25 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu
Haberler

Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

Marketing Türkiye
16 Temmuz 2021
2 dk okuma

Emojiler artık günlük hayatımızın ayrılmaz birer parçası. Mesajlaşırken uzun cümleler yerine tek bir emoji ile kendimizi ifade ederken, emojiler kimi zaman mesajlardaki mimiklerimiz kimi zamansa sosyal medyada kırmızı kalplerle bir sevgi ifade biçimi olabiliyor… Tüm dünyada ise 17 Temmuz Dünya Emoji Günü olarak anılıyor. Buna istinaden Facebook bugüne özel olarak Türkiye’deki kullanıcılar tarafından en çok kullanılan emojilerden ülkelerin favori yiyecek-içecek emojilerine dek öne çıkan verileri paylaştı…

Türkiye’deki kullanıcıların favori emojileri

Dünya genelinde son üç ayda oluşturulan gönderilere bakıldığında kadınların erkeklerden daha fazla emojili gönderi paylaştığı gözlenirken, Türkiye genelinde en çok kullanılanlar mutluluk gözyaşı, kırmızı kalp, katlanmış eller ve ukala kendini beğenmiş emoji oldu.

Kullanımda kadın-erkek ayrımına gidecek olursak; kadınların ilk 5’inde öpücük gönderen yüz, kırmızı kalp, mutluluk gözyaşları, kollarını kavuşturan insan ve kalpli gülen yüz varken erkeklerin ilk 5’inde mutluluk gözyaşları, ukala kendini beğenmiş gülen yüz, kahkahaya boğulan  emoji, kırmızı kalp ve gözlerle gülen emoji var.

  • kadınlar ve erkeklerin favori emojileri

Jenerasyonların tercihleri belli!

Z jenerasyonunun klavyesinde en çok rağbet gören emoji mutluluk gözyaşları döken figür olurken, bunu kırmızı kalp ve kahkahaya boğulan emoji takip ediyor. Y jenerasyonunun favorisi ise mutluluk gözyaşları, ukala kendini beğenmiş yüz ve aynı Z jenerasyonunda  olduğu gibi kahkahaya boğulan emoji. X jenerasyonu ile bu diğer iki jenerasyonda ortak emoji kullanımı olmadığı görülüyor: katlanmış eller öne çıkarken, bunu öpücük atan yüz ve gül emojileri takip ediyor.

Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

Türkiye kahveden şaşmıyor!

Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

Facebook’un paylaştığı veriler arasında dünyadaki popüler yemek ve içecek emojileri de yer alıyor. Verilere göre Arjantin’in favorisi pizza olurken Meksika’da hamburger daha çok tercih ediliyor. Son dönemlerde Türkiye’nin yükselen kahve sevgisi ise gözden kaçabilecek gibi değil. Belli ki bu durum dijital dilimize de yansımış ve toplumun en çok kullandığı yemek-içecek emojisi “kahve” olarak verilere yansımış…

“Dijitalde beden dilini iyi kullanmanın ipuçları” haberimizi okumak için tıklayın

Emoji Facebook featured
1 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
2 Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
3 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
4 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
5 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Güncel Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
Haberler
Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
27 Ağustos 2025
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
"Bağımsız liderler" bir araya geliyor: "Fractional Leadership Community" kuruldu
Haberler
“Bağımsız liderler” bir araya geliyor: “Fractional Leadership Community” kuruldu
Nafizcan Önder
2 gün önce
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
Haberler
Turkcell, TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde yer aldı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.