5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Favori Dyson ancak tüketici yeni markalara da yeşil ışık yakıyor
Haberler

Favori Dyson ancak tüketici yeni markalara da yeşil ışık yakıyor

Gizem Yıldız
7 Ağustos 2023
2 dk okuma

Süpürge her evin olmazsa olmazı… Çekişi, tutuşu, haznesi, şarjı derken yepyeni inovatif özellikleriyle tozla olan mücadelemizi her geçen gün bir üst seviyeye taşıyorlar. İnovatif özelliklerle şahlanan dikey süpürge ise pazardaki hakimiyetini günbegün artırıyor. Zira bir sonraki satın alımda tercih edecekleri süpürge türü sorulduğunda “Elektrikli Süpürge” araştırmasına katılanların yüzde 52’si dikey süpürge yanıtını veriyor. En iyi dikey süpürge hangisi diye sorulduğunda ise yüzde 62’lik bir kitle tereddüt etmeden “Dyson” diyor. Bir süpürgeyi en iyi kılan temel özellikse tahmin edileceği gibi “çekiş gücü”. Ancak led ışığının olması, uzun şarj ömrü, mop başlığının olması gibi özellikler da satın alma kararı üzerinde oldukça etkili. Gelin Marketing Türkiye adına Binom Araştırma‘nın gerçekleştirdiği “Elektrikli Süpürge” araştırması ışığında elektrikli süpürge pazarının hem bugününe hem de geleceğine bakalım…

Süpürgeler Dyson ile ayağa kalktı

Süpürgeler ayaklandı!

En iyi dikey süpürge hangisi diye sorulduğunda katılımcıların yüzde 62’si tereddütsüz bir şekilde “Dyson” diyor. Özellikle kadınlar arasında tercihini Dyson’dan yana kullananların oranı daha yüksek. Dyson’ın en yakın rakibi yüzde 8’le Philips olurken onları yüzde 7 ile Fakir ve yüzde 5 ile de Bosch takip ediyor. Oranlara baktığımızda Dyson’ın dikey süpürge pazarını domine eden bir pozisyonda olduğunu söylemek mümkün.

Makul fiyat 5 bin 169 TL

Süpürgede olması istenen özelliklere baktığımızda mevcut kriter ve detaylara ek olarak; yer silme özelliği (yüzde 8), hazne doluluğu için gösterge paneli (yüzde 7), sessiz çalışması (yüzde 4) ve otomatik açılıp kapanabilmesi (yüzde 4) ekleniyor listeye. Süpürge için makul fiyat ortalamasının ise 5 bin 169 TL olduğu belirtiliyor.

Yeni markaların şansı bol

Süpürge satın alma sürecinde fiyat/performans araştırması ve ürün yorumları en fazla dikkate alınan faktörler oluyor. Satın alımda genel olarak yeni markaların önceliklendirildiği de dikkat çekiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

“Elektrikli Süpürge” araştırması için Marketing Türkiye adına Binom Araştırma tarafından Türkiye temsili Nuts-1 bölge illerinde ikamet eden, toplamda 600 kişi ile 24 Mayıs-1 Haziran tarihleri arasında görüşmeler gerçekleştirildi. Araştırmanın veri toplama aşamasında; kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI (online) kullanıldı. Örneklem planlamasında kotalı örnekleme metodu uygulandı.

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Haberler
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Filistinlilerin yüzde 71'i "Savaşın bir kazananı yok" diyor...
Haberler
Filistinlilerin yüzde 71’i “Savaşın bir kazananı yok” diyor…
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Türkiye’nin saç bakım haritası
Haberler
Türkiye’nin saç bakım haritası
Sena Tufan
1 Ekim 2025
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.