14 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Firmalar “internetten araştır - mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?
Haberler

Firmalar “internetten araştır – mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?

Marketing Türkiye
4 Nisan 2016
3 dk okuma

 

Online kanalda araştırma ve satışı fiziksel mağazada sonlandırma (ROPO) trendi firmaların dijitalleşme sürecindeki stratejilerini birebir etkiliyor. Denemeden almak istemeyen tüketici de internetten ürün hakkında yaptığı araştırmalarla büyük ölçüde ikna olabiliyor.

RTB House, günümüzün önemli kullanıcı alışkanlıklarından biri olan internetten araştır, mağazadan satın al (Research Online, Purchase Offline – ROPO) trendinin nasıl yeniden hedefleme ile avantaja dönüştürülebileceğine dair ipuçları veriyor.

Regensburg Üniversitesi’nin çok kanallı dağıtım üzerine yaptığı araştırma, satın alma kararında internetin önemini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, alışverişçilerin yüzde 80’i herhangi bir ürünü satın almadan önce internetten bilgi topluyor.

Google Consumer Barometer’ın Türkiye’deki internet kullanıcılarının üzerinde yapılan araştırmasından çıkan sonuçlara göre, kullanıcıların yüzde 47’si araştırmalarını online kanallarda gerçekleştirdiğini ancak satın alma işlemini fiziksel mağazada tamamladığını belirtiyor. Buna karşın araştırmasını online kanallardan yaparak, satın alma işlemini de online kanallarda sonlandıranların oranı yalnızca yüzde 17’de kalıyor.

Satın alma işleminin online kanallarda sonlandırılmaması dijital reklam harcamalarının da sorgulanmasına sebep oluyor.

Oysa yeniden hedefleme (retargeting) kullanarak ROPO etkisini bir avantaja dönüştürmek mümkün.

Firmalar “internetten araştır - mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?

Online satışlar fiziksel mağazadaki satışları tetikliyor

“Google ve Görtz ile yapılan bir araştırmaya göre, ROPO uygulayan müşterilerden elde edilen satış gelirleri inanılmayacak kadar yüksek. Online’da yaratılan her bir dolarlık satış, fiziksel mağazada bir başka 0.93 dolar olarak satışa dönüyor. Online reklam yatırımlarını kurgularken yapılan pazarlama faaliyetlerinin online satışları artırmasının yanı sıra fiziksel mağazalarda da satışları tetiklediğini unutmamak gerekiyor” diyen RTB House Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, online kampanyalar ve yeniden hedefleme araçlarını seçerken dikkat edilmesi gerekenleri şu şekilde sıralıyor:

Öneri 1: Online reklamın tek hedefi yalnızca online satışları artırmak olmamalı

Reklamların marka değerini artırmaya önemli bir etkisi olsa da bunu ölçmek kolay değil. Buna rağmen şunu söylemek oldukça kolay; bir kampanyadaki yaratıcı çalışmanın esas amacı potansiyel müşterileri satın alma sürecini başlatmak olsa da web sitesinin logo ve diğer markayı oluşturan bileşenleri kullanıcılar üzerinde oluşan algıyı doğrudan etkiliyor. Kullanıcının tercihleri arasına markayı sokmak hem online hem de fiziksel mağazada gerçekleşen satışlarda önem taşıyor.

Daha karmaşık içgörülerden oluşan yeniden hedefleme senaryoları ise özel yaratıcı çalışmaları tetikleyebilir. Örneğin bir kullanıcı girdiği online alışveriş sitesinde birçok defa sepetine ürünleri doldurup satın almadan ayrılıyorsa, pazarlamacılar oradaki fırsatı görerek marka imajını artırıcı çalışmalarla fiziksel mağaza satın almasını tetikleyecek çalışmalara gidebilirler.

Firmalar “internetten araştır - mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?

Öneri 2: Kullanıcıların fiziksel mağazalardan alışveriş yapması için özel reklamlar kullanın

Bazı durumlarda ürün araştırmalarının online kanallardan yapıldığı, ürün hakkında yeterli bilginin alındığı ancak satışların nadiren sanal ortamda sonlandığı görülebiliyor. Bu gibi durumlar daha çok inşaat malzemesi, ev eşyaları, elektronik cihazlar gibi yüksek fiyatlı ürünlerde ortaya çıkıyor. Bu gibi markalar için yapılması gereken online kanallar üzerinden fiziksel mağaza satışlarına doğru yönlendirmelerde bulunmak olmalıdır.

Bunun bir yolu fiziksel mağazadan satın almayı teklif edecek bir yaratıcı çalışma olabilir. Eşyanın nasıl olduğunu onlara gösterin ve doğrudan bir danışmana yönlendirin ya da fiziksel mağazada bir indirim vaadinde bulunun.

Öneri 3: Bağlamsal yeniden hedefleme teknolojisi ekleyin ya da en yakındaki fiziksel mağazanın konumunu gösteren bir reklam gösterin

Potansiyel bir müşteri ürünlerinize ulaşacağı en yakın mağazanın nerede olduğunu bilmeyebilir. Yeniden hedefleme araçları, her kullanıcının konum bildiren bir reklam yardımıyla en yakındaki mağazanın konumunu göstermesine yardımcı olabilir. Bunu bir adım öteye taşıyarak özel bir seçenekle, örneğin bir indirim kodu ya da bonus getirecek bir teklifle müşteriyi en yakın mağazaya yönlendirin

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
3 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
4 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
5 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
Güncel Haberler
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple "scratchgate" problemiyle karşı karşıya
Haberler
Apple “scratchgate” problemiyle karşı karşıya
Sena Tufan
29 Eylül 2025
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
Haberler
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Haberler
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Advertorial
23 Eylül 2025
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Haberler
Cumhuriyet coşkusuna ortak olan markalar!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.