27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Gençler ödemelerini sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirmek istiyor

Marketing Türkiye
29 Haziran 2013
2 dk okuma

ING Grubu, “Mobil Bankacılık, Sosyal Medya ve Finansal Davranışlar” konulu bir araştırmaya imza attı. 12 Avrupa ülkesinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, mobil bankacılık gençler arasında oldukça popüler. Türkiye’de gençlerin yüzde 51’i ödemelerini sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirmek istiyor. ING Grubu tarafından gerçekleştirilen “Mobil Bankacılık, Sosyal Medya ve Finansal Davranışlar” konulu araştırma IPSOS ile birlikte İngiltere, Hollanda, Almanya, Polonya, Avusturya, Romanya, Türkiye, İtalya, İspanya, Fransa, Lüksemburg ve Belçika’da bireysel ve potansiyel müşterilerinin harcama, birikim ve yatırım alışkanlıklarını daha iyi anlayarak onların tutum ve davranışlarındaki farkındalığı ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirildi. 
 



Ülkeler arasında tutum, farkındalık ve davranış farkı var
Araştırmaya göre, mobil bankacılığı kullanan insanlar, paralarını yönetirken kendilerini daha fazla “kontrol” sahibi hissediyorlar. Nakit kullanımı ise kişinin ne kadar harcadığını bilmesini sağladığından,  yine kişideki kontrol mekanizmasını harekete geçiriyor. Ankete göre, 12 Avrupa ülkesinden katılımcıların yüzde 33’ü nakit ödemede, kredi kartı ile yaptıkları ödemeden daha güvende hissediyorlar. Bu oran Türkiye’de yüzde 51 olarak ortaya çıkarken, Avusturya’da ise yüzde 19. Bu durum ülkeler arasındaki tutum, farkındalık ve davranış farkını gösteriyor.
 

Bankacılıkta sosyal medya kullanımı

Araştırmaya katılanların yüzde 39’u sosyal medyayı bankayla ilgili olarak genel bilgi almak için kullanırken, bu durumu yüzde 32’lik bir oranla şikayet etme amaçlı kullanım ve yüzde 31’lik oranla yardım alma ve banka çalışanıyla iletişime geçmek için kullanım yer alıyor. Çıkan sonuçlara göre, bankaların ürün ve hizmetlerini sosyal medya üzerinden paylaşmaları, ankete katılanlar tarafından çok fazla ilgi görmüyor. Bankaların tasarruf hakkında verdikleri ipuçları, katılımcıların bankalardan beklentileri arasında listenin en yukarısında yer alıyor. Katılımcıların yüzde 70’i ise bankaların, sosyal medyayı kullanarak tasarruf ipuçları vermesi gerektiği konusunda hemfikir. Genç nüfusta ödemelerin sosyal medya aracılığıyla yapılması beklentisi yüksek. Romanya’da gençlerin yüzde 57’si, Türkiye’de yüzde 51’i  “Bankaların ödemeleri sosyal medya aracılığıyla mümkün kılmasını bekliyorum” ifadesine katılıyor. Araştırmanın gerçekleştirildiği 12 Avrupa ülkesinde bu ifadeye katılan gençlerin ortalaması yüzde 33 iken, Hollanda, Fransa ve Avusturya’da gençlerin tutumunun farklı olduğu ortaya çıkıyor. Mobil bankacılığı kullanmama sebepleri arasında Avrupalılar’dan gelen en popüler yanıt, akıllı telefon veya tablete sahip olmamak, ikinci olarak güvenlik korkusu geliyor. 

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
Etki ekonomisinden etkileşime...
Etki ekonomisinden etkileşime…
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri “Tarihin İçinde Bir Akşam”da buluştu
Nafizcan Önder
18 Kasım 2025
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
3 Kasım 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Haberler
Kablolu kulaklıklar geri döndü!
Sena Tufan
5 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.