19 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook, COVID-19’un Türkiye’deki KOBİ’ler üzerindeki etkilerini ölçen araştırmasının sonuçlarını yayınladı
Haberler

Facebook, COVID-19’un Türkiye’deki KOBİ’ler üzerindeki etkilerini ölçen araştırmasının sonuçlarını yayınladı

Marketing Türkiye
16 Temmuz 2020
2 dk okuma

Facebook, COVID-19 pandemisinin Türkiye’deki küçük ve orta boyuttaki işletmeler (KOBİ) üzerindeki etkilerini ölçen araştırmasının ilk sonuçlarını yayınladı. İlk olarak geçtiğimiz Mayıs ayında Dünya Bankası ve Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ortaklığıyla ABD’de yayınlanan ve bundan böyle 50’den fazla ülkeyi kapsayacak şekilde aylık olarak yayınlanacak Küçük İşletmeler Küresel Durum Raporu (Global State of Small Business Report), dünya genelindeki ve Türkiye’deki KOBİ’lerin pandemi sonrası durumuna ilişkin önemli içgörüler sunuyor.

COVID-19’un sadece küresel bir sağlık krizi değil, aynı zamanda ekonomik bir kriz de olduğunu düşünen ve pandemiden en çok etkilenen işletmelerin başında olan KOBİ’lerin yaşadıkları zorlukları anlamak ve bu zorlukları aşmalarında onlara destek olmak isteyen Facebook’un yaptığı araştırmanın sonuçlarına göre, dünya genelindeki KOBİ’lerin yüzde 33’ü, Türkiye’deki KOBİ’lerin ise yüzde 34’ü pandemi sebebiyle çalışan sayılarını azalttı. Bunun yanı sıra, geçtiğimiz yıla oranla satışlarının düştüğünü belirten KOBİ’lerin oranı dünya genelinde yüzde 62 iken, Türkiye’de ise yüzde 70 oldu.

Bu zorlu dönemde dünyanın büyük bir değişime uğradığını ve yeni normale alışmanın zaman alacağını dile getiren Facebook Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Bölge Başkan Yardımcısı Derya Matraş, şöyle konuştu: “Facebook olarak, KOBİ’lerin ülkemiz ekonomisi için ne denli önemli olduğunu her fırsatta tekrarlıyoruz. Özellikle Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde yoksulluğun ve gelir eşitsizliğinin azalmasına katkıda bulunan bu işletmeler, şu anda çok zor bir dönemden geçiyor. Küçük İşletmeler Küresel Durum araştırmamız da gösterdi ki, ülkemizdeki ve dünya genelindeki birçok KOBİ bu zor dönemi atlatabilmek adına küçülme ya da geçici veya temelli olarak kepenk kapatma gibi çözümler bulmak zorunda kaldılar. Ekonomilerin bel kemiği olan KOBİ’lerin aldığı bu zarar, uzun vadede ekonomik kriz ile olan mücadelede önemli bir yere sahip olacak. Ancak, umutsuzluğa kapılmanın zamanı değil.

Araştırmamız, Türkiye’de KOBİ’leri işleten ve bu işletmelerde çalışan insanların oldukça güçlü olduklarını ortaya koyuyor. Öyle ki, Türkiye’de Facebook kullanan KOBİ’lerin yüzde 43’ü işletmelerinin geleceğiyle ilgili oldukça iyimser hissediyor. KOBİ’lerimizin müşterilerine online üzerinden ulaşmak için yeni yollar bulduklarını da görüyoruz. Bu işletmelerin yüzde 33’ü, geçtiğimiz ay yaptıkları satışların yüzde 25’ten fazlasının dijitalden geldiğini söylüyor. Bunlar, inanılmaz umut verici veriler. Gelecek ne getirirse getirsin, biz Facebook olarak Türkiye’deki KOBİ’lerimizle birlikte çalışmaya, onların bu yeni gerçekliğe ayak uydurmalarına yardımcı olmaya ve ülkemiz ekonomisine katkıda bulunmaya devam edeceğiz.”

Küçük İşletmeler Küresel Durum Raporu Türkiye verileri şu şekilde:

  • Facebook’taki KOBİ’lerin yüzde 63’ü faal durumda ya da gelir getiren faaliyetlerde bulunuyor.
  • Facebook’ta faal durumda olan KOBİ’lerin yüzde 70’i, bu seneki satışlarının geçen seneye kıyasla daha düşük olduğunu dile getiriyor.
  • Facebook’ta faal durumda olan KOBİ’lerin yüzde 34’ü COVID-19 pandemisi sebebiyle çalışan/işçi sayılarını azalttı.
  • Facebook’ta faal durumda olan KOBİ’lerin yüzde 61’i önümüzdeki birkaç ay nakit akışında zorluk yaşamayı bekliyor.
  • Facebook’ta faal durumda olan KOBİ’lerin yüzde 33’ü, geçtiğimiz ay satışlarının yüzde 25’ten fazlasının dijitalden geldiğini söylüyor.
  • Facebook’ta faal durumda olan KOBİ’lerin yüzde 43’ü işletmelerinin geleceği konusunda iyimser hissediyor.

Facebook’un Küçük İşletmeler Küresel Durum Raporu’nun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

kobi
1 Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
Spor medyasının YouTube karnesi YouTube Rating Report’ta!
2 Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
Bir parça mutluluk: Türkiye’nin çikolata tercihleri
3 Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri...
Z kuşağı seçimini yaptı: İşte dünyanın en iyi şehirleri…
4 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
5 L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
L’Oréal’in OnlyFans yıldızıyla iş birliği tartışma yarattı
Güncel Haberler
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Markalı perakendede indirimler çare olmadı: Satışlarda kan kaybı sürüyor
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, piyasa değeri 4 trilyon dolara ulaşan ilk şirket oldu
İrem Alimoğlu
10 Temmuz 2025
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
İrem Alimoğlu
30 Haziran 2025
Influencer marketing'de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Haberler
Influencer marketing’de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Advertorial
1 hafta önce
Lovable’dan jet hızında başarı: 8 ayda unicorn oldu!
Haberler
Lovable’dan jet hızında başarı: 8 ayda unicorn oldu!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.