15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ne tıp ne de hukuk: Gençler hangi alanda çalışmak istiyor?
Haberler

Ne tıp ne de hukuk: Gençler hangi alanda çalışmak istiyor?

Berçem Sultan Kaya
27 Ocak 2022
2 dk okuma

Bir zamanların popüler meslek gruplarının tahtları sallanıyor… Kaspersky tarafından yapılan bir ankete göre, gençlerin ve ebeveynleri bilgi teknolojileri alanına sıcak bakıyor.

Teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan yeni meslek grupları haliyle gençlerin de ilgisini çekiyor. Özellikle oyun, metaverse, NFT gibi teknolojilerin yaygınlaşması bilgi teknolojileri alanındaki mesleklerin hızla popülerleşmesini sağlıyor. Kaspersky tarafından gerçekleştirilen bir anket hem gençlerin hem de ebeveynlerinin bu konuya artan ilgisini ortaya koyuyor.

Ankete göre, Türkiye’deki genç katılımcıların yüzde 60’ı bilgi teknolojileri alanını ilgi çekici buluyor ve yüzde 64’ü gelecekte bilgi teknolojileri alanında çalışmak istiyor. Türkiye’de katılımcıların yüzde 32’si ise alanda çalışmayı hiç düşünmedi ve sadece yüzde 4’ü bu alanda çalışmak istemiyor. 

Bilişim alanındaki stajlar, META (Orta Doğu, Türkiye ve Afrika) bölgelerinden gelen gençler için cazibesini koruyor. Verilere göre katılımcıların yüzde 39’u lise döneminde staj yapmakla ilgilenmiş olsa da bunu başaramadı. Ayrıca yüzde 30’u uygun bilgiyi nerede bulabileceklerini bilmediklerinden bu konuyla ilgilenmediklerini belirtti. Genç katılımcıların yüzde 23’ü BT şirketlerinin staj programlarına ulaşabildi. Türkiye için oranlar yüzde 33, yüzde 11 ve yüzde 33 olarak şekillendi. 

Ebeveynler de bu alanı destekliyor

Ankete katılan ebeveynler, çocukları için BT’nin gelecekteki beklentileriyle de ilgileniyor. Çoğunluk (yüzde 83) çocuklarının teknik bir üniversiteden veya kolejden mezun olmasını istiyor. Katılımcıların neredeyse dörtte biri (yüzde 27) çocuklarının programlama, robotik gibi teknik kurslara veya çevrimiçi derslere katıldığını belirtirken, yetişkinlerin yüzde 65’i çocukları için bu tür dersler almayı düşünüyor. Türkiye için oranlarıysa sırasıyla yüzde 86, yüzde 59 ve yüzde 30.

Kaspersky Asya-Pasifik, Orta Doğu ve Afrika Bölgesi İnsan Kaynakları Direktörü Anastasia Shamgunova şunları söyledi: “BT alanındaki işlere küresel ölçekte artan bir eğilim var ve META bölgesi istisna değil. Hem ebeveynler hem de çocuklar, teknoloji alanındaki yüksek potansiyelin farkındalar. Bununla birlikte anketin sonuçları, çocukların staj yapmalarına ve gerçek projelerde kendilerini denemelerine yardımcı olabilecek gerekli bilgiyi bulamadıklarını da gösteriyor. Bu üzerinde çalışmamız gereken bir konu.”

Z Kuşağı Iş Hayatından Ne Bekliyor? » Marketing Türkiye

featured Kaspersky
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Haberler
Orphex ile dijital pazarlamada anlık, ölçeklenebilir ve tutarlı raporlama dönemi
Advertorial
3 hafta önce
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil...
Haberler
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil…
İrem Alimoğlu
5 Ekim 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.