8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook daha fazla insanın online olmasını sağlamak için girişimlere başladı
Haberler

Facebook daha fazla insanın online olmasını sağlamak için girişimlere başladı

Marketing Türkiye
27 Şubat 2018
2 dk okuma

Facebook bugün katıldığı Mobil Dünya Kongresi’nde, daha çok insanın online olmasını sağlamak adına birkaç yeni girişim başlattığını açıkladı. Yeni girişimlerle Facebook’un asıl amacı daha çok insanın online olmasını sağlamak.

Bu girişimlerle Facebook, iletişim ağlarını geleceğimiz için daha iyi hale getirmeyi, bağlantının az olduğu bölgelerde yeni iletişim ağları yaratmayı ve yeni teknolojiler, araçlar ve programlar geliştirerek daha çok insanın online olmasını sağlamayı amaçlıyor.

Facebook’un kongrede açıkladığı projeler şu şekilde:

  • Terragraph Projesi: Terragraph, kalabalık şehirlere hızlı internet bağlantısı getirmek için optimize edilmiş çok-düğümlü kablosuz bir veri taşıma sistemi ve milimetre dalga. Facebook, Terragraph’ı desteklemek için dünyadaki kırsal ve az gelişmiş bölgeler için iyileştirilen düşük-güç üs istasyonu OpenCellular ile yeni ortaklık denemeleri yapmaya başladı. Buna ek olarak Facebook, var olan ağları gelecek için iyileştirme adına da Terragraph’ın müşteri trafiğine hizmet eden iki bölgede ortaklarıyla birlikte saha denemeleri yapmaya başlayacak. Bu ortaklık kapsamında:
  • – Deutsche Telekom, milimetre dalga teknolojisinin Avrupa genelinde kullanımını etkin bir şekilde değerlendiriyor.
  • – Macaristan’ın en büyük telekomünikasyon şirketi ve Deutsche Telekom’a bağlı bir kuruluş olan Magyar Telekom, bugün Budapeşte’de bir Terragraph saha deneyi uygulaması başlatmayı planlıyor.
  • – Ayrıca Telenor ile yapılan ortaklıkla Kuala Lumpur’da bir Terragraph üretim saha deneyi yürütülmesi planlanıyor.
  • Telecom Infra Projesi (TIP): İki sene önce Facebook ve birkaç endüstri ortağının ağ yapılanmasındaki yenilenmeyi hızlandıracak ve daha fazla insanın internette vakit geçirebilmesini sağlayacak yeni teknolojiler geliştirmek için işbirliği yapmasıyla başlatılan Telecom Infra Projesi de (TIP), 500’den fazla şirket büyüklüğüne erişti.
  • Telefonica işbirliği: Bağlantı imkânının sınırlı olduğu bölgelerde ağ oluşturmaya odaklanan Facebook, Peru’nun kırsal alanlarındaki mobil kapsama alanını genişletmek için Telefonica ile birlikte çalışıyor. Bugün Facebook ve Telefonica, dağlık bölgelerdeki ve Amazon yağmur ormanlarındaki on binlerce Peru vatandaşına yüksek hızlı mobil internetin ilk dağıtımlarının tamamlandığını duyurdu ve bu kırsal bağlantı işbirliğini daha fazla Latin Amerika ülkesine yaymanın planlandığını bildirdi.
  • Orange işbirliği: Facebook, Orange ile yaptığı işbirliği kapsamında Afrika’da bağlantısı olmayan bölgelerin geliştirilmesini amaçlayan bir girişim yapıyor. Facebook, Orange ile bölgede daha fazla insanı online dünyaya dâhil etmeyi hedefliyor.
  • BT, Nokia ve Cavium’la ortak deneme: Facebook, OpenCellular platformu ve Nokia’nın uzaktan otomatik bağlantı, yapılandırma ve izleme desteği içeren bulut tabanlı dağıtım modeli arasındaki birlikte çalışılabilirliği göstermek için BT, Nokia ve Cavium’la ortak bir deneme yapacağını da açıkladı.

Facebook, bunlara ek olarak ağ dağıtımlarını hızlandırmak için daha iyi araçlar ve teknolojiler geliştiriyor. Örneğin, uydu görüntüsüne bakarak insan-yapımı oluşumları ayırt etmek için, makine öğrenimi için optimize edilmiş nüfus yoğunluğu haritaları kullanarak operatörlerin bağlantı arzı olan bölgeleri doğru bir şekilde ölçmelerine yardımcı oluyor ve toplu, tanımlanmamış Facebook verilerini temel alarak düşük bağlantı hızına sahip bölgeleri belirliyor. Facebook ayrıca, maksimum sayıda insana ekonomik olarak sürdürülebilir bir şekilde bağlantı sağlamak için ana taşıyıcı sistemini ve bağlantı yollarına erişimi optimize etmeye yardımcı olacak veri bilimi yöntemlerini kullanıyor.

Son olarak, Facebook bağlantı oranını artırmak için ek işbirlikleri de yapıyor. Bu işbirlikleri arasında ana taşıyıcı altyapısı üzerine odaklanan ortaklıklar, 10’dan fazla Express Wi-Fi ortağı ve dünya çapında 85 Free Basics ortağı da bulunuyor. Ayrıca, bağlantı sağlamak için yeni iş modelleri ve teknolojileri denemek, bunlardan öğrendiklerimizi paylaşmak ve mevcut ağ planlama metodolojilerini destekleyecek veri bilimi araçları oluşturmak için bağlantısı olmayan ve bağlantı imkânı sınırlı olan bölgelerdeki iş ortaklarıyla birlikte çalışıyor.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
3 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
4 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Haberler
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Marketing Türkiye
2 hafta önce
CMO-CCO ayrımı tarihe mi karışıyor?
Haberler
CMO-CCO ayrımı tarihe mi karışıyor?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
4 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.