Facebook’tan tek kullanımlık ürünlere karşı film yarışması
Facebook Türkiye ve Çöpüne Sahip Çık Vakfı ortaklığında gerçekleştirilen “Direct for Purpose” adlı film yarışması katılımcılarını arıyor.
Dünyada her yıl üretilen çöplerin toplam ağırlığının 2,2 milyar tonu geçtiği düşünülüyor. Günümüzde atıkların geri dönüşümü ise oldukça düşük oranlarda gerçekleşiyor. Türkiye’de üretilen çöplerin yalnızca yüzde 10’u geri kazanılabiliyor. Geri dönüşümü gerçekleşmeyen çöpler içerisinde kirliliğe en fazla katkıda bulunan faktörlerden biri ise tek kullanımlık ürünler.
Çöpüne Sahip Çık Vakfı ve Facebook Türkiye “Direct for Purpose” adlı yarışmayla tek kullanımlık ürünlerin azaltılması için farkındalık yaratmayı amaçlıyor. “Doğaya sahip çık” mesajıyla çekilecek kısa filmlerin katılacağı yarışma, 35 yaşın altında tüm yönetmenlere açık.
Son başvuru tarihi 15 Kasım 2019 Cuma günü olarak belirlenen yarışma 18-25 Kasım arasında jüri tarafından değerlendirilecek. 29 Kasım’da kazanan film açıklanacak ve Facebook’un medya desteği ile Çöpüne Sahip Çık Vakfı reklamlarında gösterilecek ve kazanan yönetmenin ismi reklamlarda yer alacak.
Yarışmanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.