GittiGidiyor, 2019 yılında yüzde 30 büyüdü
GittiGidiyor, 2019 yılını yüzde 30 büyümeyle geride bıraktı. Saniyede 1 ürün satılan ve kayıtlı üye sayısını 28 milyona yükselten GittiGidiyor’un Genel Müdürü Öget Kantarcı, bu yıl büyüme hedeflerinin yüzde 40 olduğunu söyledi. Türkiye’de perakende e-ticaret hacminin son 10 yılda 20 kat arttığını GittiGidiyor’un ise bu sürede 22 kat büyüdüğünü kaydeden Kantarcı, 2020 hedeflerini de paylaştı.
Türkiye’nin ilk online pazaryeri olan GittiGidiyor, 2019 yılını yüzde 30 büyümeyle tamamladı. 100 binden fazla satıcısı ve 28 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan platform, 15 milyondan fazla ürünü kullanıcılara sunarak ürün çeşitliliğiyle öne çıkmaya devam ediyor. Şirket 2020’de yüzde 40 büyümeyi hedefliyor.
GittiGidiyor Genel Müdürü, eBay MENA Bölge Direktörü ve TOBB E-Ticaret Meclisi Başkanı Öget Kantarcı, son yıllarda istikrarlı bir grafik çizdiklerini belirterek, “2019’u özverili ve sıkı çalışmalarımızla yüzde 30 büyüme ile kapattık. Ekosistemimize 5 milyon yeni kullanıcı katıldı. Böylece kayıtlı kullanıcı sayımız 28 milyona yükseldi” dedi. Bir eBay şirketi olarak, global bir platform olma yolunda adımların hızlanacağı 2020 yılında GittiGidiyor’u yüzde 40 büyütmeyi hedeflediklerini belirten Kantarcı, “Önümüzdeki dönemde ürün envanterimizi daha da genişletip daha fazla KOBİ ve klasik perakendeciyi sistemimize katmaya devam edeceğiz. Türkiye’de e-ticareti büyütmek adına gidecek daha çok yolumuz var. Önümüzdeki yıllarda e-ihracatın da etkisiyle büyüme ivmemiz daha da yükselecek” dedi. İç pazarın büyüklüğü, genç nüfusun fazla olması, internet ve mobil cihazların kullanımının artmasıyla Türkiye’de e-ticaret sektörünün önünün açık olduğunu kaydeden Kantarcı, “Son 10 yıla bakacak olursak ülkemizde perakende e-ticaret hacminin 20 kat arttığını görüyoruz. Aynı süre zarfında GittiGidiyor olarak 22 kat büyüdük. Gelecekte de e-ticarete öncülük etmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
2000 satıcıyı yurt dışına açmayı hedefliyoruz
GittiGidiyor’un KOBİ’lerin yurt dışına açılması için önemli bir platform olduğunu belirten Kantarcı, şu bilgileri paylaştı: “E-ihracat atılımını Derimod ve Defacto gibi önemli markalarımızın ürünlerini yurt dışında listeleyerek 1 yıl önce başlattık. 2020’ye en az 1000 satıcının e-ihracata başlaması hedefiyle girdik. Ancak beklediğimizden daha hızlı ilerliyoruz. An itibarıyla 800 satıcımız 50 binden fazla ürünü GittiGidiyor üzerinden listeleyerek e-ihracat yapıyor. Biz de hedefimizi katladık ve yıl sonuna kadar en az 2000 satıcımızı e-ihracata başlatmayı planlıyoruz. Özellikle Almanya, ABD ve İngiltere’nin Türk ürünlerine ilgisi oldukça yüksek. Şu an en fazla talep ev tekstili, mutfak ürünleri ve ayakkabı kategorilerine geliyor. E-ihracat, ekonomimizi canlandıracak son derece önemli bir atılım alanı. Türkiye, ürünlerini e-ihracatla hızlı, kolay ve güvenli bir biçimde tüm dünyaya sunabilir.”
Mobilin yükselişi devam ediyor
Mobilin 2019’da yükselişine devam ettiğini belirten Öget Kantarcı, GittiGidiyor’daki işlem sayısına bakıldığında her 10 alışverişten 7’sinin mobil cihazlardan yapıldığını söyledi. Geçen yıla göre mobil satış hacminin yüzde 31 arttığını da ifade eden Kantarcı, 2019’da mobilin toplam trafikteki payının yüzde 80’e, toplam satıştaki payının ise 57’ye yükseldiğini belirtti.
İnternetten düzenli alışveriş devri
GittiGidiyor’un son 10 yılını değerlendiren Öget Kantarcı, şu bilgileri paylaştı: “GittiGidiyor olarak 2009’da 4 milyon olan kayıtlı kullanıcı sayımız 7’ye katlanarak 2019’da 28 milyona yükseldi. Son 10 yılda günlük ortalama trafiğimizi 5 kat artırırken toplam satıcı sayımız da 31 bin artarak 100 bine çıktı. 2009’da 10 saniyede 1 ürün satarken 2019 yılında saniyede 1 ürün satan bir platform olduk. Ortalama sepet büyüklüğünde 3.5 kat artış kaydettik. Listelenen ürün sayımızı ise 1.6 milyondan 15 milyona yükselttik.”
Bu süre içinde tüketicilerin düzenli olarak kullandıkları ürünleri de internetten almaya başladığını belirten Kantarcı, “2009 yılında en çok satılan ürünlerin başında bilgisayar ve konsol oyunları ile elbise gelirken; günümüzde en çok cep telefonu, bebek bezi ve kedi-köpek maması satın alınıyor” dedi.
Rakamlarla GittiGidiyor
- GittiGidiyor 2019 yılında yüzde 30 büyüdü.
- 2019 Aralık ayı itibarıyla sayfa görüntülenme sayısı 5.1 milyar oldu.
- GittiGidiyor’un kayıtlı üye sayısı 28 milyon.
- GittiGidiyor’da saniyede 1 ürün satılıyor.
- 2019’da sepet ortalamasını en çok büyüten şehirler yüzde 36 ile Amasya ve Burdur, yüzde 30 ile Düzce ve Kahramanmaraş, yüzde 28 ile Elazığ oldu.
- 2019’da mobilden satış hacmi 2018’e göre yüzde 31 arttı.
- Mobil uygulamaların indirilme sayısı 12 milyon oldu.
- 2019’da toplam trafikte mobilin payı yüzde 80.
- 2019’da toplam satışta mobilin payı yüzde 57.
- GittiGidiyor’da işlem sayısına bakıldığında her 10 alışverişin 7’si mobil cihazdan yapılıyor.
2019’da GittiGidiyor
- 2019’da en çok alışveriş yapan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Mersin ve Muğla oldu.
- 2019’da bir önceki yıla göre en çok büyüyen kategoriler sırasıyla Yapı Market, Süpermarket, Kitap ve Dergi, Otomobil, Motosiklet ve Aksesuar, Ofis-kırtasiye oldu.
- 2019’da alışveriş sıklığını en çok artıran şehirler sırasıyla Trabzon, Iğdır, Adıyaman, Muş ve Kahramanmaraş oldu.
- 2019’da GittiGidiyor’da en çok aranan kelimeler sırasıyla akıllı saat, cep telefonu, bisiklet, spor ayakkabı, avize, kuluçka makinesi, televizyon ünitesi, bebek arabası, televizyon, tablet oldu.
- 2019’da bir önceki yıla göre satışı en çok artan ürünlerden bazıları roman, kavanoz, robot süpürge, deodorant, abajur, yatak, oyun konsolu oldu.