30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gaming alışverişi yüzde 157 arttı
Haberler

Gaming alışverişi yüzde 157 arttı

Marketing Türkiye
23 Kasım 2020
2 dk okuma

E-spor sektörü, Dünya ve Türkiye’de her geçen gün büyümeye devam ediyor. Oldukça geniş bir oyuncu kitlesine kısa sürede ulaşan E-spor turnuvalarında binlerce oyuncu bir araya gelirken; düzenlenen liglerde profesyonel E-spor oyuncuları adından söz ettirmeyi sürdürüyor. Yapılan araştırmalar Türkiye’deki 56 milyon internet kullanıcısının 34 milyonunun oyun oynadığını ortaya koyuyor. Dünya genelinde de 600 milyon kişilik dev bir kitleye sahip olan E-spor ve video oyun sektörü bu alandaki ticaret hacminin de artmasını sağladı. İncehesap.com’un aktardığı verilere göre, klavye, mouse, kulaklık, monitör gibi gaming ekipmanlarının satışı bir önceki yıla kıyasla yüzde 157 oranında artış gösterdi.

Oyun sektörünün içinde ayrı bir sektör yaratan “E-spor kavramı”,kuşkusuz son dönemin en önemli teknolojik gelişmelerinden birini ifade ediyor. Profesyonel oyuncuların ortaya çıkması ve oyuncuların espor’dan para kazanmaya başlamasıyla kendi ekonomisini yaratmaya başlayan E-spor kavramı, ülkemizde de T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde Türkiye E-spor Federasyonu olarak tanınmış durumda.

Türkiye’deki 56 milyon internet kullanıcısının 34 milyonunun oyun oynadığını ortaya araştırma verilerine göre;

  • Türkiye’de espor izleyici kitlesi 2017’de 8.9 milyona ulaşırken 2019’da bu sayının 11.1 milyona çıktığı görülüyor.
  • 2020’de ülkemizde 12.7 milyonu geçmesi beklenen E-spor izleyici kitlesi hızlı büyümesini sürdürüyor.
  • Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmaya göre ise ülkemizdeki internet kullanıcılarının yüzde 31’i video oyunlarının canlı yayınlarını izliyor.

Kadınlar E-spora daha çok ilgi göstermeye başladı

2018’de ABD’de yapılan bir araştırma oyuncuların yüzde 45’inin kadın olduğunu ve ABD’deki YouTube’da gaming izleyici kitlesinin ise yüzde 30’unu oluşturduklarını gösteriyor. Kadınların E-spora olan ilgisi ise katlanarak büyümeye devam ediyor.

600 milyon kişi E-spor’u takip ediyor

Bugün dünyada E-spora ilgi duyan 600 milyon kişilik bir kitlenin var olduğu öngörülüyor.Bu kitlenin yüzde 61 gibi önemli bir bölümü ise 13-24 yaş aralığında. Verilere buradan bakınca sektörün önümüzdeki yıllarda daha da büyümesi kaçınılmaz görünüyor.

Final maçını 15 bin kişi izledi

İncehesap.com tarafından Mayıs ayında düzenlenen PUBG DUO turnuvası da bu verileri doğrular nitelikte. Kısa sürede yüzlerce başvuru alan turnuvanın yalnızca final maçı 15 bin izleyici tarafından takip edildi.

15 bin izleyici kitlesi bugün İstanbul’un yüz yılı aşan tarihli Spor Kulüplerinin maçlarının izlenme sayılarıyla kıyaslandığında az gözükebilir. Ancak hem sektörün henüz gelişmekte olduğu hem de takipçi kitlesinin yaş aralığı göz önüne alındığında esporun çok yakın bir gelecekte ana akım sporlardan biri olacağını söylemek mümkün…

E-spor Gaming incehesap.com sektör
1 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
2 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
3 Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
4 L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
5 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
KFC Uçarak Kapında
KFC Türkiye, pilot Uygulaması “Uçarak Parkında” ile parklarda da lezzetseverlerin yanında!
Brandverse Awards metaverse
Brandverse Awards’un metaverse’te gerçekleşecek ödül törenine davetlisiniz…
tiktok
ABD ve Çin arasındaki TikTok savaşı sürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

e-Ticaret’te haksız rekabet Meclis gündeminde | Son 24 saatin gündemi
Haberler
e-Ticaret’te haksız rekabet Meclis gündeminde | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
9 saat önce
Doğada olmak nasıl hissettiriyor?
Haberler
Doğada olmak nasıl hissettiriyor?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Brandverse Awards jürisinin iki günlük mesaisi tamamlandı
Haberler
Brandverse Awards jürisinin iki günlük mesaisi tamamlandı
Marketing Türkiye
30 Mayıs 2022
BigChefs NFT dünyasına adım atıyor!
Haberler
BigChefs NFT dünyasına adım atıyor!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.