2 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dışarda yemekten sıkıldık, evde füzyon yemekler deniyoruz!
Haberler

Dışarda yemekten sıkıldık, evde füzyon yemekler deniyoruz!

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2022
2 dk okuma

Sokağa çıkma yasaklarıyla birlikte daha uzun süre evde zaman geçirince pek çoğumuz aklımızı yemek yapmaya sardık. Pandemi dönemi boyunca hem restoranların kapalı olması hem de hijyen kaygıları nedeniyle evde daha fazla zaman geçirenler pişirdikleri çeşitleri yüzde 40 arttırdılar. Veriler, Ipsos Hane Tüketim Paneli Türkiye Barometresinden. Panelde başka ilginç veriler de var:  

Aynı sepetlere daha fazla para ödemeye devam ediyoruz

Tüketiciler, pandemi nedeniyle evde geçirilen daha fazla zaman nedeniyle tüketimleri artarken yeme içmeye daha çok para harcamak zorunda kaldılar çünkü tüm ürünlerdeki fiyat artışı enflasyonun üzerinde gerçekleşti.  Haneler geçen seneye göre bütçelerinden mutfağa yüzde 37 daha fazla aktardılar. Alışveriş detaylarına indiğimizde harcama artışının daha fazla ürün alımından kaynaklı olmadığını, yüksek fiyat artışından etkilendiği görülüyor. 

Dışarda yemekten sıkıldık, evde füzyon yemekler deniyoruz!

2022’de ne olur bilinmez ama 2021 yılında daha çok et yedik

Rapora göre tüketiciler, karantina döneminde restoranda tükettikleri yemekleri evde pişirmeye alıştı. Dışarıda yediklerinde evde yemek yapmanın maliyetinin 2-3 katı bedelde olduğunu da fark ettiler. Et yemekleri sofralarda daha çok yer bulurken, fiyat artışının daha fazla olduğu bakliyat yemeklerinde bunun tersi bir durum görüldü. Etin birim fiyatı baklagillere göre daha yüksek olsa da dışarıda yenecek yemeklerin yerini evde pişen et veya etli yemekler aldı. 

Ayaklarımız bizi indirim marketlerine götürmüş

Evde yaşam sürecinde son 2 senenin en çok büyüyen ve kendi içinde de şekillenerek gelişen kanalı online alışveriş dünyası oldu. Online alışverişçinin yıllardır gıda dışı ürünleri almayı deneyimlediği online kanal pandemi ile birlikte gıda, içecek, temizlik ve kişisel bakım ürünleri gibi temel tüketimde de yer edindi. E-ticarette süpermarket ürünleri özellikle pandemide sokağa çıkma yasaklarının olduğu 2021 başında daha çok artış gösterdi, bu artış yıl sonuna doğru da trendini koruyarak devam etti.

füzyon
featured
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
4 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
5 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Güncel Haberler
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
32. İstanbul Caz Festivali başladı
32. İstanbul Caz Festivali başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Haberler
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
22 saat önce
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.