4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Global gıda markaları gezegende bıraktığı karbon ayak izlerini açıklıyor
Haberler

Global gıda markaları gezegende bıraktığı karbon ayak izlerini açıklıyor

Gizem Yıldız
18 Ocak 2021
2 dk okuma

Gıda etiketleri ürünlerin tüketici için ne oranda yararlı ya da zararlı olduğunu belirtiyor. Fakat bir de içerisinde yaşadığımız gezegen konusu var… Satın aldığımız gıda ürünlerinin gezegende bıraktığı izleri bilmiyoruz. Buradan yola çıkan İsveçli gıda şirketi Felix, iklim etkilerini paylaştığı bir pop-up kampanyası başlattı. Marka, bu bilgilere kalıcı olarak web sitesinde de yer veriyor. Bu akımı destekleyen başka markalar da var ve yeni bir gıda trendi doğuyor olabilir. Üstelik çeşitli ürünlerin karbon ayak izlerini onaylayan Carbon Trust tarafından yapılan bir anket, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, İspanya, İsveç, Birleşik Krallık ve Birleşik Devletler’deki tüketicilerin üçte ikisinin de ürünlerde karbon etiketlerini görmek istediğini ortaya koydu.

Felix, Ekim ayında iki gün boyunca tüm ürünlerin karbon ayak izine göre fiyatlandırıldığı bir pop-up mağaza açtı. Ürünlerin emisyonları ne kadar çoksa, fiyat da o kadar yüksek oldu. Kampanyanın ana fikri, ürünler açıkça etiketlendiğinde alışveriş yapanların iklim dostu seçimler yapmasının ne kadar kolay olduğunu göstermekti. Her müşteriye, bir haftalık yiyecek alışverişi için “karbondioksit oranına eşdeğer” bir bütçe verildi. Pop-up farkındalık yaratmak için kısa bir girişimdi fakat Felix, ürünlerinin yetiştirilmesinden paketlenmesine kadar olan tüm sürecin sera gazı emisyonlarını web sitesinde kalıcı olarak listeliyor.

Marka, İsveç’teki gıda emisyonu ortalamasının altındaki ürünlerine “düşük iklim ayak izi” etiketi veriyor. Felix Pazarlama Müdürü Thomas Sjöberg, etiketlerin kolayca anlaşılmasının önemli olduğunu söylüyor.
“Rakamların tek başına tüketiciler için anlamlı olmadığını biliyoruz” diyen Sjöberg, “Rakamları anlamlandırmak için, mevcut ortalamayı ve hangi iklim ayak izinin düşük olduğunu açıkça gösteren bir iklim ölçeği oluşturduk” açıklamasında bulundu.
Çeşitli ürünlerin karbon ayak izlerini onaylayan Carbon Trust tarafından yapılan bir anket, Fransa, Almanya, İtalya, Hollanda, İspanya, İsveç, Birleşik Krallık ve Birleşik Devletler’deki tüketicilerin üçte ikisinin ürünlerde karbon etiketlerini görmek istediğini ortaya koydu. Carbon Trust’a göre, henüz hiçbir hükümet etiketlemeyi yasal bir zorunluluk haline getirmedi. Ancak iklim etiketleri yeni bir trend oluşturmaya başladı. Vegan ürünler sunan marka Quorn, bu yılın başlarında ürün hacminin yüzde 60’ı için hazırladığı iklim etiketlerini piyasaya sürdü ve Unilever da kısa süre önce tüm ürünlerinin karbon ayak izini açıklamak için hazırlıklarını tamamladı.
Gıda ürünlerinin karbon ayak izini hesaplamak kolay değil ve markalar, tüm üretim süreci boyunca emisyonları doğru hesaplamak için belirledikleri çözüm ortaklarıyla çalışıyorlar. Oatly, İsveç’teki Chalmers Teknoloji Üniversitesi’nden doğan bir girişim olan CarbonCloud’un yardımıyla, tarımsal işlemlerden markete kadar yulaf bazlı içeceklerinin ayak izini hesaplıyor.
CarbonCloud CEO’su David Bryngelsson, “Gıda üreticilerinin, kolayca hesaplama yapmalarına olanak tanıyan bir web platformu geliştirdik” diyor. Oatly gibi şirketler, ürün bileşenleri, enerji kullanımı, atık üretimi ve ürünlerin nasıl sevk edildiğini içeren bilgileri giriyor ve geri kalanını CarbonCloud’un web aracı yapıyor.
CarbonCloud, aralarında Estrella, Nude ve Naturli’nin de bulunduğu yüzlerce ürün ve markanın çözüm ortağı oldu ve ilginin hızla arttığını söylüyor. Bryngelsson, “Sektör mümkün olduğu kadar az çalışmayla güvenilir ve detaylı bilgi almak istiyor” diyor. Şu anda gıda endüstrisinin karbon rakamlarını hesaplamak için standartlaşmış bir yaklaşım yok, ancak Sjöberg en önemli şeyin tüketicilere şu anda mevcut olan bilgileri vermek olduğunu söylüyor ve ekliyor, “Umarım gelecekte, karbon ayak izinin hesaplanması ve etiketler konusunda ortak bir zemin göreceğiz ama şu an için iklim bekleyemez.”
Sürdürülebilirlik ve iklim dostu marka anlayışı salgınla birlikte trend haline gelen bir konu oldu. Gıda sektöründe yeni filizlenen bu konu, küresel bir trend doğuruyor olabilir.
Carbon Trust carboncloud Felix gıda trendi karbon ayak izi karbon emisyonu Quorn sera gazı emisyonu Unilever
1 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
2 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
4 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
5 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Güncel Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Hazır giyim ihracatta alarm veriyor: 5. sıraya geriledi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (20 Haziran-3 Temmuz)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Haberler
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Marketing Türkiye
20 Mayıs 2025
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
6 Mayıs 2025
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
Haberler
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
Marketing Türkiye
23 Mayıs 2025
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Haberler
“Ex’ininkini getir, yenisini götür”
Nafizcan Önder
19 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.