28 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Firmalar “internetten araştır - mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?
Haberler

Firmalar “internetten araştır – mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?

Marketing Türkiye
4 Nisan 2016
3 dk okuma

 

Online kanalda araştırma ve satışı fiziksel mağazada sonlandırma (ROPO) trendi firmaların dijitalleşme sürecindeki stratejilerini birebir etkiliyor. Denemeden almak istemeyen tüketici de internetten ürün hakkında yaptığı araştırmalarla büyük ölçüde ikna olabiliyor.

RTB House, günümüzün önemli kullanıcı alışkanlıklarından biri olan internetten araştır, mağazadan satın al (Research Online, Purchase Offline – ROPO) trendinin nasıl yeniden hedefleme ile avantaja dönüştürülebileceğine dair ipuçları veriyor.

Regensburg Üniversitesi’nin çok kanallı dağıtım üzerine yaptığı araştırma, satın alma kararında internetin önemini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, alışverişçilerin yüzde 80’i herhangi bir ürünü satın almadan önce internetten bilgi topluyor.

Google Consumer Barometer’ın Türkiye’deki internet kullanıcılarının üzerinde yapılan araştırmasından çıkan sonuçlara göre, kullanıcıların yüzde 47’si araştırmalarını online kanallarda gerçekleştirdiğini ancak satın alma işlemini fiziksel mağazada tamamladığını belirtiyor. Buna karşın araştırmasını online kanallardan yaparak, satın alma işlemini de online kanallarda sonlandıranların oranı yalnızca yüzde 17’de kalıyor.

Satın alma işleminin online kanallarda sonlandırılmaması dijital reklam harcamalarının da sorgulanmasına sebep oluyor.

Oysa yeniden hedefleme (retargeting) kullanarak ROPO etkisini bir avantaja dönüştürmek mümkün.

Firmalar “internetten araştır - mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?

Online satışlar fiziksel mağazadaki satışları tetikliyor

“Google ve Görtz ile yapılan bir araştırmaya göre, ROPO uygulayan müşterilerden elde edilen satış gelirleri inanılmayacak kadar yüksek. Online’da yaratılan her bir dolarlık satış, fiziksel mağazada bir başka 0.93 dolar olarak satışa dönüyor. Online reklam yatırımlarını kurgularken yapılan pazarlama faaliyetlerinin online satışları artırmasının yanı sıra fiziksel mağazalarda da satışları tetiklediğini unutmamak gerekiyor” diyen RTB House Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, online kampanyalar ve yeniden hedefleme araçlarını seçerken dikkat edilmesi gerekenleri şu şekilde sıralıyor:

Öneri 1: Online reklamın tek hedefi yalnızca online satışları artırmak olmamalı

Reklamların marka değerini artırmaya önemli bir etkisi olsa da bunu ölçmek kolay değil. Buna rağmen şunu söylemek oldukça kolay; bir kampanyadaki yaratıcı çalışmanın esas amacı potansiyel müşterileri satın alma sürecini başlatmak olsa da web sitesinin logo ve diğer markayı oluşturan bileşenleri kullanıcılar üzerinde oluşan algıyı doğrudan etkiliyor. Kullanıcının tercihleri arasına markayı sokmak hem online hem de fiziksel mağazada gerçekleşen satışlarda önem taşıyor.

Daha karmaşık içgörülerden oluşan yeniden hedefleme senaryoları ise özel yaratıcı çalışmaları tetikleyebilir. Örneğin bir kullanıcı girdiği online alışveriş sitesinde birçok defa sepetine ürünleri doldurup satın almadan ayrılıyorsa, pazarlamacılar oradaki fırsatı görerek marka imajını artırıcı çalışmalarla fiziksel mağaza satın almasını tetikleyecek çalışmalara gidebilirler.

Firmalar “internetten araştır - mağazadan satın al” trendini yakalamak için neler yapmalı?

Öneri 2: Kullanıcıların fiziksel mağazalardan alışveriş yapması için özel reklamlar kullanın

Bazı durumlarda ürün araştırmalarının online kanallardan yapıldığı, ürün hakkında yeterli bilginin alındığı ancak satışların nadiren sanal ortamda sonlandığı görülebiliyor. Bu gibi durumlar daha çok inşaat malzemesi, ev eşyaları, elektronik cihazlar gibi yüksek fiyatlı ürünlerde ortaya çıkıyor. Bu gibi markalar için yapılması gereken online kanallar üzerinden fiziksel mağaza satışlarına doğru yönlendirmelerde bulunmak olmalıdır.

Bunun bir yolu fiziksel mağazadan satın almayı teklif edecek bir yaratıcı çalışma olabilir. Eşyanın nasıl olduğunu onlara gösterin ve doğrudan bir danışmana yönlendirin ya da fiziksel mağazada bir indirim vaadinde bulunun.

Öneri 3: Bağlamsal yeniden hedefleme teknolojisi ekleyin ya da en yakındaki fiziksel mağazanın konumunu gösteren bir reklam gösterin

Potansiyel bir müşteri ürünlerinize ulaşacağı en yakın mağazanın nerede olduğunu bilmeyebilir. Yeniden hedefleme araçları, her kullanıcının konum bildiren bir reklam yardımıyla en yakındaki mağazanın konumunu göstermesine yardımcı olabilir. Bunu bir adım öteye taşıyarak özel bir seçenekle, örneğin bir indirim kodu ya da bonus getirecek bir teklifle müşteriyi en yakın mağazaya yönlendirin

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Güncel Haberler
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
Haberler
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil...
Haberler
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil…
İrem Alimoğlu
5 Ekim 2025
Türkiye'nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belli oldu!
Haberler
Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belli oldu!
Sena Tufan
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.