15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye'nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi belli oldu
Haberler

Türkiye’nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi belli oldu

Marketing Türkiye
5 Ağustos 2021
2 dk okuma

Mağazaların yerini alan alışveriş sitesi gerçeği artık hayatın bir parçası oldu. Geçtiğimiz 18 ay boyunca yerinden ayrılmadan alışveriş yapabilmenin kolaylığı tüketicilerin çevrimiçi alışverişi alışkanlık haline getirmesini sağladı. Tüketicilerin yüzde 26’sı önümüzdeki süreçte mecbur kalmadıkça mağazaya gitmeyeceğini, yüzde 48’sı ise ara sıra mağazaya gitse bile ağırlıklı online alışverişe devam edeceğini belirtiyor.

Kısacası evet, insanlar çevrimiçi alışverişi sevdi. Peki, favorileri hangi alışveriş sitesi oldu? Türkiye’de en çok hangi alışveriş siteleri tercih ediliyor?

HSBC bankasının küresel araştırma birimi sektörün Türkiye’deki durumunu analiz ederek alışveriş sitelerinin pazar paylarını ortaya koydu. Rapora göre, Türkiye’nin en çok tercih edilen alışveriş sitesi Trendyol oldu.

En sevilen alışveriş sitesi: Trendyol

Verilere göre, Trendyol, Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 27’sini elinde bulunduruyor. İkinci sırada yer alan Hepsiburada onu yüzde 17’lik pazar payıyla izliyor. N11 yüzde 9 payla üçüncü sırada bulunuyor. Gittigidiyor’un yüzde 4, Migros’un yüzde 2 pazar payı bulunuyor. Ardından Boyner, Lc Waikiki ve global alışveriş devi Amazon geliyor.

E-ticarette küresel bir dev olan Amazon rapordan da anlaşıldığı üzere henüz Türkiye’de sağlam bir pazar payına sahip değil. HSBC, raporunda Türkiye e-ticaret pazarının iki oyuncunun hakim olduğu “oligopolistik” bir yapıya doğru gittiği yorumunu yapıyor.

alışveriş sitesi

Söz konusu ürün kategorileri olduğunda farklı alışveriş siteleri ön plana çıkabiliryor. Tüketiciler farklı ihtiyaçları için farklı siteleri tercih ediyor. Raporda, alışveriş yapılan kategoriler bazında site tercihleri incelendiğinde pek çok kategoride Trendyol’un birinci sıraya yerleştiği görülüyor.

Elektronik dışında tüm kategorilerde birinci sıraya yerleşen Trendyol rakiplerine fark atıyor. Elektronik konusunda ise zirveye Hepsiburada yerleşiyor. Amazon en büyük pazar payına kitap alışverişlerinde kavuşurken bu kategoride değerler birbirine yaklaşıyor.

alışveriş sitesi

Kaynak: T24

Kapak görseli: Freepik

alışveriş Hepsiburada hsbc N11 Trendyol
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-24 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-24 Nisan)
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Dünyanın en sert patronundan çalışanlara çağrı var: "İşi bırakın"
Haberler
Dünyanın en sert patronundan çalışanlara çağrı var: “İşi bırakın”
Sena Tufan
9 Nisan 2025
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Haberler
CEO’ların yüzde 56’sı yapay zeka sayesinde verimlilik artışı sağladığını söylüyor!
Sena Tufan
26 Nisan 2025
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.