4 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”
Haberler

Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Nafizcan Önder
1 Temmuz 2023
3 dk okuma

“Yaz mı daha sıcak streaming rekabeti mi?” dosyasının ilk bölümünde rekabette fark yaratan platformları Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Dijital Platform Kullanım Araştırması ile mercek altına almıştık. Araştırmanın ikinci bölümünde ise platformlarda abonelik ücretlerinin yüksekliğinin hemen her kullanıcının canını sıkıyor oluşu dikkat çekiyor… Öte yandan araştırma verilerine göre kullanıcıların platformlara net bir mesajı var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Fiyatlar can sıkıyor…

Katılımcılara abone oldukları platformlarda nelerden memnun olmadıkları sorulduğunda “fiyatından” şikayetçi olunmayan tek bir platformu dahi olmadığı araştırma verilerine yansıyor. Öte yandan kullanıcılar aboneliklerini sürdürmeye devam etse dahi içeriklerin “kalitesizliği” de yine benzer bir şekilde her platformda ortaklaşıyor. Katılımcılara dijital platformlarda en sık karşılaştıkları problemler sorulduğunda “Fiyatların sık sık artması” en yaygın cevap olurken bu problemle en çok özdeşleştirilen platformlar Netflix ve Exxen oluyor.

Her 5 kişiden 1’i üyeliğini sonlandırıyor…

Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Katılımcıların yüzde 21,8’i son bir yıl içerisinde üyeliğini sonlandırdığını ifade ederken yüzde 78,2’si üyeliğini sürdürdüğünü dile getiriyor. Memnuniyet oranlarına paralellik gösteren üyelik aktifliğinde en büyük abone kaybını yüzde 47,4’le Exxen yaşarken onu 34,1’le BluTV takip ediyor. Sadakat konusunda ise zirveyi Mubi alıyor…

Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Katılımcılara üyeliklerini sonlandırma nedenleri sorulduğunda ise ücretlerin artması/yüksek olması en büyük etken olarak karşımıza çıkıyor. İçerik çeşitliliğinin az olması sebebiyle en çok üyeliğin sonlandırıldığı platform ise Exxen…

Dijital platformlarda kahkaha terapisi

Katılımcılara genel olarak en çok beğendikleri içerik türleri sorulduğunda aile (yüzde 71,2), komedi (yüzde 69,0) ve aksiyon/macera (yüzde 63,2) kategorileri ön plana çıkıyor.

Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Katılımcılara hangi platformda ne tür içerikleri beğendikleri sorulduğunda dahi toplumun ne derece gülmeye hasret kaldığı görülüyor. Zira her platformda “komedi” öne çıkan unsur oluyor. Netflix, Amazon Prime Video ve BluTV’de katılımcılar ortak bir biçimde “aile”, “komedi” ve “aksiyon” kategorilerini beğendiklerini ifade ederken “belgesel” içeriklerinin adresi olarak Exxen ve Disney+ işaret ediliyor.

Platformlar denetlenmeli mi?

Katılımcıların yarısından çoğu dijital platformlara uygulanan denetimleri yeterli bulduğunu söylerken yüzde 31,6’sı buradaki denetimlerin artırılması gerektiğini belirtiyor. Her 10 kişiden 1’i dijital platformların özgürlük alanlarını savunmak adına hiçbir denetim uygulanmaması gerektiğini ifade ederken yüzde 7,1’i mevcut denetimlerin azaltılması gerektiği kanaatinde.

Reklamlı ödeme planları yükselişte!

Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Tüm dünyada streaming platformlarında reklamlı ödeme planları giderek yükselişini artırıyor. Bu perspektifle katılımcılara “Mevcut durumdaki üyeliğinizden daha düşük bir fiyat ödemek kaydıyla, üye olduğunuz dijital dizi ve film platformlarında reklam izlemeyi kabul eder misiniz?” sorusu yöneltildiğinde her 3 katılımcıdan 2’sinin yanıtı “evet” oluyor…

Uygun fiyat politikası olan platform kazanır

Kullanıcılardan streaming platformlarına mesaj var: “Fiyatları düşürün, reklam izlemeye razıyız…”

Ekonomik krizin bunca yoğun hissedildiği bu dönemde tüketicilerin platformlardan ortak beklentisinin de fiyat bazlı olması elbette sürpriz değil.

Katılımcıların yeni bir platforma üye olurken en çok önem verdiği kriter yüzde 74,8’le “uygun fiyatlı olması” olurken onu yüzde 65’le uygun içerikler ve yüksek görüntü kalitesi takip ediyor…

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye için Kuantum Araştırma’nın Şubat 2023 tarihinde gerçekleştirdiği “Dijital Platform Kullanım Araştırması”sı Türkiye temsili İBBS Düzey-1 kapsamında 12 ilde yapıldı. Çalışma kapsamında dijital platform kullanıcısı olan toplam 326 kişiyle görüşüldü. Exxen, Gain ve Disney+ için boost örneklem çıkıldı. Boost sonucu toplam örneklem 349 oldu.

“Yaz mı daha sıcak streaming rekabeti mi?“

featured
1 16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT'ye dava açtı
16 yaşındaki genç intihar etti, ailesi ChatGPT’ye dava açtı
2 Temu, Türkiye'de işe alımlara başladı
Temu, Türkiye’de işe alımlara başladı
3 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
4 Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
Medya yanılıyor, yaşlanmak yenilgi değil stratejik oyun alanı…
5 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Lahmacun Endeksi'nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Lahmacun Endeksi’nin Ağustos sonuçları açıklandı: O artık yeni lüks!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uykunun da adaleti yok: Gelir düştükçe uykular da kaçıyor!
Haberler
Uykunun da adaleti yok: Gelir düştükçe uykular da kaçıyor!
Sena Tufan
9 Temmuz 2025
Apple Watch'un "karbon nötr" iddiası Almanya’da "yeşil aklama" sayıldı
Haberler
Apple Watch’un “karbon nötr” iddiası Almanya’da “yeşil aklama” sayıldı
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
Haberler
Türkiye’nin turizm geliri 16,3 milyar dolara ulaştı
İrem Alimoğlu
31 Temmuz 2025
Okula dönüş alışverişinde ebeveynlerin listesinde ayakkabı, öğrencilerin ise tablet ve bilgisayar var
Haberler
Okula dönüş alışverişinde ebeveynlerin listesinde ayakkabı, öğrencilerin ise tablet ve bilgisayar var
Sena Tufan
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.