9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Freelance çalışma fırsatları artacak
Haberler

Freelance pazarında hangi meslekler yükselişte?

Marketing Türkiye
7 Ocak 2022
1 dk okuma

Pandemiyle birlikte başlayan evden çalışma modeliyle büyük bir yükselişe geçen freelance pazarı, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyüme gösteriyor. Freelance pazarında daha çok dijital mesleklerin yer bulduğunun altını çizen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Sosyal medya, dijital pazarlama, yapay zeka teknolojileri, blockchain, 3D Grafik ve yazılım teknolojileri sektörünün daha çok freelance olarak çalıştığını gözlemliyoruz. Gelişen teknolojiler sayesinde yeni iş alanları da oluşmaya devam ediyor. Önümüzdeki yıl içerisinde freelance çalışan sayısının 7-8 milyona ulaşacağını öngörüyoruz. Genç nüfus iş hayatına katıldıkça freelance pazarının daha da artacağını düşünüyoruz” dedi.

57 milyon kişinin freelance olarak çalıştığı Amerika’da, her yıl bu sayı giderek artıyor. Pandemiyle birlikte evde çalışma modelinin başlaması, freelance pazarının büyümesinde en büyük tetikleyici oldu. 

Freelance pazarında özellikle dijital sektörlerin tercih edildiğini altını çizen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Sosyal medya, dijital pazarlama, yapay zekâ teknolojileri, blockchain, 3D Grafik, Seo Çalışmaları ve yazılım teknolojileri sektörlerinin freelance modeline daha hızlı uyum sağlıyor. İnternet, bilgisayar ve çalışma ortamının oluşmasının yeterli olduğu çalışma modeline, daha çok genç nüfus tarafından ilgi gösteriyor. Z kuşağının çalışma hayatında yaptığı en etkili değişimlerden biri freelance çalışma modeli. Bu kuşağın iş hayatında daha da etkin olmasıyla pazarın daha da büyüyeceğini öngörüyoruz. Önümüzdeki yıl içerisinde freelance olarak çalışan kişi sayısının 7-8 milyona ulaşacağını düşünüyoruz” dedi. 

Freelance çalışma modelinde dijital pazarlama yöntemleri uygulamanın önemine değinen Kaplan, “Öncelikle şirketlerde gördüğümüz gibi freelance çalışanlar da kendilerini ve portföylerini anlatan bir web sitesi oluşturmalı ve hedef kitlesine ulaşabileceği sosyal medya platformunda hesap edinmeli. Daha kısa zamanda hızlı sonuçların alındığı Google reklamlar ve sosyal medya reklamlarını tercih ederek, daha fazla kişiye ulaşabilirler” dedi.

Uzaktan çalışma ev masraflarını ne kadar artırdı?

featured Freelance çalışma
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
3 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
4 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
5 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Güncel Haberler
Bill Gates, servetinin yüzde 99'unu bağışlayacak!
Bill Gates, servetinin yüzde 99’unu bağışlayacak!
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
İŞKUR en çok eleman açığı olan sektörleri açıkladı
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Haberler
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
26 Mart 2025
Cinsiyet eşitliğinde algılar İsveç, gerçekler Pakistan!
Haberler
Cinsiyet eşitliğinde algılar İsveç, gerçekler Pakistan!
Marketing Türkiye
15 Mart 2025
Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor
Haberler
Türkiye’deki Z kuşağı kadınların yüzde 88’i girişimci olmak istiyor
İrem Alimoğlu
8 Mart 2025
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)'dan yeni sertifika programı!
Haberler
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)’dan yeni sertifika programı!
Advertorial
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.