15 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gelişmeleri kaçırma korkusu
Haberler

Gelişmeleri kaçırma korkusu çalışanları ofise döndürecek

Marketing Türkiye
5 Temmuz 2021
2 dk okuma

Ekibinizin pandemi sonrasında ofise geri döndüğünü, ancak sizin hala evde, sabahları yapılan uzun yolculuklardan ve ofis ortamından kaçınarak pijamalarınızın keyfini çıkardığınızı düşünün. Her şey harika, ancak işin farklı bir yüzü de var: meslektaşlarınızın duymadığınız şakalara güldüğünü, kaçırdığınız dedikodulara dikkat çektiğini, farkında olmadığınız projelerle ilgili notları karşılaştırdığını görüyorsunuz. Her şeyin dışında mı kalıyorsunuz?

İçinizde büyüyen tüm bu duygular gelişmeleri kaçırma korkusunu (fear of missing out) temsil ediyor. Mimarlık firması Gensler’in Genel Müdür Yardımcısı Andy Cohen, meslektaşı eş CEO Diane Hoskins ile yaptığı röportajda, “Bu, sizi en azından haftada birkaç gün giyinip eski masanıza geri dönmeye itecek şey” diyor. Evde olan kişi, “Toplantıdan sonra buluşuyorlar. Orada olmalıyım” diye düşünüyor.

Cohen, bu ay gelişmeleri kaçırma korkusunu ele aldığı bir makalesinde faydalı güncellemeler, kritik istihbarat ve önemli bağlantılara vurgu yaptı. Şahsen paylaşılan bilgiler, bir bilgisayar ekranından aktarılamayan zengin nüans ve bağlam katmanları içerir. İnsanlar işlerinde başarılı olmak için yüz yüze etkileşime ihtiyaç duyuyor.

Gensler Araştırma Enstitüsü’nün, çalışanların zamanlarını, odaklanma, işbirliği, sosyalleşme ve öğrenme faaliyetleri arasında nasıl ayırdığını bulmak için yürüttüğü bir ankete göre, iş birliği için harcanan süre azalmış gibi görünüyor. Honkins, 2020’de iş birliği için harcanan sürenin yüzde 43’ten yüzde 27’ye düştüğünü ve buna bağlı olarak odaklanmaya harcanan sürenin arttığını söylüyor. Araştırmanın aynı zamanda en başarılı şirketlerin en iş birlikçi şirketler olduğunu gösterdiğini de belirten Honkins, “Bu bir tehlike işareti” diyor.

Geçen yaz Gensler için 2.400 ABD’li işçiyle yapılan çevrimiçi bir anket, yalnızca yüzde 19’unun tam zamanlı olarak evde çalışmak istediğini ortaya koydu. Cohen, evden çalışmanın özellikle gençler için ilginçliğini kaybettiğini söylüyor ve ekliyor, “Bir yıl önce devam eden yüksek verimlilik, bitkin bir işgücünü maskeliyor. Açıkçası Diane ve ben, günde 15 Zoom araması yapmaktan çok yorulduk.”

Söz konusu çalışanların ne istediğine gelince Gensler’in araştırmasına göre, en azından Amerika’daki çalışanların çoğunun, evden çalışmak istemese de, eve yakın çalışmak istediklerini gösteriyor. Honkins, bunun, şehir merkezindeki ofis bölgelerinde daha fazla konut geliştirilmesinin yanı sıra, evlerin ağırlıkta olduğu alanlarda daha fazla ofis alanı geliştirilmesini gerektirebileceğini söylüyor.

Ayrıca, bir başka araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 67’si ensek çalışma modelini tercih edeceklerini belirtirken, yüzde 33’ü sadece ev ya da sadece ofis yanıtını verdi. Bir diğer deyişle, en azından hibrit çalışma modeli çoğunluk tarafından sevilmiş gibi görünüyor.

Kaynak: Bloomberg

featured hibrit çalışma
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
3 İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (3-9 Mayıs)
4 İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
5 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Güncel Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
Haftanın marka ajans iş birlikleri (9-15 Mayıs)
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
4 gün önce
Trump'tan TikTok için şartlı teklif: "Çin'e vergi indirimi yapabilirim"
Haberler
Trump’tan TikTok için şartlı teklif: “Çin’e vergi indirimi yapabilirim”
İrem Alimoğlu
27 Mart 2025
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Haberler
BTM uluslararası arenada büyüme hedefiyle harekete geçti!
Sena Tufan
3 hafta önce
Spor salonu zinciri MACFit el değiştiriyor
Haberler
Spor salonu zinciri MACFit el değiştiriyor
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.