Gazeteciler için girişimcilik atölyesi!
Dijital medyanın gelişmesi ile gazeteciler bireysel olarak bir basın kuruluşu gibi çalışma ve seslerini duyurabilme fırsatı yakaladı. Bu sayede herkes bağımsız çalışabilme, özgün işler üretme hayallerini gerçekleştirmeye daha çok yaklaştı. Peki içerik konusunda güçlü olmamız onu bir işe çevirmemiz için yeterli mi? Bunun için bir gazeteci olarak başka neler bilmemiz gerekiyor? 27 Eylül Cuma günü İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde basın mensuplarına özel “Gazeteciler için Girişimcilik” atölyesi düzenlenecek. Atölyede kendi işimizin sahibi olmaya hazır mıyız, iş sahibi girişimcinin farkı, tasarım odaklı inovasyon nedir, fikirlerimizi tasarım odaklı nasıl geliştirebiliriz, bir iş kurmanın aşamaları, ne çeşit şirketler var ve hedeflerimize göre oyunun kuralları nedir gibi konular ele alınacak. Aynı zamanda katılımcılar, Gülay Özkan tarafından girişimci düşünüş yapısını anlatabilmek için geliştirilen egzersizleri ile risk, bilinmeyene karşı davranış, girişimci cesareti gibi kavramları duygu ve beden egzersizleri ile de deneyimleyebilecek. Atölyede uygulanan methodoloji ekosistem, girişimci ve fikir bölümlerini içeren Gülay Özkan tarafından “Girişimcilik: Bir İş Yaratma Cesareti ” adı ile 2008’den beri Boğaziçi Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi MBA programlarında verilen derslerde uygulanan methodolojidir. Bu çalışmalar 2012 Mayıs ayında New York’da Behance Network tarafından yenilikçi ve yaratıcı yönü ile 99 Percent Fellowship ödülü almıştır ve Amerika’da GOOD Magazin’de yayınlanmıştır.
Güncel Haberler