3 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
gıda alışverişi
Haberler

Tüketicinin endişesi artsa da satın aldığı ürün azalmıyor

Seda Başpınar
9 Mayıs 2023
1 dk okuma

Giderek artan fiyatlar karşısında duyulan endişe, bir süredir tüketicinin yeni normali haline geldi. The Food Industry Association (FMI) ve The Hartman Group tarafından yapılan bir araştırma ise söz konusu gıda alışverişi olduğunda tüketicinin hala endişe duyduğunu ancak satın aldığı ürün sayısını azaltmadığını ortaya koyuyor.  

ABD’li tüketicileri baz alan araştırmaya göre Ekim 2022’de tüketicilerin yüzde 41’i artan fiyatlarla başa çıkmak için marketten daha az ürün satın aldığını belirtirken Şubat 2023’te bu oran yüzde 32’ye geriledi. Diğer taraftan gıda fiyatları konusunda toplumun geneline hakim olan endişenin düzeyi yaş gruplarına göre değişiyor. En kaygılı kuşak olarak öne çıkan Baby Boomers’ın endişe düzeyi geçen yılın Ekim ayında yüzde 69 iken bu oranın, Şubat ayında yüzde 80’e yükseldiği görülüyor. Y kuşağının kaygı düzeyinin ise geçen yıla göre yüzde 5 artarak yüzde 76 olduğu göze çarpıyor. Araştırmanın öne çıkan diğer bulgularını ise şöyle sıralamak mümkün:

  • Tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 55) restoranlardaki fiyat artışlarından da endişe duyduğunu belirtiyor.
  • Tüketicilerin yüzde 68’i gıda alışverişi için bir yıl öncesine göre daha fazla harcama yaptığını bildirirken yalnızca yüzde 7’si daha az harcama yaptığını söylüyor.
  • Çocuklu haneler, bütçelerinden gıda harcamalarına ayırmaları gereken tutarın her geçen yıl arttığını dile getiriyor.
  • Tüketicilerin gıda alışverişi için kullandığı çevrim içi kanal sayısını azalttığı görülüyor.

Kuşaklara göre annelerin tercihleri

featured
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
16 Haziran 2025
Türkiye'nin yüzde 88'i çölleşme riskiyle karşı karşıya!
Haberler
Türkiye’nin yüzde 88’i çölleşme riskiyle karşı karşıya!
Sena Tufan
1 hafta önce
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Marketing Türkiye
17 Haziran 2025
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.