Fikrini ödülsüz bırakma!
Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilerle ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018 için geri sayım başladı. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle bu yıl ikincisi düzenlenen ödüller 26 Nisan’da Raffles İstanbul’da gerçekleşecek törenle sahiplerini bulacak. Doğan TV’nin iletişim ortaklığında gerçekleşecek Social Media Awards Turkey 2018’in jüri üyeleri yine sektörün duayen isimlerinden oluşuyor.
Haber: Efe Daşman [email protected]
Markaların sosyal medya performanslarını istatistiksel kriterlere dayandırarak titizlikle değerlendiren Türkiye’deki ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018’e sayılı günler kaldı… Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleşen yarışmada bu yıl Jüri Başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu üstlenecek. Sektörün birbirinden önemli isimlerinden oluşan jüri üyeleri BoomSonar’ın “Sosyal Medya Marka Endeksi” verilerini kullanarak 1 Nisan 2017 – 1 Mart 2018 tarihleri arasında sosyal medyada yayınlanan en başarılı çalışmaları ödüllendirecek. Markalar ve ajanslar sene boyunca sosyal medyaya verdikleri emeklerin karşılıklarını 26 Nisan gecesi Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle alacak.
Reklamverenlerin ve ajansların yıl boyunca sosyal medyada imza attıkları başarılı işlerin değerlendirileceği yarışmada ödüller, BoomSonar’ın objektif sosyal medya verileri ve jüri değerlendirmesi sonucunda sahiplerini bulacak. Sosyal medyaya emek veren kurum ve ajanslar için teşvik edici olmayı amaçlayan Social Media Awards Turkey 2018, kampanya ve içerik üretimindeki kaliteyi her yıl daha da yukarı çıkarmayı amaçlıyor. Türkiye’nin ilk objektif verilere dayalı sosyal medya yarışması Social Media Awards Turkey 2018, yaptıkları proje ve çalışmalarla sosyal medyada ilham kaynağı olan kişi ve kurumları ödüllendirecek.
Social Media Awards Turkey 2018, Jüri Ödülleri, SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Grand Prix olmak üzere üç temel bölümden oluşuyor. Toplam 35 kategoride gerçekleşecek başvuruları kapsamlı kriterlerle değerlendiren Jüri Ödülleri, markaların sosyal medya ve dijital dünyada gerçekleştirdiği kampanya, proje ve stratejileri inceleyerek en başarılı marka ve ajansları ödüllendiriyor. Başvuruları incelerken BoomSonar’ın sağladığı performans verilerini de kullanacak olan jüri, tüm kategorilerde en başarılı üç çalışmayı ödüllendirecek.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri 50’ye yakın farklı sektörde toplam 24 binden fazla sosyal medya hesabının bir yıllık performansını ölçümlenerek, en başarılı markaları ödüllendiriyor. Tamamen veriye dayanan performans ölçümlemeleriyle belirlenen ödüller, BoomSonar’ın sosyal medya marka ölçümleme ve puanlama sistemi SocialBrands sıralamalarına dayanıyor. SocialBrands’in aralarında toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, performans istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, etkileşim oranları, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, sektörel performans, hashtag ve mention kullanımı ve sayfa bilgileri gibi toplamda otuzdan fazla kriter içeren benzersiz algoritmasıyla hazırlanan sıralama, tamamen veriye dayalı ve istatistiksel bir ölçümleme sunuyor.
Social Media Awards Turkey 2018’de büyük ödül olan Grand Prix’de ise markaların yıl boyunca performansı iki farklı şekilde değerlendirilecek. BoomSonar’ın sağladığı objektif sosyal medya verileri ve jürinin tarafsız değerlendirmesi ışığında belirlenecek en başarılı marka Social Media Awards Turkey’in en prestijli ödülü olan Grand Prix’i alma hakkını kazanacak.
Jüri ödülleri bölümünde yer alan kategoriler
➞ Sosyal Medya Kampanyası
➞ Gerçek Zamanlı Kampanya
➞ Özel Gün Kampanyası
➞ Mikrosite Kampanyası
➞ Kurumsal Blog
➞ Fikir Önderi Kampanyası
➞ Sosyal Medyada Verinin Etkili Kullanımı
➞ Viral Video
➞ Sosyal CRM Yönetimi
➞ Topluluk Yönetimi
➞ Online Offline Entegrasyonu
➞ Sosyal Sorumluluk İletişimi
➞ Mobil Odaklı Kampanya
➞ Mobil Uygulama
➞ Kurumsal Web Sitesi
➞ Dijital PR Kampanyası
➞ Rich Media Kampanyası
➞ Online Reklam
➞ Arama Motoru Kampanyası
➞ İçerik Pazarlama Kampanyası
➞ Yeni Teknolojilerin Kullanımı
➞ Case Video
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri bölümünde 50’ye yakın sektörde sosyal medyanın en başarılı markaları belirlenecek. Başvuru kabul edilmeyen bu bölümde ödüller, markaların sosyal medyadaki performanslarını ölçen SocialBrands’in veri analitiği yöntemiyle belirlenecek.
➞ AVM
➞ Sadakat Kartları
➞ Mağazalar
➞ Zincir Marketler
➞ Teknoloji Marketleri
➞ Ev Geliştirme
➞ Ev, Yasam ve Küçük Ev Aletleri
➞ Mobilya
➞ Özel İlk Orta Eğitim Kurumları
➞ Üniversiteler
➞ Yeme-İçme
➞ Akaryakıt
➞ Enerji
➞ Bankalar
➞ Finans Kurumları
➞ Kredi Kartları
➞ Online Bankacılık
➞ Hazır Giyim Markaları
➞ Mücevherat ve Aksesuar
➞ Bebek
➞ Gıda
➞ İçecek
➞ Kişisel Bakım
➞ Temizlik
➞ Mekan ve Etkinlikler
➞ Müzeler
➞ Sinemalar
➞ Holdingler
➞ Kariyer
➞ Otomotiv Üreticileri
➞ Lastik
➞ Motosiklet
➞ Servis ve Platformlar
➞ Sağlık Kurumları
➞ Araç Kiralama
➞ Havalimanları
➞ Havayolları
➞ Oteller
➞ Tur Şirketleri
➞ Telekomünikasyon
➞ Teknoloji Üreticileri
➞ Kargo Şirketleri
➞ Sigortacılık
➞ Bireysel Emeklilik ve Hayat Sigortaları
➞ Boya
➞ Emlak
➞ İnşaat
➞ İklimlendirme
➞ Seramik