20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gillette'in cinsel taciz ve zorbalığa gönderme yapan reklamı boykot çağrılarına yol açtı
Haberler

Gillette’in cinsel taciz ve zorbalığa gönderme yapan reklamı boykot çağrılarına yol açtı

Marketing Türkiye
16 Ocak 2019
2 dk okuma

Gillette’in #MeToo hareketinden esinlenerek erkekleri şiddet, taciz, ayrımcılığa karşı çıkmaya ve hemcinslerinden hesap sormaya çağıran yeni reklam filmi, izleyenleri ikiye böldü. Pek çok erkek jilet markasını boykot çağrısı yaptı.

Tıraş bıçağı markası Gillette’in #MeToo (Ben de) hareketine ve cinsel tacize, erkeklerin birbirlerine karşı zorbalığına, maço davranışlarına gönderme yapan son reklamı, internet kullanıcılarını ikiye böldü.

Reklamda traş olmak için sabah aynanın karşısına geçen erkekler, erkeklerin zorbalığı, cinsel tacizi, erkekliğin zehri ve buna karşı #MeToo hareketiyle ilgili haberleri duymaya başlıyor. “Erkeğin olabileceği en iyi şey bu mudur” sorusu eşliğinde Gillette reklamı panosunu yırtıp fırlayan bir grup erkek çocuğu bir arkadaşlarını kovalıyor.

Bir başka evde delikanlılar, televizyonda cinsel tacizin önemsiz gösterilip şakaya vurulduğu ve kahkahayla karşılandığı sahneleri izliyor. Bir işyerinde patron yönetim kurulu toplantısında kadın üyeyi “Ne demek istediğini anlatamadı, ben onun yerine size anlatayım” diyerek aşağılıyor. Bir bahçe partisinde yanyana sıralanıp mangal yapan onlarca baba, iki erkek çocuğunun orta yerde kavgaya tutuşmasını “Erkek çocuklar sert olur” deyimiyle normal karşılıyor.

Bu sırada anlatıcı ses “Ama nihayet bir şeyler değişti” derken televizyonda sunucular #MeToo hareketiyle ilgili haberleri veriyor. Daha önce cinsel taciz sahnelerine gülenler bu kez cinsel tacizle hesaplaşma haberlerini pür dikkat dinliyor. Anlatıcı sesin “Biz erkeğin içindeki en iyiye inanıyoruz” sözü eşliğinde erkekler aynada yüzlerine umutla bakıyor. Mahkemede erkeklerin cinsel tacizci  erkeklerden hesap sorması gerektiği yönünde verilen bir ifadeden, erkeklerin kadınların haklarını korumaya başladığı sahnelere geçiliyor.

10 milyondan fazla izlendi

YouTube’da 13 Ocak’ta yayımlanmasından beri 10 milyondan fazla kez izlenen reklamı 212 bin kişi reklamı beğendiğini belirtirken, 568 bin kişi ise reklamı beğenmediğini kaydetti. Reklama yapılan yorumların çoğu olumsuz. Bir daha asla Gillette ürünlerini almayacaklarını söyleyenlerin yanı sıra reklamı “feminist propaganda” olarak görenler de mevcut.

Öfkeli yorumculardan biri, “İki dakikadan az bir süre içerisinde en büyük hedef kitlenizi yabancılaştırmayı başardınız. Aferin” ifadelerini kullandı.

Twitter kullanıcıları da Gillette’in yeni reklam kampanyasıyla ilgili hayal kırıklıklarını dile getirdiler. Bir kullanıcı, “12 yaşımdan biri tıraş oluyorum. En başından beri Gillette kullandım, çünkü babam da onu kullanıyordu. Bir daha asla kullanmayacağım, babam da öyle, birlikte 50’den fazla yıldır Gillette kullandık. Bir daha asla” dedi.

I’ve been shaving since I was 12, since the beginning I used Gillette because that’s what my father used, now I will never use it again, and neither will my father, collectively been your customers for 50+ years never again #BoycottGillette #Gillette

— Ary (@ary31574363) January 15, 2019

Olumsuz yorumların yanı sıra “modern bir erkek” olmanın anlamıyla ilgili tartışmalara katıldığı için Gilette markasını övenler de var.

Bir kullanıcı, “Gillette’in reklamı açıkça cinsel taciz ve zorbalığa işaret ediyor ve ‘Bazı erkekler zaten iyi durumda’ diyor. Yine de tonlarca erkek bunu ‘normal erkek davranışına’ saldırı olarak ve ‘bütün erkekleri aynı kefeye koymak’ olarak görecektir. Paha biçilemez” diyor.

https://twitter.com/ematisa/status/1084909887618920451

“Erkeklerin içindeki en iyiye inanmaya devam edeceğiz”

Gillette markasını bünyesinde bulunduran Procter & Gamble firmasının özür dilemesi çağrısında bulunanlar da var. Ancak firma reklam kampanyasına arka çıkarak, “erkeklerin içindeki en iyiye” inanmaya devam edeceklerini söyledi.

Procter & Gamble’ın başkanı Gary Coombe “Birbirimizden hesap sorarak, olumsuz davranışlara bahane bulmayı bırakarak ve yeni jenerasyonu ‘kendilerinin en iyisine’ ulaşmaları için teşvik ederek, gelecek yıllar için olumlu bir değişime katkıda bulunabiliriz” dedi.

Gillette markası, ABD’de erkeklerde şiddet içeren davranışları azaltmayı amaçlayan “Building A Better Man” (Daha İyi Bir Erkek İnşa Etmek) projesine de destek veriyor. Aynı zamanda önümüzdeki 3 yıl boyunca erkekleri desteklemek için çalışan ABD merkezli hayır kuruluşlarına da 1 milyon dolar aktaracak.

Kaynak: BBC

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
Haberler
TAYK ve BMW iş birliğiyle 30 Ağustos Kupası düzenlendi
İrem Alimoğlu
1 Eylül 2025
MMA Global, "Marketing + Media Alliance" adıyla yeni bir döneme girdi
Haberler
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi...
Atamalar
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi…
Marketing Türkiye
22 Eylül 2025
Sinan Öncel yeniden BMD Başkanı seçildi
Haberler
Sinan Öncel yeniden BMD Başkanı seçildi
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.