17 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu
Haberler

Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

Marketing Türkiye
16 Temmuz 2021
2 dk okuma

Emojiler artık günlük hayatımızın ayrılmaz birer parçası. Mesajlaşırken uzun cümleler yerine tek bir emoji ile kendimizi ifade ederken, emojiler kimi zaman mesajlardaki mimiklerimiz kimi zamansa sosyal medyada kırmızı kalplerle bir sevgi ifade biçimi olabiliyor… Tüm dünyada ise 17 Temmuz Dünya Emoji Günü olarak anılıyor. Buna istinaden Facebook bugüne özel olarak Türkiye’deki kullanıcılar tarafından en çok kullanılan emojilerden ülkelerin favori yiyecek-içecek emojilerine dek öne çıkan verileri paylaştı…

Türkiye’deki kullanıcıların favori emojileri

Dünya genelinde son üç ayda oluşturulan gönderilere bakıldığında kadınların erkeklerden daha fazla emojili gönderi paylaştığı gözlenirken, Türkiye genelinde en çok kullanılanlar mutluluk gözyaşı, kırmızı kalp, katlanmış eller ve ukala kendini beğenmiş emoji oldu.

Kullanımda kadın-erkek ayrımına gidecek olursak; kadınların ilk 5’inde öpücük gönderen yüz, kırmızı kalp, mutluluk gözyaşları, kollarını kavuşturan insan ve kalpli gülen yüz varken erkeklerin ilk 5’inde mutluluk gözyaşları, ukala kendini beğenmiş gülen yüz, kahkahaya boğulan  emoji, kırmızı kalp ve gözlerle gülen emoji var.

  • kadınlar ve erkeklerin favori emojileri

Jenerasyonların tercihleri belli!

Z jenerasyonunun klavyesinde en çok rağbet gören emoji mutluluk gözyaşları döken figür olurken, bunu kırmızı kalp ve kahkahaya boğulan emoji takip ediyor. Y jenerasyonunun favorisi ise mutluluk gözyaşları, ukala kendini beğenmiş yüz ve aynı Z jenerasyonunda  olduğu gibi kahkahaya boğulan emoji. X jenerasyonu ile bu diğer iki jenerasyonda ortak emoji kullanımı olmadığı görülüyor: katlanmış eller öne çıkarken, bunu öpücük atan yüz ve gül emojileri takip ediyor.

Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

Türkiye kahveden şaşmıyor!

Dünya Emoji Günü’nde Türkiye’nin favori emojileri belli oldu

Facebook’un paylaştığı veriler arasında dünyadaki popüler yemek ve içecek emojileri de yer alıyor. Verilere göre Arjantin’in favorisi pizza olurken Meksika’da hamburger daha çok tercih ediliyor. Son dönemlerde Türkiye’nin yükselen kahve sevgisi ise gözden kaçabilecek gibi değil. Belli ki bu durum dijital dilimize de yansımış ve toplumun en çok kullandığı yemek-içecek emojisi “kahve” olarak verilere yansımış…

“Dijitalde beden dilini iyi kullanmanın ipuçları” haberimizi okumak için tıklayın

Emoji Facebook featured
1 Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
Yeşil sahadan yeşeren umut: Eskişehirspor ve Bursaspor “Doğa İçin Tek Yürek” oluyor
2 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
3 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
4 Microsoft Word'e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
Microsoft Word’e yapay zeka dokunuşu: Metinler artık sesli özetlenebilecek
5 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
Güncel Haberler
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Sporun Z raporu: “Şampiyon markalar”
Mezun olmak yetmiyor! İş piyasasında günümüz gerçeği...
Mezun olmak yetmiyor! İş piyasasında günümüz gerçeği…
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Sporun dönüştürücü gücüne katkı veren her marka “şampiyon”!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
Haberler
MediaMarkt, Yandex Navi kampanyasıyla görünürlüğünü zirveye taşıdı
Advertorial
1 hafta önce
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
Haberler
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Haberler
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Advertorial
17 Haziran 2025
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Haberler
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.