14 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geleceğin gezginleri sosyal medyacılar
Haberler

Geleceğin gezginleri sosyal medyacılar

Marketing Türkiye
3 Ağustos 2017
3 dk okuma

Küresel seyahat endüstrisi için ileri teknoloji çözümlerinin önde gelen sağlayıcısı ve işlemcilerinden Amadeus, araştırma şirketi Frost&Sullivan ile seyahat endüstrisine yön verecek olan gezgin gruplarını belirledi. Geleceğin 6 gezgin grubundan biri “sosyal medyacılar” olacak.

Türkiye’de 1994 yılından beri faaliyet gösteren, küresel seyahat endüstrisinin ileri teknoloji çözümleri sağlayıcısı Amadeus’un hazırladığı rapor 13 yıl sonrası için yollara düşecek olan gezgin gruplar hakkında öngörüler barındırıyor. Raporta en dikkat çekici grubun “sosyal medya” gezginleri olduğuna vurgu yapan Türkiye Genel Müdürü Eric Willems, “Seyahat onlar için sosyal sermaye demek; her anlarını sosyal medyada paylaşıyorlar. Onlar için önemi olan takipçilerinin beğenisi. Çok kişinin takip ettiği, yapılması gerekenler listeleri gibi araçları kullanarak seyahatlerini planlıyorlar. Markalarla işbirliği yaparak, sosyal medyadaki kimliklerini kazanca çevirebiliyorlar. Sosyal medyadaki etki puanlarını artıracak markalar ve seyahatler bu gruptakilerin ilgi alanına giriyor” diyor.

Seyahat influencer'ı "Biz Evde Yokuz", Social Media Awards 2017'de En İyi Tematik Blog seçilmişti...
Seyahat influencer’ı “Biz Evde Yokuz”, Social Media Awards 2017’de En İyi Tematik Blog seçilmişti…
“Tatillerimizi yola çıkmadan deneyimleyebileceğiz”

Teknolojinin seyahat endüstrisine entegrasyonunun tamamlanmasıyla gezginlerin tatillerini rezervasyon sürecinde deneyimleyebileceğine dikkat çeken Eric Willems, “Sanal gerçekliğin hayatımızın her alanına giriş yaptığı dönemde turizm endüstrisi de bu teknolojiyi satın almadan önce deneyimlemek amacıyla kullanabilecek. Gezginler sanal gerçeklik ile ön izleme yaparak seçeneklerinin neler olduğunu deneyimleyerek öğrenecekler. Böylece oluşabilecek hayal kırıklığı riskine karşı da önlem alınmış olacak” sözlerini aktarıyor.

a03775128bc751169768766570f62e79

 

 

 

Amadeus ve Frost&Sullivan’ın hazırladığı raporda yer alan diğer 5 gezgin grubu şu şekilde sıralanmış…

Zoraki gezginlerholiday-stress-650x330Belirli bir toplantıya katılmak, bir müşteriyle buluşmak ya da bayram gibi özel günlerde ailelerini görmek için seyahat ediyorlar. Her şeyin sorunsuz ilerlemesini istiyorlar. Uçak biletlerini satın alırken tercihleri, seyahat sırasında ekstra ödemeden ilk paketin içinde olması. İş seyahatlerinin esnekliğini en iyi şekilde yönetmeyi ve kişisel seyahati tek bir seyahate dönüştürmeyi tercih ediyorlar.

Rahatlık arayanlarmarina-manna1Zamanları kısıtlı olduğundan onlar için tatilin anlamı dinlenmek. Bütün seyahat planlamalarını onlar adına başkalarının üstlenmesini tercih ediyorlar. Sunulan seçeneklerin basit ve anlaşılır olmasını istiyorlar. Tercihleri, güvenlik, konfor ve kolaylık vaat eden şirketlerin sunduğu paket programlar.

Ödül avcılarıstudents-from-halls-head-primary-school-raft-buildingTatil onlar için çok çalışıp yorulmaları karşılığında aldıkları ve fazlasıyla hak ettiklerini düşündükleri bir ödül. Merkezde kendilerinin olduğu aktiviteler için zaman ve alan yaratma eğilimindeler. Helikopterle uçmak veya bir dağın zirvesindeki egzotik bir spa’da yorgunluk atmak gibi kendilerini ”şımartacak” aktiviteler için zaman ayırıyorlar.

Kültür Meraklılarınorth-india-culture-505Seyahat onlar için yeni kültürlerleri yakından tanımak için bir fırsat. Pek bilinmeyen yerleri keşfetmeyi tercih ediyorlar. Deneyimleri ne kadar gerçekçiyse, o kadar çok keyif alıyorlar. Daha ziyade online sosyal platformlardaki tavsiyelere göre hareket ediyorlar.

Etikçilerethical_travellerSeyahat ederken etik değerleri de gözetiyorlar. Örneğin gidecekleri yerin turizmine katkıda bulunmak gibi bir amaçları olabiliyor. Seyahat firmalarının açık şekilde ekolojik ve etik kaygılar taşımasına önem veriyorlar. Seyahat ederken etik değerleri gözettikleri için ”geri vermek” başlıca motivasyonlardan biri. Mümkün olduğunca küçük bir karbon ayak izi bırakacak seyahat araçlarını tercih ediyorlar.

1 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
3 Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
Dikkat! Tüketici karanlık ticari uygulamaların farkında…
4 Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
5 Onlar TV'nin ilk ay karnesi...
Onlar TV’nin ilk ay karnesi…
Güncel Haberler
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Haberler
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
Haberler
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Haberler
Coca-Cola ikonik cam şişesinin 110. yaşını gölgelerle kutluyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Haberler
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Nafizcan Önder
1 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.