Resmi Gazete’de yayınlandı: Sosyal medya fenomenliği artık tehlikeli bir iş… | Son 24 saatin gündemi
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, sosyal medya fenomenlerinin video içerikleri üretme ve yayınlama faaliyetlerini “tehlikeli” olarak sınıflandırdı. Bu kararın ardındaki nedense, sosyal medya fenomenlerinin uzun süreler boyunca ekran başında vakit geçirmesi ve açık alanlarda video çekimleri yapması oldu.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, sosyal medya fenomenlerinin video içerikleri üretme ve yayınlama faaliyetlerinin, iş sağlığı ve güvenliği açısından duruş bozukluğu gibi ergonomik riskler de taşıdığı belirtildi. Bu risklerin çeşitli meslek hastalıklarına neden olabileceği göz önünde bulundurularak yapılan iş “tehlikeli” olarak nitelendirildi.
Karara göre, sosyal medya fenomeninin yanındaki SGK’lı çalışanlarına tehlike sınıfına göre eğitim vermesi, yaptığı işin risk analizini çıkarması ve bir acil durum eylem planı hazırlaması gerekiyor.
Martı New York Borsası’nda liste dışı mı kalacak?
Geçtiğimiz ay New York Borsası’na 8,69 dolarlık hisse değeriyle giren Martı, bir ay sonra 1 doların altına gerilemesiyle birlikte alarm vermeye başladı.
13 Temmuz tarihinde New York Borsası’nda (NYSE) işlem göreceği açıklanan Martı’nın halka arzı erken bir şekilde 11 Temmuz’da gerçekleşmişti. MRT koduyla hisse satışına başlayan şirket, kısa bir süre sonra hisse değerinde kayıp yaşamıştı. 8,69 dolardan açılan MRT kısa sürede düşüşe geçti ve şu anda 0,92 dolardan işlem görüyor.
Martı’nın hisse değeri, şirketin finansal durumunun kötüye gittiğinin bir göstergesi olarak görülüyor. Şirketin, önümüzdeki 30 gün içerisinde hisse değerini 1 doların üzerine çıkarması gerekiyor. Aksi takdirde, şirket New York Borsası’ndan çıkarılacak.
BluTv ve Gain abonelik ücretlerine zam yaptı
Her ne kadar izleyiciler araştırmalarda “reklam izlemeye razıyız, fiyatlar sabit kalsın” dese de enflasyonun etkisiyle satın aldığımız her şey gibi streming hizmetine de zam geliyor… Artan kur ve vergi oranlarının dijital platformları etkilemesi sebebiyle zam açıklayan son isimler yerli dijital yayın platformları BluTv ve Gain oldu. BluTv’nin aylık abonelik ücreti 49,90 TL’den 99,90 TL’ye, Gain’in aylık abonelik ücreti ise 34,90 TL’den 99 TL’ye yükseldi.
Fiyatlar yıllık paketlerde de güncellendi. Bu kapsamda BluTv’nin yıllık abonelik ücreti 499 TL’den 999 TL’ye, Gain’in yıllık abonelik ücreti ise 349 TL’den 990 TL’ye çıktı. Her ne kadar zam haberi sosyal medyada tepkiyle karşılansa da BluTV ve Gain, bunun kullanıcılarının daha iyi bir deneyime sahip olması için gerekli olduğunu savunuyor.
Netflix ocak ayında zam açıklamış ve standart paket fiyatı 69,99 TL’den 97,99 TL’ye yükselmişti. BluTV ve Gain’in açıkladığı zamlarla birlikte ortalama bir rakam yakalanmış gibi görünüyor. Tabii Netflix’ten yeni bir açıklama gelmezse…
Dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası: Perakende Medya
İletişim ve pazarlama sektörünün oyuncuları son iki yıldır perakende medyanın sesinin yükselişine tanıklık ediyor. Dijital pazarlamanın 3. büyük dalgası olarak kabul edilen “perakende medya” markalara hedef kitlelerinin karşısına “doğru yerde, doğru zamanda” çıkma fırsatı sunuyor. Perakendenin en güçlü kası “data”yı medya araçlarında kullanmasıyla yükselen bu trendi mercek altına alırken alanın güçlü aktörlerinin içgörülerine kulak verdik…
Perakendeciler için yeni bir gelir modelinin de kapısını aralayan bu medya alanında uzman görüşlerine daha yakından bakmak için TIKLAYIN!
n11 özüne dönerek dönüşüyor!
Köklü bir dönüşümün içerisinden geçiyor n11. Üstelik bu dönüşüm yalnızca uğur böceğinin renklerinin kırmızı-siyahtan, mor ve sarı renge dönüşmesi yani Getir çatısının altına girmesiyle de sınırlı değil. 26 milyon kullanıcısıyla büyük bir ekosistem olan n11, dönüşüme CEO’su Nihal Dindar Akın’ın da belirttiği üzere “öz”e dönerek başlamış… “Yola öncelikle kendimize ayna tutarak başladık. Eksiklerimizi ve fazlalıklarımızı belirledik. Bunların sonucunda gerekli değişiklikleri yaptık, yenilendik. Özümüze döndük” diyen Dindar Akın, öncelikli amaçlarının da “Tüketicinin özellikle hız ve ulaşılabilirlik denildiğinde aklına gelen ilk e-ticaret platformu olabilmek” olduğunun altını çiziyor. n11’in dönüşümünün ardındaki içgörülerden Getir ile olan iş birliğine, değişen tüketici beklentilerinden n11’in farklılaşma noktalarına dek merak ettiklerimizi Nihal Dindar Akın yanıtladı…
Nihal Dindar Akın ile gerçekleştirdiğimiz söyleşinin tamamını okumak için TIKLAYIN!