10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Global markalar
Haberler

Türkiye ve Suriye’ye yardım eli uzatan global markalar

Gizem Yıldız
17 Şubat 2023
2 dk okuma

Türkiye büyük depremin ardından yaralarını sarmaya çalışıyor. Ancak oluşan hasarlar çok katmanlı ve bu sebeple global markaların uzmanlık alanlarında verdikleri desteklerin yanı sıra yaptıkları bağışlar da önem taşıyor.

Yaşanan afetle ilgili BM Genel Sekreteri António Guterres yardım sağlamak için ikinci yardım aracının Türkiye’ye geldiğini, ancak etkilenen tüm bölgelerde “çok daha fazla” ve “çok daha hızlı” yardıma ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. İşte bu çağrıyla birlikte seferberliğe katılan global markalar;

Heinz 500 bin dolar bağışladı

The Craft Heinz Company Global Chief Communications Officer’ı Kathy Krenger, Kraft Heinz Foundation’ın Cenevre, İsviçre merkezli bir insani yardım kuruluşu olan Red Cross’a 500 bin dolar bağışladığını açıkladı. Kranger ayrıca “Lütfen bu bölgenin insanına yardım etmek için elinizden geleni yapın” çağrısında bulundu.

Starbucks ve Alshaya 1 milyon dolar bağışlıyor

Bir blog gönderisinde Starbucks, The Starbucks Foundation, Starbucks Corporation ve Alshaya Group’un çeşitli kurumlara toplam 1 milyon dolar bağışta bulunacağını taahhüt etti. Bu kuruluşlar arasında Red Cross’un küresel ekipleri World Central Kitchen, International Rescue Committee ve Planet Water Foundation bulunuyor.

Starbucks ayrıca Türkiye’de 600’ü aşkın mağazası bulunduğunu, dolayısıyla “iş ortaklarına ve ailelerine” yardımcı olmak için yerel liderlerle yakın temasta olduğunu açıkladı.

Boeing, 500 bin dolar ve 156 bin çalışanıyla destek veriyor

Boeing, Red Cross aracılığıyla 500 bin dolar bağışladı. Marka, ayrıca 156 bin çalışanının bağış için organize olduğunu açıkladı. Boeing’in başındaki isim Dr. Brendan Nelson, “İhtiyacı olanlara hızlı bir şekilde destek ulaştırmak için yardım kuruluşlarıyla iş birliği yapmaktan gurur duyuyoruz” dedi.

Uber yardımları ve kan bağışçılarını taşımanın yanı sıra 100 milyon dolar bağışladı

Ahbap’a 100 milyon dolarlık bağış yapan Uber depremzedelere yönelik yardımları taşıma sorumluluğunu da aldı. İstanbul’da halkın göndermek istediği yardım paketlerini elden teslim alarak İBB’nin yönlendirdiği noktalara ulaştıran Uber, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya’daki kan bağışı merkezlerine seyahat eden vatandaşların da ulaşımına destek oluyor.

Pfizer hem ayni hem de nakit desteği sağladığını açıkladı

Pfizer Foundation’ın Red Cross, Red Crescent ve International Medical Corps” (Kızılay ve Uluslararası Tabipler Birliği / IMC)’ye 1 milyon dolarlık fon sağladıklarını açıklayan Pfizer CEO’su Albert Bourla, çalışanlarının bugüne kadar Pfizer Foundation’a yaptığı yardımların 175 bin doları aştığını belirtti.

Ayrıca Bourla, Sağlık Bakanlığı ile koordineli bir şekilde Türkiye’deki hastanelere 30 bin kutu ilaç ve tıbbi malzeme ulaştırdıklarını açıkladı. Bourla, gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve yardım için her türlü özel talebe yanıt vermeye hazır olduklarını da ifade etti.

Merc, 1 milyon dolar bağışladığını açıkladı

Merc’in CEO’su Rob Davis, yardım kuruluşlarına 1 milyon dolarlık bir bağış yapmanın yanı sıra depremzedelere gerekli malzeme, yiyecek, barınak ve kıyafet gibi ihtiyaçları ulaştırmak için International Medical Corps ile iş birliği yaptıklarını açıkladı. Davis, desteklerinin devam edeceğini ise şu sözlerle dile getirdi; “Amacı hayat kurtarmak ve iyileştirmek olan global bir ekip olarak, iyileşme çabalarını desteklemek için elimizden geleni yapacağız.”

Kaynak: Campaign Asia

Halk markaları göreve çağırdı: Markalardan yanıt geldi

featured
1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
3 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
4 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
5 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Güncel Haberler
Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MMA Global, "Marketing + Media Alliance" adıyla yeni bir döneme girdi
Haberler
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Haberler
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Sena Tufan
1 hafta önce
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Haberler
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Şiirler, yapay zeka modellerinin güvenlik duvarlarını aşabiliyor
Haberler
Şiirler, yapay zeka modellerinin güvenlik duvarlarını aşabiliyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.