12 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gaming alışverişi yüzde 157 arttı
Haberler

Gaming alışverişi yüzde 157 arttı

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

E-spor sektörü, Dünya ve Türkiye’de her geçen gün büyümeye devam ediyor. Oldukça geniş bir oyuncu kitlesine kısa sürede ulaşan E-spor turnuvalarında binlerce oyuncu bir araya gelirken; düzenlenen liglerde profesyonel E-spor oyuncuları adından söz ettirmeyi sürdürüyor. Yapılan araştırmalar Türkiye’deki 56 milyon internet kullanıcısının 34 milyonunun oyun oynadığını ortaya koyuyor. Dünya genelinde de 600 milyon kişilik dev bir kitleye sahip olan E-spor ve video oyun sektörü bu alandaki ticaret hacminin de artmasını sağladı. İncehesap.com’un aktardığı verilere göre, klavye, mouse, kulaklık, monitör gibi gaming ekipmanlarının satışı bir önceki yıla kıyasla yüzde 157 oranında artış gösterdi.

Oyun sektörünün içinde ayrı bir sektör yaratan “E-spor kavramı”,kuşkusuz son dönemin en önemli teknolojik gelişmelerinden birini ifade ediyor. Profesyonel oyuncuların ortaya çıkması ve oyuncuların espor’dan para kazanmaya başlamasıyla kendi ekonomisini yaratmaya başlayan E-spor kavramı, ülkemizde de T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde Türkiye E-spor Federasyonu olarak tanınmış durumda.

Türkiye’deki 56 milyon internet kullanıcısının 34 milyonunun oyun oynadığını ortaya araştırma verilerine göre;

  • Türkiye’de espor izleyici kitlesi 2017’de 8.9 milyona ulaşırken 2019’da bu sayının 11.1 milyona çıktığı görülüyor.
  • 2020’de ülkemizde 12.7 milyonu geçmesi beklenen E-spor izleyici kitlesi hızlı büyümesini sürdürüyor.
  • Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmaya göre ise ülkemizdeki internet kullanıcılarının yüzde 31’i video oyunlarının canlı yayınlarını izliyor.

Kadınlar E-spora daha çok ilgi göstermeye başladı

2018’de ABD’de yapılan bir araştırma oyuncuların yüzde 45’inin kadın olduğunu ve ABD’deki YouTube’da gaming izleyici kitlesinin ise yüzde 30’unu oluşturduklarını gösteriyor. Kadınların E-spora olan ilgisi ise katlanarak büyümeye devam ediyor.

600 milyon kişi E-spor’u takip ediyor

Bugün dünyada E-spora ilgi duyan 600 milyon kişilik bir kitlenin var olduğu öngörülüyor.Bu kitlenin yüzde 61 gibi önemli bir bölümü ise 13-24 yaş aralığında. Verilere buradan bakınca sektörün önümüzdeki yıllarda daha da büyümesi kaçınılmaz görünüyor.

Final maçını 15 bin kişi izledi

İncehesap.com tarafından Mayıs ayında düzenlenen PUBG DUO turnuvası da bu verileri doğrular nitelikte. Kısa sürede yüzlerce başvuru alan turnuvanın yalnızca final maçı 15 bin izleyici tarafından takip edildi.

15 bin izleyici kitlesi bugün İstanbul’un yüz yılı aşan tarihli Spor Kulüplerinin maçlarının izlenme sayılarıyla kıyaslandığında az gözükebilir. Ancak hem sektörün henüz gelişmekte olduğu hem de takipçi kitlesinin yaş aralığı göz önüne alındığında esporun çok yakın bir gelecekte ana akım sporlardan biri olacağını söylemek mümkün…

E-spor Gaming incehesap.com sektör
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 “67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Güncel Haberler
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nafizcan Önder
6 gün önce
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
6 gün önce
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Haberler
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
Sena Tufan
4 hafta önce
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Haberler
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.