28 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gıda sektörüne hangi trendler yön verecek?
Haberler

Gıda sektörüne hangi trendler yön verecek?

Nafizcan Önder
19 Şubat 2022
2 dk okuma

Siyasetten futbola, hukuki davalardan pazarlama dünyasına dek hayatın hemen her alanına yön veriyor sosyal medya gündemi. Böyle büyük bir etkinin yanı sıra elbette tüketici eğilimlerini gözlemlemek ve pazarlama içgörüleri geliştirmek adına da sosyal medyada yer alan veri büyük kıymet taşıyor. Twitter, bu dönüşümü daha iyi anlamaya yardımcı olması açısından teknoloji, finans, spor, gıda gibi çeşitli sektörlerde veriler ve uzman analizleri içeren ve trendleri belirleyen BirdsEye Raporu’nu yayınlamaya devam ediyor…

Twitter’ın Resmi Ortakları tarafından hazırlanan ve küresel Twitter sohbetlerindeki verilere dayanan rapor; en önemli tüketici trendlerine işaret ediyor ve markaların önümüzdeki yıl için fırsatları ve stratejilerini belirlemesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Öyleyse gelin Twitter’ın TalkWalker ortaklığıyla gıda sektörü için derlediği verileri ve bulguları birlikte inceleyelim…

İşte gıda endüstrisi ile ilgili bazı önemli bulgular

  • 2019’dan 2021’e, gıda sürdürülebilirliği konuşmaları sürekli artıyor. Twitter’da sürdürülebilir gıda ile ilgili tüm konuşmaların yüzde 46,5’i, gıdaları tedarik etme, kullanma ve geri dönüştürme yöntemimize bağlılığımızı gösteren Z Kuşağı tarafından yürütülüyor.
  • Twitter’da son iki yılda “ev yapımı” + “teslimat” ile ilgili konuşmalarda yüzde 27’lik bir artış oldu. Pizza emojisi 🍕 2021’de yemek teslimi anahtar kelimelerinden bahseden Tweetlerdeki emojilerin yüzde 17’sini oluşturdu.
  • Bir yandan da nostalji da hep önemli bir öğe ve popüler. Tatlılar, çikolata ve şekerleme nostaljisi hakkındaki konuşmalar Ocak ve Ekim 2021 arasında Twitter’da yüzde 55 arttı.

Peki izlenmesi gereken trendler neler

Rapora göre, üç eğilimi anlamak, gıda endüstrisinin nasıl olacağını anlamanın anahtarı. Bunlar şöyle;

  • Gelişmek ve yenilik yapmak: Sağlıklı beslenme alışkanlıklarının yanı sıra ve bunlarla ilgili olarak, protein ve plastik alternatiflerine yönelik tüketici ilgisi devam ettikçe, bu eğilimler daha geniş gıda tartışmalarını besleyecek.
  • Geleceğin yiyecekleri: Gıdanın geleceğine hazırlanmak, plastik ve ete olan bağımlılığımızı azaltmak anlamına geliyor. Endüstri trendleri, kompostlanabilir ambalajlar ve yenilebilir pipetler gibi plastik alternatiflerdeki yeniliklere yöneliyor. Vücudumuz ve dünya için daha sağlıklı olduğu için evde yemek pişirmek artıyor. Porsiyon kontrolü, karbonhidratı azaltma ve işlenmiş gıdaların bilinçli tüketimi, sağlıklı beslenme konuşmalarından adil bir pay alıyor.
  • Ekoloji gastronomi ile buluşuyor: Gıda sürdürülebilirliğini etkilemek için markaların önden liderlik etmesi gerekiyor. Aslında, tüketicilerin yüzde 35’i artık pandemi öncesine göre daha fazla sürdürülebilirlik referanslarına dayalı markalar seçiyor.

Tüm bu veriler gıda markaları için ne anlama geliyor?

Kelimeler değil eylemler

Marka sevgisini gerçekten artırmak için özel bir strateji oluşturun ve bu stratejiyi taahhüt edin. Tüketiciler uzun vadeli taahhüt ve niyet önemli görmek istiyor.

Tüketicinize daha yakın olun

Tüketiciler ne yaparsanız yapın gıda hakkında tartışacaklar. 2022’de başarılı markalar, bu konuşmaları anlayan ve ardından mesajlarını onların bir parçası olacak şekilde uyarlayanlar olacak.

Dalgalanan tüketici ilgisinin farkında olun

Gerçek zamanlı içgörülere erişimle her zaman bilgi sahibi olduğunuzdan emin olun.

İzlemenizle tutarlı olun

En iyi uygulamaları doğru zamanda kullanmak için ilgi alanlarını ve konuşmaları takip edin.

Her ne pahasına olursa olsun devam edin

Farklı zaman dilimlerindeki veri noktalarını takip edin ve markanızla alakalı bilgileri ölçün.

BirdsEye Raporu’nun teknoloji trendlerini incelemek için TIKLAYIN!

featured gıda Twitter
1 Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
2 Görünmez yükün taşıyıcısı "orta kademe yöneticiler" kırılma noktasında!
Görünmez yükün taşıyıcısı “orta kademe yöneticiler” kırılma noktasında!
3 Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
4 Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
5 Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (22-28 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (22-28 Ağustos)
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Yunanistan’da haftada dört gün çalışma modeli mecliste!
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Türkiye’nin ilk lüks AVM’si Prestige Mall kapandı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
8 Haziran 2025
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı...
Haberler
Kim, ne kadar ara zam aldı? İşte milyonların aklındaki o sorunun yanıtı…
İrem Alimoğlu
7 gün önce
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Haberler
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
17 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.