6 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook’un başı ad block ile dertte!
Haberler

Facebook’un başı ad block ile dertte!

Marketing Türkiye
2 Şubat 2016
1 dk okuma

 

Facebook, bu seneki yıllık değerlendirmesinde, önceki değerlendirmelerde gelirini “zaman zaman” etkilediğini savunduğu ad block’un, artık önemi göz ardı edilemez bir risk olduğunu belirtti.

Geçtiğimiz senelerde de Facebook yıllık değerlendirmelerinde bahsi reklam gelirlerini bir miktar etkileyebilecek bir etken olarak geçen, ama üzerinde çok durulmayan ad block’a, bu sene bütün bir teknoloji kesiti ayrıldı.

Reklam gelirlerinin Facebook’un büyük ve devamlı başarısındaki yerinin öneminin düşünüldüğünden daha fazla olduğunun da belli olmasıyla ad block’un yarattığı sorunlara değinildi.

Ad block’un hizmetlerinin sonucunun bu sene Facebook yıllık değerlendirmesine önceki yıllara kıyasla bu kadar yansımasının nedeni, Apple’ın iPad ve iPhone’larda ad block kullanımına ilk defa izin vermiş olması.

Facebook net gelirinin %96’sını reklamlardan kazanıyor. Bu yüzden şirket otoriteleri endişelerini, eğer kullanıcılarının tamamı ad block’u bütün cihazlarında kullanırlarsa, bu durumun Facebook’un finansal durumlarını ters yönde etkileyebileceğini belirterek ifade ettiler.

Facebook bu yıla kadar bahsedilen ters yön/ters etkinin PC’ler üzerinden, yani artık giderek azalan bir kullanıcı kesiminden geldiğini de belirtti. Ancak eğer gidişat bu yönde olursa finansal değerlerinin ciddi anlamda zarar görebileceğini ekledi.

Facebook karşılaşabileceği riski basına şöyle anlattı;

¨Reklamlarımızın görüntülenmesini engelleyen teknoloji ürünleri geliştirildi ve muhtemelen geliştirilmeye de devam edecek. Biz gelirimizin çok büyük bir kısmını reklamlarımızın hem profesyonel hem de kişisel bilgisayarlarda görüntülenmesinden sağlıyoruz. Reklamların görüntülenmesinin kişisel bilgisayarlarda engellenmesi finansal sonuçlarımızı zaman zaman etkiliyordu. Sonuç olarak, eğer bu durum mobil cihazlara da taşınır ve artmaya devam ederse, finansal durumumuz ciddi anlamda zarar görebilir.¨

Facebook ad block yüzünden ter atan tek büyük marka değil. Google’ın reklam direktörü Sridhar Ramaswamy, geçtiğimiz aylarda teknoloji hakkında ¨detayı ve inceliği olmayan bir enstrüman, endişelenmeliyiz.¨ diyerek, belki de sosyal medya devinin geleceğini tahmin etti.

Kaynak: businessinsider.com

 

 

 

1 Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
2 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
3 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
4 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
5 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Haberler
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
2 gün önce
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Kiğılı logosunu yeniledi
Haberler
Kiğılı logosunu yeniledi
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.