22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Haberler

General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor

Sena Tufan
7 Kasım 2025
1 dk okuma

ABD’li otomotiv devi General Motors (GM), uzun bir aranın ardından Türkiye’ye geri dönüyor. Şirket, Tur Oto A.Ş. ile yaptığı yeni iş birliği kapsamında Cadillac, Chevrolet, GMC ve Corvette markalarını yeniden Türk tüketicisiyle buluşturacak.

Tur Oto’nun yaptığı açıklamaya göre, anlaşma satış ve satış sonrası hizmetleri, yedek parça tedarikini ve garanti süreçlerini kapsıyor. Tüm operasyonlar, GM’ın Avrupa’daki mevcut yapılanmasıyla entegre şekilde yürütülecek.

General Motors’un Türkiye dönüşü 2026 itibarıyla resmileşecek. Şirket, bu tarihten itibaren showroomlarını ve satış sonrası tesislerini faaliyete geçirmeyi, aynı dönemde dijital satış platformunu da hizmete açmayı hedefliyor.

Yeniden Avrupa rotasında

GM, 2015’te Chevrolet markasıyla Türkiye ve Avrupa pazarından çekilmiş, 2017’de ise Opel ve Vauxhall markalarını PSA Grubu’na (bugünkü Stellantis) devrederek Avrupa’daki varlığını sonlandırmıştı. Ancak şirket, 2024 yılında premium markası Cadillac ile Avrupa’ya geri dönüş yaparak elektrikli SUV modeli Lyriq’i Fransa’da satışa sunmuştu.

Vergi düzenlemeleri etkili oldu

GM’nin Türkiye’ye dönüş kararının, son dönemde yürürlüğe giren gümrük vergisi düzenlemeleri sonrasında alınması dikkat çekti. 22 Eylül’de yayımlanan kararlara göre, Avrupa Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması kapsamı dışındaki ülkelerden ithal edilen binek otomobillere uygulanan vergilerde değişikliğe gidildi. Aynı düzenleme kapsamında ABD menşeli araçlardan alınan yüzde 60 oranındaki ek vergi de kaldırıldı.

Bu gelişme, General Motors’un Türkiye pazarına yeniden girişini kolaylaştıran en önemli adım olarak değerlendiriliyor.

Kaynak: Gazete Oksijen

DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu

featured General Motors (GM)
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
16 Kasım 2025
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
4 Kasım 2025
Ekonomik zorluklar, lüks pazarının ihtişamını etkilemedi
Haberler
Ekonomik zorluklar, lüks pazarının ihtişamını etkilemedi
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.