4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Global reklam harcamalarında yüzde 7.3’lük artış

Marketing Türkiye
17 Nisan 2012
2 dk okuma

2011, doğal afetler, siyasi iniş çıkışlar ve ABD & Batı Avrupa’da yaşanan finansal krizlerin etkisi ile global ekonomi için zorlu bir yıl olmaya devam etti. Reklam harcamalarında 2011’in 3. çeyreğinde kaydedilen artıştan sonra dünyanın en büyük reklamverenleri 4. çeyrekte daha dikkatli davrandılar. Fakat buna rağmen 2010 yılı ile karşılaştırıldığında, 2011’de reklam harcamalarında yüzde 7.3’lük bir artış kaydedildi. Nielsen’ın çeyrek bazlı yayınlamış olduğu Global AdView Pulse raporunda 2011 yılında global reklam harcamaları toplam 498 milyar Amerikan doları olarak açıklandı (rate card bazında ve 4 ana mecrada). 2011’in 4. çeyreği ise, 2010 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 6.2’lik bir artış göstererek,131 milyar ile kapandı. 2011 yılında, globalde, tüm mecralarda pozitif trendler görülüyor. Televizyon mecrasında yüzde 10.1; radyo mecrasında ise yüzde 9,7’lik bir artış kaydedildi. Reklam harcamalarının yüzde 65’lik payını elinde tutan TV mecrası, tüm bölgelerde büyüme kaydetti.
2010 yılına oranla, internet, açıkhava ve sinema mecralarındaki reklam harcamaları da 2011’de artış gösterdi. İnternet reklam harcamaları, 2011 yılında, 2010 yılına göre, yüzde 24 oranında büyüdü. Reklam harcamaları sektör bazında incelendiğinde, 2010 yılına oranla, en büyük artışların giyim ve sağlık sektörlerinde gerçekleşmiş olduğu görülüyor. 4. çeyrekte, ABD’de reklam  harcamalarında yüzde 0.2’lik bir düşüş görülüyor fakat 2011’de 2010 yılına oranla yüzde 2’lik bir artış gerçekleşti. Avrupa pazarında ise, 2011’de 2010 yılına oranla yüzde 0,4’lik bir düşüş kaydedildi. Birçok Kuzey Avrupa ülkesinde, reklam harcamalarında önemli derecede artışlar yaşanmış olsa da Güney Avrupa ülkelerinde daha büyük double yaşandı. (Yunanistan ( -13.1%) ; İtalya (-4%) ve İspanya (-9.7%). Ortadoğu ve Afrika ülkelerinde, 2010 yılına oranla, 2011’de yüzde 11.3’lük bir artış kaydedildi. Asya Pasifik’te ise 2011’de reklam harcamalarında yüzde 11.5’lik bir artış gerçekleşti. 2011’de Asya Pasifik ‘in reklam harcamalarındaki en büyük artış giyim & aksesuar (yüzde 28) sektöründe kaydedildi. Latin Amerika da ,2011 yılında reklam harcamalarında büyüme gösteren bölgelerden biri oldu; 2010 yılına oranla, 2011’de yüzde 11,6’lık artış kaydedildi.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Haberler
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, "bağımsızlık" geride
Haberler
Türkiye’de çocuk yetiştirme kodları: Disiplin ve dindarlık önde, “bağımsızlık” geride
Nafizcan Önder
4 gün önce
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır...
Haberler
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır…
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.