21 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gerçeğin içinde acı çekmek mi, rüyada yaşayıp mutlu olmak mı?
Haberler

Gerçeğin içinde acı çekmek mi, rüyada yaşayıp mutlu olmak mı?

Marketing Türkiye
28 Temmuz 2018
1 dk okuma

Bu soru The Matrix’in hayatımıza girmesinden itibaren filmlerde, kitaplarda, makalelerde sıkça karşımıza çıktı: Gerçeklere uyanmak mı, bir rüyada yaşamak mı? Compulsion Games’in fikrini bu sorudan ilham alarak oluşturduğu “We Happy Few” oyunu için çekilen reklam filmi oyunu tanıtmanın bir adım ötesine geçiyor ve sizi bu soruyu kendinize tekrar sormanızı sağlıyor.

The Matrix filminden önce Abre Los Ojos (Aç Gözünü) adlı İspanyol yapımı filmde de bu soru, asla görüş birliği sağlanamayacak bir şekilde izleyicinin karşısına geliyor.  Kaldıramadığınız kederlerinizi bir kenara bırakıp sadece görmek istediğiniz ve mutlu olduğunuz bir rüyayı mı tercih ederseniz yoksa çıplak gerçekliğin içinde acılarınızı kamufle etmeden tüm benliğinizle yaşamayı mı?

We Happy Few adlı oyunun hikayesi de bu temel soruya dayanıyor. Oyun 1960’ların distopik İngiltere’sinde geçiyor. Bölgelere ayrılan şehirde Joy adlı ilacı alanlar halüsinatif bir dünya içerisinde mutlu mesut yaşarken almayanlar suyu, gıdası tükenmiş bu distopyanın acımasızlığı içinde gerçeği yaşıyorlar.

Kickstand adlı Amerikalı kreatif ajans oyunun reklamını tek bir oyuncu ile sade bir dille yaparken reklamın ortasında oldukça çarpıcı bir dönüş yapıyor. Reklam filmindeki kadın “Joy” adlı ilacı kullanan biri olarak tecrübelerini anlatıyor. Çok acılar çektiğini ve artık hatırlamadığı için mutlu olduğunu ifade ederken hafızasında beliren gerçek anıların acılarıyla ara ara donup kalıyor. We Happy Few’un reklam filmi oyunun iletişim kampanyası olmaktan çıkarak gerçekten Joy adlı bir ilaç varmış ve onun reklamını izliyormuşsunuz hissini uyandırıyor. Aşağıda çıkan “Bu yan etkileri görürseniz ilacı geçici olarak bırakın, doktorunuza başvurun” uyarısı reklamı daha gerçekçi kılıyor.

Peki ya siz, yaşadığınız dünyanın acımasızlığını, korkunçluğunu size göstermeyecek ve size sürekli mutlu hissettirecek bir ilacı kullanır mıydınız, yoksa tüm acıları algılayarak hayatınıza devam etmeyi mi tercih ederdiniz?

 

1 Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
5 37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Güncel Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye'ye ilk Altın ödül!
Young Lions, Marketers kategorisinde Türkiye’ye ilk Altın ödül!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temu'da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145'e yükseldi
Haberler
Temu’da fiyatlar iki katına çıktı: Vergiler yüzde 145’e yükseldi
Sena Tufan
29 Nisan 2025
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek...
Haberler
Apple isim değişikliğine gidiyor! Her sene değişecek…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Haberler
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Sena Tufan
12 Mayıs 2025
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.