
Gap ve Summer Fridays’ten “iyi hissetme” odaklı ilk giyim iş birliği
Moda ve güzellik dünyası sürpriz bir ortaklığa sahne oldu. ABD’li perakende devi Gap, güzellik markası Summer Fridays ile yapacağı ilk giyim iş birliğini duyurdu. Summer Fridays’in 2018’deki kuruluşundan bu yana gerçekleştirdiği ilk giyim koleksiyonu olmasıyla dikkat çeken iş birliği, markaların ortak “iyi hissetme” yaklaşımından besleniyor.
Gap’in 8 Aralık’ta yaptığı açıklamaya göre koleksiyon, “konfor, özgüven ve öz bakım” temalarını merkezine alan 20 parçalık kapsül bir seçki sunuyor. 12 Aralık’ta gap.com’da ve ABD ile Kanada’daki seçili 55 mağazada satışa çıkacak koleksiyonda; yumuşak dokulu eşofman takımları, knit ürünler, flanel pijamalar ve hediye alternatifleri yer alıyor. Kampanyanın yüzü ise Euphoria dizisiyle tanınan Barbie Ferreira.
Gap CEO’su Mark Breitbard, iş birliğini şöyle özetliyor:
“Hem Gap hem de Summer Fridays, insanlara iyi hissettiren zamansız ürünler yaratma fikri üzerine kurulu. Bu koleksiyon, günlük yaşamın vazgeçilmezlerini modern ve samimi bir yorumla yeniden tanımlıyor.”



Summer Fridays dokunuşu: Jet Lag Mavisi ve ikonik renkler koleksiyonda
Koleksiyonun paleti, Summer Fridays takipçilerinin yakından bildiği pink sugar, cherry vanilla ve markanın imzası hâline gelen Jet Lag Mask mavisi tonlarından oluşuyor. Ayrıca 125 dolar ve üzeri alışverişlerde marka fanlarının favorisi olan Jet Lag Mask ve Vanilla Lip Butter Balm ürünlerini içeren özel bir beauty bundle hediye edilecek.
Influencerlar Marianna Hewitt ve Lauren Ireland tarafından kurulan Summer Fridays, “skincare-first” yaklaşımıyla kısa sürede global bir topluluk oluşturmuştu. Hewitt, iş birliğini şu sözlerle anlatıyor: “Gap ile Summer Fridays arasında çok doğal bir uyum var. Evde, seyahatte ya da şehir içinde… her ana eşlik eden, yumuşak ve zamansız parçalar tasarladık.”
Moda x güzellik iş birlikleri yükselişte
Summer Fridays x Gap ortaklığı, güzellik markalarının moda dünyasıyla kurduğu iş birliklerine yeni bir örnek ekliyor. Son dönemde Merit Beauty x Proenza Schouler, Ole Henriksen x Anine Bing, RMS Beauty x Dôen gibi iş birlikleri dikkat çekmişti. Örneğin Rhode’un Krispy Kreme ile yaptığı “Strawberry Glazed Donut Lip Treatment” iş birliği ya da Charlotte Tilbury’nin Dallas Cowboys Cheerleaders ile kurduğu ilk spor ortaklığı bunun en güncel örnekleri arasında.
RMS Beauty Kreatif Direktörü Elaine Sack ise sektördeki bu eğilimi şu sözlerle açıklıyor: “İş birliği yaparken ortak bir vizyon paylaşmak önemli. Moda tarafında uzmanlığı markaya bırakıyor, onlar da güzellikte bizim uzmanlığımıza güveniyor.”
Kaynak: Because of Marketing
