Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları
En hüzünlü Noel ağacı
DDB Avusturalya tarafından oluşturulan kampanyada orman yangını felaketini durdurmaya yardımcı olmak için bağış toplanırken aynı zamanda yangınların maliyetini göstermek ve farkındalığı artırmak da amaçlanıyor. Bölgede yanmış ağaç parçalarından ve eşyalardan yapılmış bir sanat enstalasyonu oluşturularak gerçekleştirilen kampanya Sidney’in en işlek bölgelerinden birinde inşa edildi. Avustralya’nın orman yangınlarında kaybettiklerini hatırlatan bir anıt olarak tasarlanan enstalasyonu yoldan geçenleri, ağacın çevresindeki hediyelere eklenmiş bir QR kodu tarayarak veya web sitelerini ziyaret ederek Australian Red Cross Disaster Relief and Recovery Fund’a para bağışlamak için teşvik ediliyor.
Volkswagen Beetle’ı son yolculuğuna uğurladı
Volkswagen, Beetle modeline dokunaklı bir filmle veda etti. “The Last Mile” isimli kampanyada Volkswagen, Beatles’ın Let It Be şarkısıyla 90 saniyelik bir animasyon filmi tasarladı. Filmde Andy Warhol, Andy Cohen, Kevin Bacon gibi Beetle tutkunlarına da yer verildi. Aynı zamanda kampanyada #TheLastMile etiketi üzerinden tutkunların Beetle ile olan etkileyici hikayelerinin paylaşılması istendi.
Gökkuşağı kusan kedi kayboldu!
Amazon sesli kitap ve podcast uygulaması Audible için yeni bir reklam kampanyası yayınladı. Kampanyada tren istasyonundaki bir kadının telefonundaki bildirimlerin, hashtag’lerin, instagram yüz filtrelerinin ve gökkuşağı kusan kedilerin telefonun dışına çıkararak gerçek dünyaya yayılması ve bir kaosun temelini atması işleniyor. Tam da bu esnada Audible uygulamasını açan kadın, David Tennant tarafından anlatılan bir sesli kitapla birlikte internetin kaos yaratan tüm unsurlarını dağıtıyor. Kampanyada zaman öldüren uygulamaların yerine daha zengin bir alternatif olarak Audible sunuluyor. Reklam ajansı Fold7 tarafından yaratılan reklam filminin yönetmen koltuğunda Simon Willows var.
Bütçe yoksa sanat da yok…
Kreatif çalışmalarını BBDO Belgium’un yürüttüğü, açık sanat platformu State of Arts tarafından hazırlanan kampanya Belçika’nın üç federal bölgesinden biri olan Flaman Bölge Yönetimi’nin yüzde 60 kesinti yaptığı bütçelere karşılık sanatta da “kesinti” yaptı. Sosyal medyada hızla yayılan kampanyaya katılan sanatçılar ve ünlüler profil fotoğraflarını ve yarattıkları sanat eserlerini Flaman Bölgesi’nin resmi rengi olan sarıyla yüzde 60 oranında kapatarak tepki gösterdi. Kampanya sonucunda toplanan imzalar ise Flaman Bölge Yönetimi’ni bütçe kesintisi kararını tekrar gözden geçirmek zorunda bıraktı.
Çin motiflerine adidas yorumu
adidas, Çin’in kültürel referanslarından ilham alarak tasarladığı Ultra Boost 2020 ve Ultra Boost DNA foootwear’ı yeni bir kampanyayla tanıttı. Reklam ajansı Haomai tarafından yaratılan çalışmanın yönetmenliğini Muh Chen yaptı. Jackson Yee’nin çeşitli dövüş sanatlarını ve futbol tekniklerini adidas’ın yeni koleksiyonunu giyerek sergilediği reklam filmi enerjik müziğiyle ve etkileyici dekorlarıyla dikkat çekiyor.
Burger King’den büyük itiraf
Burger King’in ve McDonald’s’ı hedef aldığı reklamların ardı arkası kesilmiyor. Marka bu defa da Whopper’ın Big Mac’ten daha büyük boyutlara sahip olduğunu vurgulamak için “A Whopper of a Secret” adlı kampanyasında 2019 yılı boyunca reklam kampanyaları için çekilen tüm Whopper fotoğraflarının arkasında bir Big Mac saklı olduğunu duyurdu. Kampanyada Burger King “Göremiyor olmanız büyük bir utanç. İşte, itiraf ettik” diyerek Whopper’ın gölgesinde kalan Big Mac’i tiye aldı.
Bir kez James Bond olursanız her zaman James Bond olursunuz
Ünlü oyuncu Daniel Craig, yeni Heineken reklam kampanyası için yeniden James Bond rolüne girdi. “Daniel Craig vs James Bond” adlı kampanyada taksinin hızından rahatsız olan, pasaportunu takside düşürüp arkasından koşarken yorulan ve gizlice takım elbise çalıp hemen üzerine garsonla çarpışarak sakarlık yapan bir James Bond öne çıkıyor. Mizahi yönü ağır basan kampanya Daniel Craig’in alkolsüz bir Heineken için martini’yi reddetmesiyle bitiyor. Çalışmada “Bir kez James Bond olursanız her zaman James Bond olursunuz” sloganı öne çıkıyor.
Kırışık kıyafetler yüzünden yanlış anlaşılmalara son
Grey New York tarafından Downy için yaratılan reklam kampanyasında kırışık kıyafetlerin yanlış mesajlara sebep olması eğlenceli bir kurguyla ele alınıyor. Kampanya büyükanne ve büyükbabasını koridordaki küçük dolaptan kırış kıyafetlerle çıkarken gören bir gencin durumu yanlış anlamasını anlatıyor. Kıyafetlerin yıkanırken kırışmasını önleyen Downy WrinkleGuard ürünü de işte bu probleme çözüm olarak gösteriliyor.
Arby’s ikonik kahverengi şapkasını rakipleriyle paylaşıyor
Arby’s “Dürüst olalım, şapkamız herkesi iyi gösteriyor” diyerek instagram hesabında paylaştığı kampanyasında rakiplerine ikonik kahverengi şapkasını pop art eşliğinde takıyor. Moxie Atlanta tarafından yaratılan kampanyada Ronald McDonald, Wendy, Colonel Sanders ve Burger King gibi fast-food maskotlarının kaşlarını içeren bir dizi afiş bulunuyor.