisini konu alan çalışmaları sergileyen özel temalı gruplara odaklanmak için yarışmanın geri kalanından ayrıldı. Bu konuların farklı doğası nedeniyle, buradaki projeler tüm jüriler tarafından kısa listeye alınarak ve dört jüri başkanı tarafından ödüllendirilmek üzere değerlendirilecek.

Bu bölümde bulunan gruplar ise:

Genius Loci/Local Spirit:

Halihazırda festivalin bir grubu olan Genius Loci/Local Spirit, kendine özgü ruhunu yansıtan yerel eserleri kutlamak için tasarlandı.

Social Good:

Daha önce “What” bölümünün parçası olan başka bir grup, sosyal fayda girişiminin (film, radyo, basın, OOH, dijital, mobil, direct) yanı sıra etkinlikler, sosyal aktivasyonlar ve entegre kampanyaların çeşitli uygulamalarını içeriyordu. Bağımsız bir grup olarak, iki kategoriye ayrıldı: Non-profit Social Good, and Profit Social Good.

Covid-19

Bu grup, 2021 Golden Drum festivaline özel olarak Covid-19 salgınını içeren, halk bilgilendirme ve katılım faaliyetlerini ele alan ve Covid ile ilgili halk sağlığı bilinci oluşturan projeler için tasarlandı.

Craft Drum Creative Business Excellence Drum e-ticaret Golden Drum mticaret Omni-Channel Drum One-Channel Drum
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
Haberler
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Haberler
TDK, yapay zeka için Türkçeye özgü derlem ve sözlük hazırlayacak!
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Haberler
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.